Kínában debütál a négyhengeres Mercedes-Benz G-osztály

Hamisításról szó sincs, a helyi adózási szabályok szülték a négyhengeres G-osztályt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A szögletes G-osztály vásárlói általában a katalógusban rögtön a csúcskivitelhez lapoznak, most viszont a másik irányba bővül a kínálat, bár olcsó ez sem lesz.

Már ismert számozással lép piacra a legkisebb benzines G-osztály. Az európai kereskedésekbe 350 d néven fut a legolcsóbb, itthon 34 millió forintos listaáron elvihető terepjáró, amihez 286 lovas háromliteres dízelt ad a Mercedes. A név egy kisebb módosítástól eltekintve marad, az egyelőre kínai kiváltságnak számító alap benzines G 350 néven érkezik. A modell létezésének adózási okai vannak, ugyanis a nagy motorral szerelt négykerekűek után súlyos összeggel kell megtámogatni a kínai költségvetést, erre nyújt gyógyírt a kismotoros G-osztály.
Hirdetés
Bizonyos körökben lehet, hogy szégyenkezésre ad okot a négyhengeres erőforrás, de a menetteljesítményekkel nagy gond így sem lesz. A motorháztető alatt lapuló turbós, négyhengeres 299 lóerő leadására képes, nyomatékból pedig 400 Nm áll rendelkezésre, váltóból 9 fokozatú automatát adnak az alapmodellhez. Külső tekintetében nincs nagy különbség a drágább modellekhez képest, csupán a kisebb kerekek buktathatják le az alap G-osztályt, bár ezen némi felár ellenében biztosan segít a Mercedes. A menetteljesítményeket még nem hozták nyilvánosságra, bár az sejthető, hogy a közel 300 lóerő könnyen megbirkózik majd a két tonna feletti tömeggel, kirívó lassúságra nem lehet számítani. Az ár még szintén titkos, erre a szeptemberi hivatalos premier során derülhet fény, de az sejthető, hogy kétliteres motorral sem kerül az átlag vásárló célkeresztjébe a G-osztály.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?