Kínai kezekbe kerül a PSA egy része
Bevásárolta magát a Dongfeng és a francia állam is a PSA-ba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kemény évet zárt tavaly is a PSA-csoport, az idei sem számított kecsegtetőnek, ám a francia állam és a kínai Dongfeng 800-800 millió eurós tőkeinjekciójával, 3 milliárd eurós tőkeemeléssel már látszik a fény az alagút végén.
A Citroën C-Elysée, illetve a képen látható Peugeot 301 által már elkezdte kóstolgatni az olcsó autók piacát a PSA, a kínai Dongfeng-kapcsolat által még erősebben szeretnének majd jelen lenni a fejlődő piacokon
Nyilván nem önzetlenül teszik, a franciáknak fontos nemzetük autómárkája, és még fontosabbak az általa adott munkahelyek. A Dongfeng pedig a PSA technikai tudására, jó eséllyel dízelfortélyaira lehet kíváncsi, a márkák közös célja egy olyan együttműködés, amely által nem csak Kínában, hanem a világ egyéb növekvő piacain is meghatározóvá válhatnak. Ez nyilván nem véletlenül sugallja azt, hogy közösen talán pont azt szeretnék megcsinálni, amit a franciák jelenleg legjobban teljesítő márkája, a már nyereséges Renault tett a Daciával, azaz a PSA-Dongfeng együttműködés sanszosan szülhet egy új fapados autómárkát.
Egyediség és vonzó ár, ezekkel kíván vevőket szerezni a Citroën C4 Cactus. Drukkolunk neki!
A PSA életében jelentős fordulatot jelent a kínai tulajdonos megjelenése. A legjelentősebb francia autógyár legfőbb részvényese ugyanis az 1810-es alapításától mostanig a Peugeot család volt. Most viszont a tőkeemelés érdekében a leszármazottak kénytelenek voltak tulajdonrészük egy jelentős hányadát átengedni.
Míg a mostani tőkeemeléssel a Dongfeng és a francia állam is 14-14 százalékos tulajdonrészt szerez, a Peugeot család részesedése 25,4 százalékkal szintén 14 százalékra csökken, s ezzel az örökösök elvesztik dupla szavazati jogukat az igazgatótanácsban.
Miként azt az MTI írja, a családot ezentúl nem négy, hanem csak két tag fogja képviselni a vezetésben, s ezzel Thierry Peugeot automatikusan elveszti az elnöki székét az igazgatótanácsban, amelyet a cég alapítása óta mindig az örökösök vezettek. Helyére a francia állam Louis Gallois-t, az EADS repülőipari konszern korábbi vezetőjét jelölte.
A megállapodás egyik záradéka kimondja, hogy a három fő részvényes, a Peugeot család, a francia állam és a kínai Dongfeng, amelyek egyformán 14 százalékos tulajdonosok, az elkövetkező tíz évben nem növelhetik tulajdonrészüket. Ennek célja az, hogy a kínaiak ne vehessék át az irányítást a Franciaországban 90 ezer főt foglalkoztató konszernben.
Még nem tudni, hogy fog-e közös modelleket szülni a Dongfeng-PSA kapcsolat a patinás PSA-márkák számára is. A képen a Dongfeng I-Car
Teljes öröm természetesen még nincs, a PSA a gyengélkedő európai autópiac egyik legfőbb áldozata, márpedig bevételeinek több mint fele onnan, az öreg kontinensről származik. A csoport 2012-ben 5 milliárd eurós (1550 milliárd forintos) összegben fennállásának legnagyobb veszteségét szenvedte el, ami miatt jelentősen átalakította tevékenységét Franciaországban, és sikerült ismét rentábilissá tennie európai piacát azzal, hogy bezárta a Párizs közeli Aulnay-sous-Bois-ban lévő gyárát. A másik két üzemben, a kelet-franciaországi Mulhouse-ban és a Párizs közeli Poissy-ban pedig csökkentette a termelést, valamint bejelentette: 11 200 állást szüntet még meg idén májusig.
Az amerikai General Motorsszal kötött megállapodás kudarcba fulladása után a kínai szereplő belépésétől a cég nemzetközivé válását reméli a PSA, amely már három közös gyárat üzemeltet Kínában a Dongfenggel, és egy negyedik megépítése is szerepel a tervekben. Csak nem egy új márka számára?