A képen még a kínai változat, ennél agresszívabb köntösben megy Amerikába a Tarek
Az Egyesült Államok piacán jelenleg a Tiguan a legkisebb crossover, a T-Roc és a T-Cross típusokat ott nem forgalmazzák. Mivel a szabadidő-autó láz mindenhol tombol, így célszerű ilyen modellel minden méretosztályban jelen lenni, ezért lefelé bővíti palettáját a Volkswagen. A benzinfaló monstrumjairól elhíresült USA piacán is népszerűek a kisebb méretű szabadidő-autók, a Jeep Renegadeből több mint 100 ezer darab kelt el a tavalyi évben, bár a Tarek annál valamivel nagyobbnak ígérkezik.
4,5 méter körüli hosszával zsúfolt kategóriába érkezik a Tarek
Az érkező modell nem teljesen friss, ugyanis tavaly óta már kapható Kínában Volkswagen Tharu néven, amely várhatóan 2020-ban jelenik majd meg az amerikai piacon. Érdekesség, hogy a Tarek a Skoda Karoq alapjaira épül, így áttételesen ugyan, de az USA-ban ismeretlen cseh márka is megveti a lábát az amerikai piacon. A kontinensen két helyen indul majd be a gyártás, az észak-amerikai piacra Mexikóból, a dél-amerikai pedig Argentínából érkezik az MQB padlólemezre épülő típus. Az érkező szabadidő-autón kisebb-nagyobb módosításokat végez a gyártó: az amerikai piacra agresszívebb külsővel és módosított belső térrel érkezik a Tarek, melyet többek között a Ford Kuga (az ottani piacon Ford Escape), a Jeep Compass és a Hyundai Tucson ellenfelének szánnak.
Belsőből is sajátot kap az amerikai kontinens
A Volkswagen elárult az új modellről, hogy az argentin piacra 1,4 literes TSI motorral érkezik (150 LE), elsőkerékhajtással és 6 sebességes automata váltóval, az összkerékhajtású verziót pedig még megfontolja a gyártó. Az új szabadidő-autó hossza 4468 milliméter lesz, ez bő 20 centivel rövidebb a Tiguan hosszánál (az USA-ban csak a hétüléses, nálunk
Tiguan Allspace néven futó típust kínálják.), így valóban jól elkülönül a két modell egymástól. Az érdekes kérdés, hogy miért nem a már ismert Tiguan ötszemélyes változatát kínálják belépőmodellként, de valószínű, hogy a Tarek sem lesz népszerűtlen SUV.
A hétüléses Tiguan átszámítva 7 millió forintba kerül az USA-ban, ennél olcsóbb lesz a Tarek
Nagy észkombájnok dolgoznak Wolfsburgban. Az SUV-láz dübörgése közepette kénytelenek kivonni az amerikai piacról a Touareget, ami – elviekben – totálisan megfelelő lehetne az ottani közönségnek, mégis csúfos kudarcot hozott és az aktuális modellt már nem árulják odaát. Értik Amerikát, tanulhatna tőlük Japán és Korea :-DDD