Kínos meneten van túl az önvezető Mustang
Nem sikerült túl szépre a Siemens Mustangjának bemutatója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tekintélyes közönség előtt mutatta be fejlesztését a Siemens, Goodwoodban ment pár kört az önvezető Mustangjuk. A bemutató kínosra sikerült.
Kétszer is felküldték a pályára, mindkétszer még az elején szép nagyot hibázott az önvezető Mustang, nem tudott volna végigmenni sofőr nélkül
Sorra érkeznek a pályára Goodwoodban azok az autók, amiket jó előre megígértek és az új modellek, meg persze a régi versenyautók mellett van néhány igencsak érdekes részvevő, mint például a Siemens önvezető Mustangja. Azzal akarták kicsit közelebb hozni az emberekhez a jövő technológiáját, hogy egy szeretett formába csomagolták, ám a rendszer nem tűnik túl kiforrottnak és biztonságosnak az első két kör után.
Kicsit erős egy olyan rendszerre azt mondani, hogy önvezető, amelyik csak GPS koordináták alapján tájékozódik
Tudtuk, hogy nem lesz gyors menet, itt a lényeg az lett volna, hogy végigmegy a pályán beavatkozás nélkül, ehelyett egyszer hirtelen belekormányozta a pálya szélén álló bálákba, másodszor csak finoman indult el feléjük. A bizonytalan mozgás és az út két széle közötti kóválygás annak köszönhető, hogy puszta GPS adatok vezérlik a rendszert, nincsenek szenzorok, vagyis az autó nem "lát". Utasok és egy sofőr is ült a Mustangban, a kormány mögött ülőnek folyton bele kellett nyúlnia, hogy visszakormányozza, a pálya fölső szűk szakaszán pedig inkább ő vezette végig a Mustangot, nem lett volna túl biztonságos az autót hagyni.
A Siemensnél bizonyára úgy gondolják, hogy ha képesek vonatbefolyásoló rendszert építeni, akkor azt miért ne lehetne rögtön autóban is felhasználni…? Elvégre jármű mindkettő 🙂