Kipróbáltuk a legújabb Suzukit, ami Japánból jön hozzánk is
Kipróbáltuk a frissített Suzuki Ignis hibridet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tavaly már hibridesített Suzuki Ignis idén kicsit megújult, a lágy hibrid rendszer lítium-ion akkumulátora is nagyobb kapacitású lett. Kipróbáltuk az új városi SUV-t.
Maradtak az Ignis apró méretei, ami városban és terepen is hálás. A teljes orr új
Nem egy régi modell az aktuális Suzuki Ignis, hiszen 2016-ben debütált, a hazai piacra pedig 2017 elején érkezett meg. Már elsőre is nagyon üdítő és döbbenetesen takarékos kisautó volt. Az első - alapverziójú - tesztautónk 4,6 l/100 km tesztfogyasztása is igen jó volt, de már tavaly lágy hibrid rendszert kapott a szigorodó emissziós normáknak való megfelelés érdekében. Idén pedig egy látványos facelfitet is: újak a lökhárítók, a fényszórók és a hűtőmaszk is. Utóbbi vízszintes helyett immár függőleges lamellákat, jeepes lyukakat hord. Nyilván nem véletlenül, hiszen a 3,7 méteres kisautót nem hagyományos miniként, hanem városi SUV-ként aposztrofálják. Kvázi jogosan, hiszen kaphatunk hozzá (viszkokuplungos) összkerékhajtást, és a hasmagasság is egészen korrekt: 18 centiméteres. A csekély túlnyúlások városban és terepen is jól jönnek, ahogyan a kicsi, 9,4 méter átmérőjű fordulókör is.
Balra a frissítés előtti, jobbra a friss, jeepesebb orrú
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
3700 | 1660-1690 | 1605 | 2435 | 260-50 (Allgrip: 204-463) |
Elöl-hátul újak a lökhárítók, a kínálat látványos új színekkel (aranysárga metál, homokszürke metál és khakiszürke metál) bővült, ám az első hazai autó a szinte megszokott gleccserfehér árnyalatban érkezett
Városban teljesen jó a menetdinamikája, a fotón épp egy Porschéval tartottuk a tempót
A friss műszerblokkban zöld ikon jelzi, ha töltődik az akkumulátor
Kényelmesek, elöl-hátul tologathatók az ülések, így hátul is nagy lábtér alakítható ki
Városba való, ez egyértelmű, ott viszont kifejezetten élvezetesen vezethető. Az összkerékhajtást csak akkor érdemes kérni hozzá, ha valóban szükség van rá
1.2 Dualjet Hybrid 12V 2WD | 1.2 Dualjet Hybrid 12V 2WD CVT | 1.2 Dualjet Hybrid 12V 4WD | |
Emissziós norma | Euro6d | ||
Hengerűrtartalom (cm3) | 1197 | ||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | CVT | kézi/5 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 83 (6000) | ||
Nyomaték [Nm (1/min)] | 107 (2800) | ||
Végsebesség [km/h] | 165 | 155 | 165 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 12,7 | 12,4 | 12,8 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,1 | 5,5 | 5,4 |
CO2 emisszió [g/km] | 114 | 124 | 123 |
Saját tömeg [kg] | 860 | 890 | 910 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1330 |
Maradtak a C-oszlop jellegzetes barázdái
Őszre befut a Swift frissítése is
Oké, tehát akkor a Swift is sokkal drágább és sokkal szarabb lesz.
Kár érte…
Kívülről rondább, belülről szebb. Az árra vonatkozó megjegyzéseket ugyanakkor nem értem, ezzel az árral a piac egyik legolcsóbb járműve – nincs már egy tucatnyi autó, aminek 4 M forint alatt van a listaára. Konkrétan: Space Star, 500, Panda, Aygo, néhány Dacia és KIA. A VW csoport teljesen kivonult ebből az árszegmensből és a PSA is csak nagyon fapados klíma nélküli alapverziókat tud ezen lélektani határ alá mindenféle akciókkal meg finanszírozási ajánlatokkal begyömöszölni, amikhez képest az Ignis kifejezetten jól extrázott.
Viszont pont 4×4 piacon még mindig nem versenyképes a Pandával – az Ignis kellemesebb autó, de az összkerekes rendszere közelében sincs a Magna-féle Fiat hajtásnak ami ráadásul össz-tárcsafékes. Plusz pont, hogy a Panda 4×4 gyárilag Continental CrossContact abroncsokon érkezik, a Suzuki meg valami szörnyűséges utcai gumikon (nem tudom ezen kívánnak-e változtatni a facelifttel, de ez is lehetett az oka, hogy teszteken folyamatosan elhasalt).
Ilyen autókra kellene állami támogatást, meg zöld rendszámot adni, nem a 20+ milliós kamuzöld SUV-kra…
Rendszeresen parkol egy ilyen Ignis az utcánkban. Először csak néztem, hogy hát ez meg mi, de minél többet látom, annál inkább tetszik. Kis kretén japán formatervű, de nekem ez nagyon bejön. A sok uniformizált modellpaletta mellett végre egy olyan autó, aminek van karaktere.