Kirúgták Carlos Ghosn-t a Nissan éléről

A Renault még megvárja a fejleményeket, de a Nissan éléről már menesztették a vezért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Carlos Ghosn-t hétfőn letartóztatták a japán hatóságok, ő maga azóta nem nyilatkozott, ám az általa irányított gyártók megkezdték a lépéseket, első körben a Nissan.


Három nappal ezelőtt robbant ki az autóipar legfrissebb botránya, de a Carlos Ghosn körüli hírek messze nem olyan súlyosak, mint három évvel ezelőtt a Volkswagen dízelbotránya. A spanyol cégvezér a Renault-Nissan-Mitsubishi igazgatásáért felelt, ám mint az hétfőn kiderült, a Nissannál évek óta figyelik. A márka legutóbbi sajtóközleményében elárulták, hogy 2011 és 2015 között vizsgálták a cégvezér pénzügyeit, valamint azt, hogy mire használta a vállalat forrásait. A Nissan saját maga jelentette fel az egyesült gyártók vezetőjét, Carlos Ghosn-t Japánban tartóztatta le a hatóság sikkasztás gyanúja miatt, amint leszállt a repülőgépről.
Hirdetés

A fejlemények most tovább bonyolódnak, ugyanis a Nissan igazgatótanácsa egy rendkívüli ülés keretein belül elbocsátotta Ghosn-t és a szintén részes Greg Kelly-t is. A Renault-nál is kopogtattak a hasonló lépés érdekében, ám a francia gyártó Carlos Ghosn részvétele nélkül egyelőre nem fog lépni. Az is kérdéses, hogy a Nissannál mennyire jogerős a döntés azáltal, hogy a kilenc fős igazgatótanácsból csak heten voltak jelen, valamint hogy a vállat tulajdonát 43,4 %-ban birtokló Renault erre még nem bólintott rá. Ghosn állítólag most egy japán fegyházban várja a folytatást és pletykákból úgy hallani, hogy felfogadott ügyvédjével már a megoldáson és az első média előtti fellépésen dolgoznak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.11.25. at 19:50
    Permalink

    Hát még mindig jobban járt azzal, hogy a precíz japán adóellenőrök gáncsolták el, mintsem a precíz japán yakuza. Közismert, hogy a japánok és a franciák között mindig ellentét volt abban a kérdésben, hogy a Nissan mekkora autonómiát kap a cégcsoporton belül – úgy tűnik Ghosn most valami olyasmit tervezett, ami nem tetszett a hazafias japánoknak. Szó volt arról, hogy a francia állam révén a PSA csoporttal vonnák össze a Renault-Nissant, vagy hogy még több közös modellt gyártanának költségcsökkentés címen, valószínűleg ez nem volt ínyére a sárgáknak.

Vélemény, hozzászólás?