Természetese nem csak hétüléses változatban érhető el az új C3 Aircross, ám aki igényli, rendelhet olyat is. Alapvetően 5 személyes a belépőmodell, de méretben és formában nincs különbség közöttük. "A 2008-as C3 Picasso és a 2017-es C3 Aircross után az új C3 Aircross a 3. olyan generáció, amelyet a Citroën olyan családos vásárlók számára tervezett, akik magasabb vezetési pozíciót és praktikus fedélzeti megoldásokat kínáló, ugyanakkor visszafogott méretekkel és egyedi sziluettel rendelkező B szegmensbeli autót keresnek" - így szól a gyáriak bemutatása, ami azonnal elárulja, hogy az egykor oly népszerű egyterűek praktikumát próbálják manapság terepjárós köntösbe csomagolni. Hiszen most az a nagy divat.
A C3 Aircross tökéletesen megoldotta ezt a házi feladatot. A sima C3-hoz képest valóban terepjárósabban fest. Ügyesen láttatják nagyobbnak a sárvédő domborulatokkal, a lökhárítók díszbetétjeivel, valamint a fényszórók közötti hűtőmaszknak tűnő betéttel. Ugyanezt hátul is eljátszottak, a lámpák között is díszcsík fut végig, az embléma fogaskerekeire hajazó motívumokkal. A dizájnon tehát nem fog múlni a siker, látványos, kívánatos autót rajzoltak a franciák.
Ráadásul tényleg ügyesen oldották meg, hogy a 4,3 méter hosszú és 2,67 méteres tengelytávú autóban kellőképp tágas utastér várjon. Ez egyébként a kategória leghosszabb tengelytávolsága, ezért is említettem, hogy nem is annyira kicsi ám a C3 Aircross, de azért még így is könnyű vele a városban boldogulni, parkolni, kanyarogni a szűk utcákban. Szóval elöl senki nem panaszkodhat, magas termetűek sem, főleg , hogy az Advanced Comfort ülések vastagabb párnázottsággal tényleg nagyobb kényelmet nyújtanak akár hosszabb távon is. Hátul pedig szintén vígan elférnek a felnőttek, de a 6. és 7. üléseket egyelőre nem próbáltam, remélhetőleg egy hosszabb teszt során erre is marad idő. Az ötszemélyes változatok csomagtere alapból 460 literes, a hétülésesé kicsi kisebb, mert csak 330 litert képes elnyelni.
Bent az anyaghasználat egyébként a kategóriára jellemző. Vegyesen akadnak kemény kopogós, illetve ízlésesen burkolt, kellemes szövet felületek. A kormánykerék kimondottan tetszett a kicsit téglalap alakú kialakításával, és a központi kijelző, illetve a digitális műszeregység is könnyen leolvasható, illetve kezelhető.
Motorfronton benzines és villany szerepel a listán. A sima, turbós háromhengeres 1,2 literes benzines a legolcsóbb. Ez 100 lóerőt tud az első kerekekre szabadítani, hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül. Ez 7 290 000 forintról indul, ami manapság tényleg bombajó ajánlatnak minősül. Ugyanez a motor 48 voltos lágy hibrid rásegítéssel már 145 lóerős. Takarékosabb, automatikussebességváltós és kellemesebb a stop-start rendszerének működése is, viszont 8 990 forint az alapára, igaz a középső felszereltségi szintről indul az extralistája is. Kérhető még villanymotoros változat is 113 lóerővel és 44 kilowattórás akkumulátorral, ami 300 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Ez 10 190 000 forintról indul, ami meg a hasonló méretű villanyautók között számít kedvező árnak, szóval fontos típus ez a Citroën számára.
Ami mindegyik változatban azonos az az Advanced Comfort futómű. Ez egy progresszív hidraulikus ütközőelemekből álló rendszer. Ezek az ütközőelemek úgy működnek, mint egy második, kisebb csillapító, amelyik a fő lengéscsillapító két végén helyezkedik el. Magyarul a lényeg az, hogy a hazai útviszonyokra ez egy nagyszerű válasz, rendkívül ügyesen rugózza ki a keresztbordákat, kátyúkat, földút szerű aszfaltútjainkat. Aki nem hiszi, kérjen egy próbautat valamelyik márkakereskedésben, amelyekben már meg is rendelhető az új C3 Aircross.