Kisebb motorral úszhatják meg a nagyobb adót a Maybach-vásárlók

A hathengeres motor az üzemanyag mellett az adóval is takarékos

A luxusautógyártók egyik legfontosabb piaca Kína, ahol annyi a potenciális vásárló, hogy a helyi adózási szabályok miatt is érdemes belevágni a fejlesztésbe. Ebben az esetben a Maybach S-osztály kap egy olcsóbb kivitelt.

Három elektromos modellel (EQA, EQB, EQS), a CLS frissített verziójával és a nyújtott C-osztállyal jelent meg a Mercedes a Sanghaji Autószalonon. A német gyártó azért a szupergazdagokra is gondolt (bár közülük inkább a spórolósabbakra), nekik készült a hathengeres Maybach S-osztály. Az első körben bemutatott V8-as mellé idén, a Maybach 100. évfordulóján érkezett a V12-es csúcsmodell, most pedig az S480 jelű kivitelt ünnepelték Kínában.
Hirdetés
Az ázsiai országban az adóterhek meredeken emelkednek nagyobb lökettérfogat esetén, így egyáltalán nem ritka, hogy drága modellekből készül “kismotoros” változat. A Mercedes a helyi piacra készített négyhengeres S-osztályt, de még a G-osztály legolcsóbb változatának is négy hengerrel kell beérnie. A Mercedes-Maybach S480 háromliteres hathengeres motorral készül, amihez kilencfokozatú automata kapcsolódik. A lassúság szinonimája így sem ez a modell lesz, a 367 lóerő (és az 500 Nm nyomaték) 5,8 másodperces százas gyorsulást tesz lehetővé, a végsebességet 250 km/h-ban korlátozzák. Hiába a kategóriához mérten szerény hengerszám, az S480 olcsó így sem lesz, a modell alapára átszámítva 70 millió forint. Szerencsére ugyanezt a technikát egy budapesti lakás árával olcsóbban is megvehetjük, ha lemondunk a Maybach emblémáról. Idehaza a Mercedes-Benz S 450 szintén ezzel a háromliteres benzines erőforrással kapható, ami 39 millió forint ellenében hazavihető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?