Kiszámolta a Toyota, mennyire szennyeznek a villanyautók
A japánok szerint a teljes villanyosítás továbbra sem jó irány
A környezetre gyakorolt káros hatás mellett több millió munkahelyet is veszélyeztet az alternatív hajtás.
Az elektromos autózás a kezdetek óta vita tárgyát képzi, erős érvek vannak mellett és ellene is. Lehet érvelni a tiszta városi levegővel, a megújuló forrásból származó “ingyen” energiával és a hatásfokkal is, de a másik oldalon a gyártás és a megsemmisítési környezeti lábnyoma, a munkahelyek megszűnése és a ritkaföldfémek miatti kínai kiszolgáltatottság áll. A Toyota álláspontja már régóta nem titok, szerintük nem kell nagyon erőltetni az átállást.
Ezt tükrözi az európai modellpaletta is, jelenleg az egyetlen villanyautó (a bZ4X) mellett több tucat hibrid áll (igaz idén érkezik az Urban Cruiser és a tisztán elektromos C-HR is). A Toyota 1997 óta készít hibrid meghajtású autókat, idáig 27 millió példány talált gazdára. Számításuk szerint a teljes életciklusra vetítve annyira szennyeznek, mint 9 millió villanyautó, így az arány egy a háromhoz. A villanyautók a gyártásuk során szednek össze tetemes hátrányt, egy hibridet sokkal környezetkímélőbb elkészíteni, és ezt a teljes életciklus alatt sem igazán tudják ledolgozni. A Toyota stratégiája eddig bejött, hiába csak minimális mennyiségű elektromos járművet gyártanak, a világelsősége elvitathatatlan, ami nagy valószínűséggel a jövőben sem fog érdemben változni.
Páran kiszámolták néhány éve hogy a Toyota lobbizása a legkártékonyabb az autóiparban.
Nem akkora szégyen lemaradni, a gáz az amikor azokat dobálod sárral akik elvégezték a dolgukat.
A világ vezető politikusai azt mondják, hogy márpedig ha tetszik ha nem, akkor is az elektromos autóké a jövő. /oké, Trump most jó nagyot belerúgott ebbe az egészbe/. Biztos, hogy az autógyártóknak, akik értenek is ahhoz amit csinálnak, nem csak dumálnak róla, vakon követniük kell politikai utasításokat? Nekem az a problémám ezzel, hogy régen én mint autóvásárló eldöntöttem, hogy nekem benzines, dízel, lpg stb. járműre van-e szükségem. Most + azt erőltetik egyre agresszívebben, hogy ha évente 5000 km-t megyek szinte csak városban akkor is elektromost vegyek + ha évente 50000+ km-t pályán akkor is az elektromos lesz a jó… Én szívesen vennék új elektromost, de akárhogy számolgatom, a magasabb áruk és a brutális értékvesztésük miatt nekem pl. egyelőre nem érné meg. Használtan talán igen..
Azt is mondták korábban a politikusok, hogy meg kell fékezni a savas esőt. S volt értelme? Volt, ma már nincs savas eső probléma a fejlett világban.
Azt is mondták, hogy az ózon lyukat is helyre kell állítani. Volt értelme? Volt, ma már gyógyul a seb, s egyre kevésbé jelent veszélyt.
Az ólom-tetraetil betiltásában is sokan kétkedtek, pedig kimutatható, hogy sokkal kevésbé agresszív és sokkal értelmesebb az a generáció, amely már az ólommentes üzemanyagok korában született.
Téves alapállás abból kiindulni, hogy a politikusok rosszat akarnak. Rengeteg szakmai tanulmány és stratégia alkotás van ezek mögött a döntések mögött, nem csak zöld lobbi. A fő probléma az, hogy mikor kitűzték a jelenlegi elektromos átállásra szabott határidőket, akkor folyamatos évi 2-3% növekedéssel számoltak – Európa gazdasága azonban 5 éve stagnál. 5 évet elvesztettünk, s lehet, hogy lesz abból 10 is – 2045-ig nem lesznek elég gazdagok az európai új autó vásárlók ahhoz, hogy egy Toyotánál jobb autót is mindenki megengedhessen magának.
Miért kellene mindenkinek prémium és luxusautóval járni? Szerintem 1 Toyota, Kia, Volkswagen stb. bőven kielégíti az átlag autós igényeit. Kényelmesen utazik akár az egész család, a Toyota és általában a japánok megbízható autókat gyártanak, miért kellene mindenkinek ennél jobb autó. Aki meg valamilyen értelemben jobbat akar ( sportautó, v bármilyen exkluzív modell) az most is megveheti ha van elég pénze.
Toyoda szan álláspontját az üléspontja határozza meg. 🙂
A világ legnagyobb autógyára a belső égésű és hibrid autókra szabta az egész konszern üzletmenetét, érthető ha ágál olyan ellen, ami jelentős változtatásra akarja kényszeríteni.
Abban amúgy egyetértek, hogy a politikának nem szabadna túlságosan erőltetni a „zöldítést”, de nem csak az autóipar szenved ettől, hanem pl. a mezőgazdaságra is eléggé rátelepedtek. Kapkodva meghozott, majd év közben részben visszavont korlátozó intézkedésekkel* nehezítik a parasztok’ életét már évek óta, csak az az ágazat nincs annyira a kirakatban, mint az autóipar.
* Pl. év végén, idén év elején még úgy volt, hogy bizonyos mértékű területet kötelezően ugaroltatni kell, aztán április körül meg kiderült, hogy mégsem. Következmény: csinálj hamar, gyorsan, kutyafuttában talajt az ugaroltatott területeden, hogy elvethesd napraforgóval, kukoricával.
Na igen a politika, szerintem a természervédelemnek kellene ott érvényesülni, lehet ha nem lenne annyira kizsigerelve a föld (sárgaföldig szántva) nem kellene a terjedő homokhátságok miatt aggódnia majd a jövő generációjának, mert ha így halad mindenhol sivatag lesz Magyarországon is.
…
hiába egyre jobbak a termelő gépek ha nem lesz mit termelni nem kell a gép sem…