Kiszélesedett az Abarth is

Abarth Grande Punto S2000 facelift

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szép csöndben az Abarth is elkészítette az 1820 mm széles Szuper–2000-es autóját, így a gyári S2000-esek közül már csak a Peugeot maradt keskeny.


Nem csapott túl nagy hírverést az Abarth a Grande Punto S2000-es ráncfelvarrásából. Az új autót az olasz bajnoki futamon, az Alpi Orientali Ralin vetették be először, ahol Luca Rossetti és Giandomenico Basso révén a második és harmadik helyet szerezték meg a peugeot-s Paolo Andreucci mögött.
Az új Grande Punto a Skoda Fabia nem rég bemutatott modelljéhez hasonlóan csak egy kisebb ráncfelvarráson esett át, hogy jobban hasonlítson az éppen aktuális utcai modellhez, valamint a karosszériáját szélesítették ki 1820 mm-re.
Az FIA az idei évtől növelte meg a Szuper–2000-es autók és vele együtt a 2011-től homologizálandó WRC-k szélességét 1800-ról 1820 mm-re. Az idén bemutatkozott Ford Fiestát már eleve ilyenre tervezték, a Skoda pedig évközben mutatta be a széles Fabiát. Az Abarth a harmadik gyártó, amely 1820 mm-es modellel rendelkezik, már csak a Peugeot-nak nincs "széles" S2000-ese.
A Fiat, az Abarth márkáján keresztül elsőként homologizált Szuper–2000-es autót, amivel 2006-ban meg is nyerték az IRC első, próbaszezonját, ám utána a nagy ellenlábas, a Peugeot felülkerekedett rajtuk. A francia márkának jobb volt a megítélése, szélesebb ügyfélprogrammal rendelkezett, ezért sok versenyző inkább a 207-est választotta, mint a Grande Puntót.

Ez 2009-ben odáig fajult, hogy szinte csak a két gyári versenyző indult Abarth-tal az IRC-n. Ők ketten pedig nem bírtak a Peugeot hegemóniával. Az olasz gyár ezért 2010-ben visszavonult az IRC-től és kizárólag az olasz bajnokságra koncentrál.
Az egyik gyári versenyzőjük, Luca Rossetti egy privát Abarth Grande Puntóval azonban rajthoz állt a Madeira Ralin, ahol balesetéig simán versenyben volt az első helyért, megverve az idei szezon legjobbjának kikiáltott Skodákat is.
Az új autó homologizálása jó jel lehet az olasz gyártó részéről, amely nem zárkózott el az elől, hogy a közeljövőben visszatérjen az IRC-re.
És azt se felejtsük el, hogy az egész Szuper–2000-es kategóriát többek között a Fiat kérésére/nyomására hozták létre, amelynek már csak a hagyományai miatt is illene előbb utóbb visszatérnie, nem csak az IRC-re, de a rali világbajnokságra is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?