Kitalálod, mennyivel olcsóbb Indiában az új Hyundai i20?

Sokkolóan alacsony áron kínálják a világ másik végén a koreaiak városi ötajtósát

Megérkeztek a modellfrissítésen átesett Hyundai i20 példányok az indiai kereskedésekbe, csak épp az európai vételáruk felét hagyták el út közben.

Jelenleg Magyarországon 6,95 millióról indul az új Hyudai i20, méghozzá 1,2 literes, 79 lóerős szívómotorral. Ennyiért 6 légzsákot, rengeteg biztonsági elektronikát, 15 colos acélfelniket, elektromosan állítható és fűtött külső visszapillantó tükröket, 4 villanyablakot, klímát, USB-C csatlakozókat és még rengeteg mást is kínál.

Indiában azonban ugyanennek az autónak mindösszesen 750 ezer indiai rúpia, vagyis nagyjából 3,14 millió forint az alapára.

A 2025-ös modellév legfrissebb példányai a napokban érkeztek az indiai szalonokba, így a friss árlista is nyilvánosságra került. A meglepetés azonban, hogy az indiai alapáron is jár a 6 légzsák és a manuális klíma, ahogyan az ABS, az ESP és a keréknyomásszenzor sem feláras. Tagadhatatlan, hogy az indiai alapváltozat valamelyest fapadosabb az európainál, ám ebben az esetben a különbségek a megszokottnál kevésbé indokolják a vételár jelentős eltérését. A legnagyobb meglepetés azonban a csúcsváltozat, ahol az extrákkal  telezsúfolt beltér, a digitális műszeregység, a tetőablak, az 1,0 literes turbómotor és az alufelnik ellenére is megáll egymillió rúpia alatt az indiai vételár. Mindez magyar valutára lefordítva 4,18 millió forintot jelent, ami arányaiban még kevesebb a hazai csúcsváltozat 9,35 milliós vételárához képest. A jelentős árkülönbségnek jó eséllyel az indiai gyártás a fő oka, az Európában értékesítésre kerülő példányokat ezzel szemben Törökországban szerelik össze.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?