Megérkeztek a modellfrissítésen átesett Hyundai i20 példányok az indiai kereskedésekbe, csak épp az európai vételáruk felét hagyták el út közben.
Első ránézésre talán fel sem tűnne a parkolóban, hogy ez nem a hazánkban is forgalmazott Hyundai i20
Jelenleg Magyarországon 6,95 millióról indul az új Hyudai i20, méghozzá 1,2 literes, 79 lóerős szívómotorral. Ennyiért 6 légzsákot, rengeteg biztonsági elektronikát, 15 colos acélfelniket, elektromosan állítható és fűtött külső visszapillantó tükröket, 4 villanyablakot, klímát, USB-C csatlakozókat és még rengeteg mást is kínál.
Indiában azonban ugyanennek az autónak mindösszesen 750 ezer indiai rúpia, vagyis nagyjából 3,14 millió forint az alapára.
A 2025-ös modellév legfrissebb példányai a napokban érkeztek az indiai szalonokba, így a friss árlista is nyilvánosságra került. A meglepetés azonban, hogy az indiai alapáron is jár a 6 légzsák és a manuális klíma, ahogyan az ABS, az ESP és a keréknyomásszenzor sem feláras. Tagadhatatlan, hogy az indiai alapváltozat valamelyest fapadosabb az európainál, ám ebben az esetben a különbségek a megszokottnál kevésbé indokolják a vételár jelentős eltérését.
Az indiai csúcsváltozat utastere Európában is megállná a helyét, már persze balkormányosként
A legnagyobb meglepetés azonban a csúcsváltozat, ahol az extrákkal telezsúfolt beltér, a digitális műszeregység, a tetőablak, az 1,0 literes turbómotor és az alufelnik ellenére is megáll egymillió rúpia alatt az indiai vételár. Mindez magyar valutára lefordítva 4,18 millió forintot jelent, ami arányaiban még kevesebb a hazai csúcsváltozat 9,35 milliós vételárához képest. A jelentős árkülönbségnek jó eséllyel az indiai gyártás a fő oka, az Európában értékesítésre kerülő példányokat ezzel szemben Törökországban szerelik össze.