Kivirágzik az Opel a PSA csoport szárnyai alatt

Továbbra is nyereséges az Opel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Továbbra is kiemelkedően jók a PSA csoport pénzügyi eredményei. Az első félév szép eredményeihez az Opel is jelentősen hozzájárult.

Két év alatt egészségesen talpra állította az Opelt a PSA csoport, ami fantasztikus eredmény, ahhoz képest, amit a General Motors művelt a márkával. A PSA első féléves pénzügyi jelentéséből az elnök, Carlos Tavares kiemelte a 8,7 százalékos jövedelmezőséget, de az Opel 700 millió eurós rekord nyeresége is szép eredmény. Főleg, hogy tavaly ugyanekkor 500 millió eurós nyereségről számolhattak be.
Hirdetés
Csoportszinten ugyan csökkent a PSA forgalma 0,7 százalékkal 38,34 milliárd euróra, ami egyébként nem meglepő a nyugat-európai gazdaság gyengélkedése, illetve a kínai gyengélkedés láttán. Viszont a profit így is 2,048 milliárd euróra nőtt, ami 335 millió eurós növekedést az előző év azonos időszakához mérten. Bár az európai autógyártók továbbra is nehéz helyzetben vannak, a PSA a 2019-2021-ig tartó időszakra átlagosan 4,5 százalékkal növekedjen a nyeresége.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.07.25. at 14:54
    Permalink

    Mindkettő európai, hasonló szemléletmóddal, célokkal – ezen most ki lepődött meg? A GM-es időkben az Opel-logót viselő autókat nem engedték Európán kívülre exportálni(átemblémázás útján természetesen igen, Chevyként, Buick-ként, Saturnként, Pontiac-ként), emiatt hatalmas gondban lesz a PSA, ha globális terjeszkedést tervez. Jóformán SEHOL SEM ismerik az Opelt, mint márkát, ha Európát elhagyjuk. Most még ész nélkül pukkantgatják a francik a pezsgőket, de ez a probléma pár éven belül visszaüthet…

Vélemény, hozzászólás?