A Juke szigorú csíklámpáját, és egy diszkrét Qashqai feliratot kap az új generáció
Kétségtelen, hogy mind a régi, mind az új Nissan Juke egyedi jelenség az utakon. Az első generáció bemutatásakor a fiatalokat szerették volna a gyorsan bővülő SUV szegmensbe vonzani, ezért volt szükség a figyelemfelkeltő dizájnra. Azóta viszont sokat változtak az igények, most már szinte mindenki SUV-okat és crossovereket szeretne, így már nem kategóriaváltásra kell rábírni a vásárlókat, hanem a telített piacon kell valami mást mutatni, mint a versenytársak. A Juke sikere után tehát a Qashqai is megkapja a feltűnő és érdekes külsőt, hogy kitűnjön a lassan unalmassá váló szegmensből, szemben az előző két generációval és sok riválissal, amik általában a biztonságos középszerűséget választották.
Könnyebb és merevebb lesz a harmadik generáció
Jövőre érkezik az elképesztően sikeres SUV (a jelenlegi, 2014-ben bemutatott Qashqai-ból több mint 1 milliót adtak el) harmadik generációja, és bár erősen álcázott még a gyári kémfotókon látható tesztpéldány, az ízelítőből láthatjuk a Juke-éhoz hasonló jellegzetes, osztott első fényszórót. A Qashqai-nál sokkal drágább, prémium kategóriájú autók technológiáját a középosztályba elhozva, az új lámpák adaptív LED-esek is lehetnek, aktívan kitakarva a szembejövő forgalmat - így nem vakítjuk el autós társainkat, körülöttük viszont mindent láthatunk.
Akár 20 colos felniket és többlengőkaros hátsó felfüggesztést is lehet majd választani
Az új fényszórókon kívül az átdolgozott külső része még az akár 20 colos felnik, illetve a jobb aerodinamikát biztosító első kerékjárati légfüggönyök, a zárható hűtőrács és a simább padlólemez. A kifutó modellhez képest több helyen használnak alumíniumot és egy újfajta kompozit anyagot, ezáltal összesen 21 kg-mal könnyebb lesz az új Qashqai. Ugyanakkor a biztonságra is figyelnek, a szerkezeti szilárdság jelentős mértékben növekszik majd, az utakon így sportosabb, terepen (már ha valaki ott is használja) magabiztosabb vezetési élményt nyújt a külső méreteiben nem változó SUV. Egyébként a Nissan szerint nyugodtan le lehet térni az aszfaltról a Qashqai-jal, a legnagyobb felnikhez ugyanis összkerékhajtás és vele együtt többlengőkaros hátsó futómű is párosulhat.
Villanyautós gyorsulást és belsőégésű motoros hatótávot ígér az e-POWER
Az új Qashqai lesz az első európai Nissan (nem csak eladásokat tekintve, a tervezés és a gyártás is az Egyesült Királyságban folyik), ami a Renault-val közös projektjük, az Alliance új CMF-C platformjára épül. Az új alapnak köszönhetően új meghajtások beépítésére is lehetőség nyílik, és bár sokan választják majd az 1,3 literes benzinmotort lágy hibrid rendszerben, az igazi újdonság az e-POWER technológia. Lényegében egy hibrid meghajtásról van szó, a benzinmotor itt viszont kizárólag az akkumulátor töltését szolgálja. Egy kellemes, halk és üzemanyag-takarékos fordulatszámon pörög folyamatosan, az akkumulátorból pedig az elektromos autókéhoz hasonló teljesítményű villanymotor viszi át az energiát az útra. Ezáltal elektromos autós gyorsítást kapunk hatótáv-para nélkül. Érdekes lesz még a továbbfejlesztett ProPILOT rendszer is, amivel állítólag önmagától indul-gyorsít-lassít-megáll a Qashqai (bizonyos feltételek mellett), a navigációt és a közúti jelzéseket is figyelembe véve.