Kívül-belül lekapták az új Nissan Leafet
Újra kémfotókon a következő Nissan Leaf
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Nissan Micra tipikus jegyeivel, ám hosszabb, kupés farral jöhet a következő generációs, már nagyobb hatótávval érkező Nissan Leaf.
Továbbra sem mondható majd hagyományosnak a Nissan Leaf külseje, de a cuki-hatch karakternek úgy látszik, hogy vége (Kép: InsideEVs)
Mindenki legnagyobb örömére egyre kevesebb álcázó lemezzel járják Amerika útjait a vadiúj generációs Nissan Leaf modellek. Most épp vastag gúnya nélkül, csupán a figyelem megzavarására használt fóliázást viselték a kémfotókon szereplő tesztautók. Bár a külső még bőségesen változhat, az már most megállapítható, hogy az új Leaf tulajdonképpen egy nagy Micra lesz, hasonló fényszórókkal és hátsó lámpákkal, a Nissan új dizájnvonalához illeszkedő hűtőráccsal. Utóbbi alatt várható majd a töltő helye is, ahogy az előd esetében is volt. Úgy látszik, hogy dobják a cuki ferdehátú formát, és inkább a Prius által elkezdett és az Ioniq által folytatott hosszabban elnyújtott kupésítás irányába haladnak. Egyre inkább bebizonyosodik, hogy amit a Nissan IDS koncepcióval előrevetítettek, az megvalósulni látszik a Leaf személyében.
Egyen-Nissan kormány és központi multimédiás rendszer. A módválasztó és sok egyéb gomb azért az elődökből lehet ismerős. Ha valóban ez lesz az új Leaf beltere, akkor úgy látszik, hogy a Nissan kevésbé akarja éreztetni velünk, hogy a jövőt vezetjük (Kép: InsideEVs)
Sőt, az egész véglegesnek tűnő utastérről is készültek kémfotók, amik alapján szintén a Micra nagytestvéreként tekinthetünk majd az új Leafre. A jól ismert gömb választógomb és a klímavezérlő a régire hajaz, a központi infotainment és a volán azonban már az új Nissanokból lehet ismerős. A teljes leleplezés szeptemberben várható Tokióban, míg az első modellek 2018 elején érhetik el Európát. Alap akkumulátorcsomagjával kb. 240, míg a nagyobb 60 kWh-s akkuval kb. 500 kilométeres hatótávról pletykálnak, hacsak nem lep meg minket valami nagy dobással a Nissan.
Szépen körvonalazódik, hogy a Nissan IDS koncepció a Nissan Leafben válhat valósággá
na, ha úgy fog kinézni mint a képen, vagy legalábbis hasonló, és 500km-es hatótávval az már nem lesz rossz.
Korábban arról volt szó, hogy a jelenlegi 24 és 30 kWh-s akkuk helyett lesz egy 40, majd később egy 60 kWh-s változat. Ha ez igaz, akkor inkább 300 és 500 km-es hatótávokra lehet számítani.