Kombival megy terepre a Citroën is, jön a C5 Cross Tourer

Terepkombi a Citroëntől: C5 Cross Tourer

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hogy ez eddig nem jutott a franciák eszébe: az opcióként szintszabályzós futóművel adott C5 Tourer adja magát terepkombinak. Ilyet csak az Audi A6 Allroad tud a kategóriában.

Mind divatosabb szegmens a terepkombiké. Az egykor a Volvo V70 Cross Country által alapított, s aztán talán inkább az Audi A6 Allroad által fémjelzett szegmensbe mind több márka nevezi modelljét, vagy akár modelljeit. Ma már Opel Insignia, Volkswagen Passat is létezik terepkombiként Country Tourer, illetve Alltrack néven. A Citroën sem akar kimaradni, így Genfben bemutatja a C5 Tourer alapjaira épülő Cross Tourert.
Hirdetés

A franciák terepkombija olyat tud, amit csak az Audi A6 Allroad, illetve egy picit mást, hiszen nem légrugós, hanem hidropneumatikus Hydractive III+ változtatható hasmagasságú felfüggesztést kínál - opcióként. Az alapesetben kőkemény 15 milliméterrel emelt futóművű Cross Tourer a szintszabályzós rendszerrel 10 km/órás sebességig 6, 40 km/óráig 4 centiméteres emelést ad, 70 km/óra alatt pedig az alapból adott 1,5 centit is leengedi a csekélyebb légellenállás és fogyasztás érdekében.
A 10 km/órás tempóig használható 18 centiméteres hasmagassággal a C5 Cross Tourer bizonyos szempontból szabadidő-autókat megszégyenítő, összkerékhajtás ugyanakkor nem lesz hozzá, csakis elöl hajt. Motorpalettája az immár 530 ezer példányban elkelt alapverzióéval egyező: 1.6 THP (155 LE) turbós benzines és 1.6 e-HDi (115 LE), 2.0 HDi (140 és 160 LE), valamint 2.2 HDi (200 LE) turbódízelekkel lesz rendelhető. Automata váltó mindegyik motorhoz választható opcióként, a csúcsverzióhoz alapból jár, az 1.6 e-HDi az MCP6 névre hallgató robotizált egységet kaphatja.
A szintszabályzós Hydractive III+ futómű egyedül az 1.6 e-HDi motorhoz nem választható, az egyéb opciók között mindaz megtalálható, ami a C5 Tourer esetén, így elektromos csomagtérajtó-nyitás, masszázsfunkciós első ülés, vagy tolatókamerás navigációs rendszer egyaránt szerepelhet majd, az intelligens, rossz útviszonyokhoz is igazodó ESP pedig alapáras lesz a tavasz elején debütáló, a hazai piacra legkorábban annak végén érkező Cross Tourerhez.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 13:02
    Permalink

    Egyetértek! Én is azt hittem, amikor – egy másik on-line lapnál – először olvastam az új modellről, hogy ez magától értetődően csak 4×4-es lehet, de nem. Ez így valóban csak optikai tuning. Ha jól emlékszem azt írták, hogy a Citroennek nincs olyan 4×4-es technikája, amit egy C5 kombi méretű autó “alá lehet rakni”. Gondolom a fejlesztés vagy a mástól történő vásárlás nem lett volna rentábilis. Kár, 4×4-gyel tényleg nagyon jó lett volna.

  • 2017.10.29. at 13:02
    Permalink

    Nekem évek óta kizárólag hidrós, emelhető hasmagasságú Citroënjeim vannak. Már jó ideje várok egy ilyen modellre, összkerékhajtással. Egyszerűen nem értem miért nehéz megoldani, hogy összkerekes legyen. Így ennek nem sok értelme, csak esztétikailag hasonlít arra, amit tudnia kellene. Pedig mekkora örömmel nyitottam meg a cikket… :-S

  • 2017.10.29. at 13:02
    Permalink

    Nagyon tetszenek ezek az emelt hasmagasságú “terep” kombik. Ez a Citroen C5 is nagyon jól néz ki, a 2.0 vagy a 2.2 Hdi motorral pedig a “világból kimegy”. A variálható hasmagasság nagyon jó, de nagy kár, hogy nem négykerék meghajtású. Ebben a kategóriában bármelyik vetélytársat nézzük, mindenhol van összkerék hajtás. Ez a kocsi azzal lenne teljes.

Vélemény, hozzászólás?