Kommersz az A8 vagy a 7-es BMW? Itt a Maserati Quattroporte
Röpke 53 millióért itthon az új Maserati Quattroporte
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új taggal bÅ‘vült a sportos luxusautók kÃnálata, az olaszok nem csupán autót, életérzést is adni kÃvánnak. Nem olcsón.
Gianni (ha valaki nem ismerné, balról) leszögezte, hogy az autókhoz nem ért, az ételeket és a nőket viszont kedveli, utóbbiból a magyarok, előbbi kettőből azonban határozottan az olaszok a kedvencei
Magyar hölgyek, olasz autó. A hatodik generációs Maserati Quattroporte a luxusautók között elsÅ‘ként mutathat fel 3,6 kg/LE tömeg-/teljesÃtményarányt
A fenti bekezdés nagyjából össze is foglalja az új, hatodik generációs Maserati Quattroporte honi megjelenésére szervezett sajtótájékoztatón elhangzottakat. KiállÃtottak persze egyet a teljesen új, januárban Detroitban bemutatkozott és a márka friss, modenai gyárából érkezÅ‘, a korábbinál sokkal nagyobb, 26,5 cm-rel hosszabb, 6,3-mal szélesebb és 4,3-mal magasabb, 10,7 cm-rel növelt (3,17 méteres) tengelytávú Quattroportéból, rögtön a csúcs GTS-verzióból. Itthon ugyanis – egyelÅ‘re – csakis azt kÃnálják. Ez úgy lett elÅ‘djénél nagyobb és persze erÅ‘sebb, hogy közben takarékosabbá is vált. Apasztották ugyanis tömegét, a GTS csúcsverziónál bÅ‘ 100 kilogramm mÃnuszt hozott a fogyókúra.
Kék lámpákkal bézs utasteret világÃtani nem kedves a fotósok számára. Talán azért visszajön, hogy finom az alapáras bÅ‘rkárpit, az pedig egyértelmű, hogy óriási a bÅ‘ 10 centivel növelt hátsó lábtér. Modern sofÅ‘rsegédekrÅ‘l nincs hÃr
MÃg a karosszéria mérete nÅ‘tt, a motoroké csökkent, a korábbi, 4,7 literes, 430 lóerÅ‘s V8-as csúcsmotort duplaturbós 3,8 literes, szintén V8-as, 530 lóerÅ‘s váltotta fel. Ez már közvetlen befecskendezésű, a nyolc hengerbe – természetesen hengerenként – hétlyukú befecskendezÅ‘kön keresztül, 200 bar nyomással megy a benzinpermet. A minden eddiginél erÅ‘sebb Quattroporte – azaz négyajtós Maserati – motorja ugyan az összes eddiginél takarékosabbnak mondott, de gyári vegyes érték szerint Ãgy is eléget 15,7 liternyit 100 kilométerenként. Downsizing pedig itt is van, hiszen a duplaturbós motorral a blokk űrtartalmát 20 százalékkal apasztva nÅ‘tt a teljesÃtmény kereken 100 lóerÅ‘vel. Van természetesen kellemes V8-as motorhang, amelyet továbbá a kipufogóból, magas fordulaton szelepnyitással fokozott intenzitással küldött akusztikai élmény is kiegészÃt.
Gyári fotón, stúdióvilágÃtással sokkal jobban mutat a műszerfal, mint a hazai "kékfényben". Mindegyik verzió automata váltós, a ZF 8 fokozatújával szerelt. A csúcs GTS-ben alapáras a Bowers & Wilkins Premium audiorendszer
Méret- és tömegadatok | |
Hosszúság x szélesség x magasság | 5262 x 1948 x 1481 mm |
Tengelytáv | 3171 mm |
Nyomtáv elöl | 1634 mm |
Nyomtáv hátul | 1647 mm |
Csomagtér mérete | 530 l |
Üzemanyagtartály mérete | 80 l |
Saját tömeg | 1900 kg |
Gumiabroncsok | |
Elöl | 245/40-ZR20 |
Hátul | 285/35-ZR20 |
Motor | |
Hengerek száma/elrendezése | V8/90° |
Lökettérfogat | 3798 cm3 |
Furat | 86,5 mm |
Löket | 80,8 mm |
Sebességváltó | 8 fokozatú automata |
SűrÃtési arány | 9,5:1 |
Legnagyobb teljesÃtmény LE(1/perc) | 530 LE (6500-6800) |
Legnagyobb nyomaték Nm(1/perc) | 710 Nm (2250-3500) |
Menetdinamika | |
Legnagyobb sebesség | 307 km/óra |
Gyorsulás 0-ról 100 km/órára | 4,7 s |
A gyáriak szerint saját fejlesztés a Ferrari által gyártott duplaturbós V8-as
Már az új autón sem mutat jól a ritkán lamellázott hűtőmaszkon keresztül jól látható hűtő, még rondább lesz bogártetemekkel
Élményt ennyit kaptunk a bemutatón, valamint a 105 mm-rel növelt hátsó lábteret még megÃzlelhettük, el kell ismerni, hogy a sportos limuzinban tényleg kellÅ‘en jól el lehet férni elöl és hátul is. A sofÅ‘r nem csupán ülését, hanem – a természetesen fém – pedálok helyzetét is elektromosan szabályozhatja. Fűtést nem csak az elsÅ‘, a hátsó utasok is alapáron kapnak. Láttuk a 80 literrel növelt méretű, 530 literes csomagteret és a 8 fokozatú ZF automata váltó kapcsolókarját, valamint a műszerfal részleteit is. Az órák közé, közvetlenül a sofÅ‘r elé 5,5 colos kijelzÅ‘, a középkonzolra pedig 7,2 colos érintÅ‘képernyÅ‘ került. Utóbbin navigáció, tolatókamera, és még DVD-rÅ‘l játszott film is megjelenhet.
A korábbinál 80 literrel nagyobb, 530 literes, bÅ‘vÃthetÅ‘ is a csomagtér
A lényeg persze nem ez, hanem a menetdinamika, hogy a több mint 5,2 méteres, óhaj szerint 4 vagy 5 üléses luxuslimuzin a bÅ‘ félezer lóerÅ‘s csúcsmotorral 4,7 másodperc alatt 100 km/órára érhet és az, hogy – szemben vetélytársaival – végsebessége nem korlátozott. A Quattroporte GTS – megfelelÅ‘ úton – 307 km/órás tempóval is száguldhat. Ehhez persze kellÅ‘en jó futóművet kapott, elöl kettÅ‘s keresztlengÅ‘karos, hátul multilink rendszerűt, alumÃniumból épÃtve, adaptÃv, hangolható és természetesen az útkörülményekhez is (egyenként) alkalmazkodó lengéscsillapÃtókkal. Zajszigetelése is fokozott, temérdek speciális hangfogóval és dupla üvegezéssel készül, hogy a menetzaj extrém tempónál se legyen tolakodó.
A sofÅ‘r elÅ‘tt 5,5, a középkonzolon 7,2 colos, és ott érintésérzékeny a szÃnes kijelzÅ‘
A csúcs V8-as mellé érkezik kisvártatva 3,0 literes, 310 LE teljesÃtményű – szintén duplaturbós – V6-os benzines is, mely a hátsó- mellett összkerékhajtással is elérhetÅ‘ lesz (alapból egyébként az is hátra hajt). Év végére pedig nem csupán új motort, újabb modellt, az A6-os Audi, 5-ös BMW, CLS Mercedes ellenfelének szánt, Sanghajban a jövÅ‘ héten debütáló Ghiblit is piacra dobja majd a Maserati, mely már évek óta szajkózza, hogy 2015-re évi 50 ezer példányra kÃvánja növelni volumenét. Ez óriási szám és profitlehetÅ‘ség, az 53 130 000 forintos árával az Audi A8, BMW 7, Mercedes S, Lexus LS fölé árazott Quattroportén ugyanis még akkor is óriási haszon lehet, ha motorjait a Ferrari gyárában rakatják össze. A kereskedÅ‘k persze nyilván tudnak érvelni, s kaján mosollyal megjegyzik a szajkózott olaszság kapcsán, hogy az érzés ugyebár megfizethetetlen.
“ról) leszögezte, hogy az autókhoz nem ért,”
Nem vonjuk kétségbe:))))
Nem lesz bogaras, mert ilyen autót a bogár is elkerüli. Jah és persze a riviérán nincs bogár… 😀