Komoly növekedést tervez az AutoWallis

Átalakul az autópiac, de az AutoWallis nem fél ettől, jelentős árbevétel növekedést tervez

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Februárban tőzsdére lépett, most Jövőkép 2029 és Stratégia 2024 programjait ismertette az AutoWallis, komoly árbevétel- és eredménynövekedést terveznek.

Jönnek az elektrifikált, részint vagy teljesen elektromos autók, de még az önvezetők is, az autóválasztás pedig egyre több tényezőtől függ. Az AutoWallis szerint megduplázódott azon ügyfelek aránya, akik a jobb adatkapcsolat miatt terveznek új márkát választani az elkövetkezendő két évben, miként az is egyértelmű, hogy egyre jelentősebb lesz azon felhasználók száma, akik saját tulajdonú autó helyett autómegosztási szolgáltatást kívánnak választani, ugyanakkor bőségesen maradnak olyan autótulajdonosok is, akik a klasszikus vonalat képviselik, saját autóval és annak minden vonatkozásával.
Hirdetés

Az AutoWallis mindkét területet ki kívánja szolgálni, jelenleg 14 országban vannak jelen, hazánkban legújabb vonaluk a DrieNow autómegosztó, de a közösségi mobilitás mellett BMW, Mini, Isuzu, Jaguar és Land Rover, Maserati, SsangYong, Isuzu márkaképviselet, márkafüggetlen szerviz és a Sixt rent-a-car által bérautó üzletág is szerepel náluk. Az AutoWallis terve, hogy a portfóliójában szereplő márkákkal egyéb piacokon is megjelenjen, valamint a jelenlegi országokban is be kíván illeszteni tovább 2-3 márkát portfóliójába - mint azt Ormosy Gábor vezérigazgató elárulta, elsősorban prémiummárkákat céloznak.
A cég célja természetesen a bevétel- és profitnövelés, az európai piac lassuló bővülését kívánják ellensúlyozni a közép-kelet európai terjeszkedéssel, ahol jelentősebben bővül a piac, az autópiac átalakulására pedig a mind jelentősebb szolgáltatási portfólió a válaszuk, így az elektromos és önvezető, valamint a megosztott autók piacán is mind-mind jelen lesznek. Az AutoWallis elkövetkezendő 5 éves, Stratégia 2024 programja a már ma is többségi nemzetközi bevételeinek egyre jelentősebbé válásával számol. Összességében duplázódó árbevétellel számolnak organikus növekedésük által. Utóbbi a meglévő tevékenységek piaci növekedését, a működési hatékonyság növelését, valamint a Wallis Csoporton belüli új cégek bevonását (Jóautók, Autólicit, DrieNow) jelenti, ehhez pedig évente egy-egy új szerepelő, például többmárkás kereskedés is csatlakozhat. Mindezek eredményeként a tavalyi 65,5 milliárd forintos árbevétel 2024-re 142 milliárd, a tervezett akvizíciókkal 187 milliárd forintosra emelkedésével számolnak.
Idén februári tőzsdére lépése óta az AutoWallis bekerült a BUX indexbe, számításaik szerint szeptemberben a BÉT Prémium Kategóriájába is bekerülnek, amivel a kisbefektetők mellett az intézményi befektetők látókörében is meg kívánnak jelenni. Bár 30 százalékos közkézhányadot céloznak, a főtulajdonos Wallis Asset Management továbbra is meg kívánja tartani irányító részesedését, ráadásul a rá jutó osztalékot tőkeemelésként egészen 2024-ig visszajuttatja a növekedéshez.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?