A Porsche visszavette a körrekordot a Teslától
A rekordot felállÃtó Porsche Taycan Turbo S 7 perc 33 másodperces idÅ‘t futott a Nürburgring Nordschleife 20,8 kilométer hosszú versenypályáján, ezzel megdöntve a Tesla Model S Plaid 7 perc 35 másodperces idejét. Az autót szinte teljesen szalonállapotban hagyták, mindössze egy bukócsÅ‘ és egy versenyülés került pluszban a Taycanba, de a súlya Ãgy is teljesen megegyezik a bárki által megvásárolható példányokéval. A rekordot felállÃtó Taycan a jelenleg kapható legélesebb modell, ugyanis az autóra felkerült a nemrég bevezetett Performance kit, mely tartalmazza a 21 colos RS-spyder keréktárcsákat, rajtuk az utcai engedéllyel is rendelkezÅ‘, egyébként kifejezetten ilyen célokra kifejlesztett Pirelli P Zero Corsa abroncsokkal. További tartozék egy továbbfejlesztett szoftver, mely valós idÅ‘ben elemzi és szinkronizálja a Taycan futóműrendszerét, Ãgy elérve a lehetÅ‘ legnagyobb teljesÃtményt.
[BANNER type="1"]
A Taycan Ãgy minden idÅ‘k leggyorsabb szériagyártású elektromos autója, legalábbis a Nordschleifén
A Performance kit jelenleg csak Németországban érhetÅ‘ el, és kizárólag a 2023 Taycan Turbo S-ekhez kérhetÅ‘. A tervek szerint a teljesÃtménynövelÅ‘ csomag majd utólag kerül be a Taycanokba a cég zuffenhauseni gyárában, de ha valaki ezt a csomagot szeretné az autójához, mélyen a zsebébe kell nyúlnia, ugyanis ennek a csomagnak a felára több mint 11 ezer euró, vagyis valamivel több mint 4 millió forint, bár az ár tartalmazza a szállÃtást a gyárba és vissza, valamint a jármű engedélyeztetését és regisztrációját.
[BANNER type="2"]
Bár a Taycan a most felállÃtott idÅ‘vel a leggyorsabb sorozatgyártású elektromos autó lett, nem ez a leggyorsabb elektromos idÅ‘ a Nordschleifén. 2019-ben a Volkswagen ID.R 6 perc 05 másodperc alatt ért körbe a Zöld pokolban, a valaha volt legjobb idÅ‘ pedig szintén a Porschéhoz köthetÅ‘, egy 2019-es LMP1-es autóval érték el, 5 perc 19 másodperccel.
[BANNER type="3"]