Köszöni, él és virul ez a Tesla roncs

Eladó az interneten egy Tesla Model 3 - már ami maradt belőle

Szinte fel sem lehet ismerni, milyen autó volt ez eredetileg - ki gondolná, hogy még így is működik? Az eBayen lehet licitálni erre a szebb napokat is látott Tesla Model 3-ra.

Újabb érvet hozhatnak fel a Tesla-rajongók, amikor az elektromos autókat nem kedvelő barátaikat próbálják áttéríteni Elon Musk márkájának elfogadására: a Teslák strapabírók. Az Oleg K. lenti videóján látható Model 3 Performance esetét elnézve akár az autók Nokiájának is hívhatnánk őket, de ennyire azért ne szaladjunk előre, hosszútávú (több évtizedes) megbízhatóság terén még nem volt túl sok idejük bizonyítani. Mindenesetre vitathatatlan ennek a darabnak a szívóssága, és a jelenlegi tulajdonos is reméli, lesz valaki, aki ezt a pozitív tulajdonságot az autó megvásárlásával ismeri majd el. Cikkünk írásakor körülbelül 3 és fél millió forintnak megfelelő összegnél tart az eBayes licit a járműre, bár a kaliforniai tulaj majdnem 5 milliót szeretne kapni érte. A kalapács alatt lévő Model 3 egy Performance kivitel összkerékhajtással és hosszú hatótávú akkumulátorral, aminek elvileg 515 km-t is meg kellene tennie, a központi képernyő tanúbizonysága szerint azonban teljesen (vagy majdnem teljesen) feltöltött állapotban 285 mérföld, majdnem 460 km a hatótáv.
Hirdetés
Valószínűleg nem a karosszéria nagy részének hiányából eredő megváltozott aerodinamika áll a gyengébb hatótáv hátterében (bár ez is lehetséges), inkább a behorpadt aksi következménye lehet ez. Az akkumulátor sérült állapota nem mellesleg további bizonyíték a Tesla ellenállóságára, egyesek a telepek sérülékenysége miatt szokták kritizálni az elektromos járműveket, ám mint láthatjuk, még egy olyan balesetet is túlél, ami az autó többi részét teljesen tönkretette. A balesetről egyébként részletes információt nem találtunk, csak annyit, hogy tavaly júniusban jelentették be az esetet a hatóságoknak. A tulajdonos abban reménykedik, valakinek megjön majd a kedve az autó felújításához, jelenlegi állapotában nyilván használhatatlan a közutakon (vagy bárhol máshol). Elmondása szerint a felfüggesztések és az első tengely új, a jelenlegi kovácsolt felnik helyett azonban az alapverziókat adja majd a vevőnek. Csupán az alkatrészek önmagukban 6 és fél milliót érnek szerinte, az akkumulátor például két és fél milliót. A töltési folyamat zavartalanul működik, de persze még így is bőven van mit javítani az autón. A fedélzeti számítógép például naivan csak annyit ír ki az első csomagtér-fedél állapotáról, hogy nyitva van - holott nincs is csomagtartó-fedél. Vállalkozó kedvű autóépítőknek bárhol a világon érdekes kihívás lehet, az eladó az Egyesült Államokon kívülre is el tudja szállíttatni a kocsit.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?