Közkívánatra – Skoda Kamiq

Fizetett hirdetés

Íme, a vásárlók igénye – Csúcsmotorjával próbáltuk a Skoda Kamiqot

Túllépett már áraival azon a Skoda, hogy egyszerű népautónak mondhassuk, ehhez igazodik a minőség, a konstrukció és a kivitelezés is. Legkisebb crossoverükbe, a Kamiqba se lehet belekötni.


Évekkel ezelőtt rá kellett már jönnünk, hogy a Skoda magasabbra tart annál, mint aminek a Volkswagen előtti érában ismertük. Már az első Octavia is hatalmas lépés volt, ma az anyavállalat autóit meghazudtoló minőséget és csaknem megegyező felszereltséget nyújtanak a Skodák. Egyre inkább érződik egyfajta párhuzam a modellek között is, kezdenek összemosódni a kisebb modellek a nagyobbakkal minőség és főleg felszereltség, műszaki tartalom terén. Legkisebb modelljük, a Fabia már erősen kilóg a sorból, miután a Rapidot leváltotta a minőségibb Scala, valamint a Karoq alá megérkezett a kisebb Kamiq. A friss crossover olyan jól hozza a nagyobbak ismérveit, hogy alaposan elgondolkodtatja az embert, van-e szüksége bárkinek ennél akárcsak egy picit többre?
Észszerű, földhözragadt indokokkal lehetetlen megmagyarázni, miért járnak rengetegen a Kamiqnál nagyobb autóval. Valójában már a Skoda legkisebb crossovere sem kicsi, 400 literes csomagtartója a kompakt kategória legtöbb versenyzője fölött áll. Egy hagyományos ötajtóshoz képest szemtelenül nagy a hátsó lábtér és a fejtér is, szűkölködni már családdal sem kell egy ekkora autóban.

A Kamiq lényegében a Scalával egyidőben érkezett, ahogy az, úgy az új crossover is egy jól belőtt köztes megoldás.

Se nem kicsi, se nem nagy, 4241 milliméteres hosszával kényelmes a parkolás is, a magasabb üléspozíció miatt pedig a kilátás is remek. Érdekes módon nem érezzük magunkat annyira magasan, ami nekem személy szerint pozitív csalódás a legtöbb mai crossoverhez képest, ez valójában annyit takar, hogy az ülés magassága elég tág tartományban állítható. Egészen mélyről indul, ami a Skoda Schiller tesztautójához megrendelt Dynamic csomagba tartozó sportülésekkel kimondottan jó élmény. Olyanok, mint az RS Skodákban, egybeépített fejtámlával és derékban picit bő, de amúgy kimondottan feszes oldaltámasszal. Egészen meglepő, hogy egy Kamiqba is kerülhet ilyen, pláne, hogy a jó minőségű szövetet itt-ott Alcantara betétekkel és rombuszmintás varrással dobták fel, meglepően izgalmas, annak ellenére, hogy minden fekete odabent. A tesztautót érdemes kívülről is alaposan szemügyre venni, mert bár fehér, messze nem flottás felszereltségű autóról van szó. Csinos ezüst lökhárítóbetétei adják a crossoveres megjelenést, 18 colos felnijei pedig a sportos mozgás lehetőségét. Valamint a kényelmetlen, rázós futóműre való hajlamot, ennek ellenére a Kamiq tökéletesen viseli a hatalmas kerekeket. Futóműve teljesen hagyományos: elöl gólyalábas MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, nincs nagy trükk, a hangolás mégis remek. Kevésbé érezni pattogósnak, mint a Scalát, a nagy és széles felnik miatt pedig jó az úttartás.

A Kamiq súlya csupán 1265 kiló ezzel a hajtáslánccal, vagyis még a kategóriájához képest is kimondottan könnyű.

Ezt érezni is rajta azonnal, nagyon agilis, légies a mozgása, könnyed vele a közlekedés. Azonnal szerethető, miután egy pillanatig nem zavar, vagy nem kényelmetlen, hogy a nagy test miatt kellene nagyokat fékezni, vagy küzdeni a motorral, hogy felgyorsuljon. A Kamiq nem rossz vezethetőségű az ezres háromhengeressel sem, de ismét bebizonyosodott, hogy a 150 lóerős TSI-vel már-már sportosnak is nevezhető.
Hirdetés
Súly-lóerő aránya meglepően jó, az 1,5-ös TSI ekkora tömeget mozgatva jóval erősebbnek érződik, mint eddig bármiben, hangja is jó, tisztességesen négyhengeres, és egy igazán jó karakterű motor. Teljesítményét elosztva adja le, nincs rúgásszerű élmény, és szerencsére a Skoda Schiller tesztautójában a DSG váltó sem ronthatta el az élményt. A hatfokozatú kézi szerkezet váltási érzete feszes, pontos, kellemesen súlyozott, megbízható érzetet kelt a sofőrben. A Kamiq szökken egyik körforgalomból a másikba, menetstabilizátora egészen észrevétlenül szól bele az orrtolásba, harmonikus a vezethetősége és az ereje miatt még élvezhető is, amiben erős szerepe van annak, hogy a karosszéria egészen keveset dől. Rugózása kényelmes, futása csöndes, a mindennapi közlekedésre tökéletesen alkalmas, miközben hosszú úton sem kényelmetlen, autópályán kimondottan utazós, akárcsak egy nagyobb Skoda modell. Könnyen nevezhetnénk a Kamiq legfőbb erényének a vezethetőségét, ám annak ellenére, hogy ebben meglepően jól teljesít, a legtöbb vásárlót nem ez nyűgözheti le igazán.

Amiben mostanában nagyot fejlődött a Skoda, az a felszereltségi szintek magasra tornázása.

Már alapáron kínál olyan kütyüket, amik alig pár éve még a prémium kategóriában is felárasak voltak. Ilyen rögtön az alapáras LED fényszóró, mely már csak az irányjelzéshez használ hagyományos izzókat. A feláras adaptív LED főfényszórókhoz már ledes, ráadásul futófényes irányjelzők járnak. Hátul mindenképp diódákkal világítanak a formás lámpák, a feláras egységekben szintén futófényes az index, amik között már az új dizájn szerint teljesen kiírták betűvel a márkanevet. Csomagtér fedele motorosan is nyílhat, a hatalmas csomagtartó padlója alá pedig mindenképp kerül szükségpótkerék, ami több gyártónál lassan felárért sem kapható. A Simply Clever kiegészítők közül a raktérbe is kerül egy halom hasznos akasztó, a pohártartóba palack nyitását segítő bütykök; az első ajtókban pedig a klasszikus márkalogós esernyőket is megtaláljuk Ambition szinttől. Erős fejlődésen ment keresztül a Skoda technológia terén.

A Volkswagentől megérkezett a legtöbb belépőszintű vezetéstámogató rendszer, ezek egy része már alapáron is jár.

A Kamiq vészfékező asszisztense aktívan avatkozik bele a lassításba akkor is, ha a sofőr nem lép a fékpedálra, valamint sávtartót is kap, mindenképp aktív kormányrásegítéssel. Tempomatot a második, Ambition felszereltségi szinttől kap, felárért ez távolságtartós is lehet, míg a multimédiás rendszer mindenképp érintőkijelzős. A műszerfal közepén akár 9,2 colos, kiváló tűéles képpel és akár online kapcsolattal dolgozó multimédia is helyet kaphat. Digitalizáció terén szintén nagy lépés a 10,25 colos digitális műszeregység lehetősége, komfort és hangulat szempontjából pedig a teljes panoráma üvegtető opciója. A Kamiq igazán gazdagon felszerelhető, de már alapáron, és leginkább Ambition felszereltségi szinttől minden reális emberi igényt kielégítő ellátmányt ad. Érdemes figyelni a konfigurátorban, mivel 399 999 forintos árkedvezményt is elrejtettek. Januárban további Kamiq tesztekkel is jelentkezünk, ha viszont te magad is próbára tennéd, a Skoda Schiller tesztparkjában megtalálod a most próbált autót is!
Értékelés
Pozitív
Helykínálat, kényelem, vezethetőség, minőség, felszereltség
Negatív
Alapáron háromhengeres motor
Árak
Tesztmodell alapára
5 770 160 Ft (2019.12.05.)
Tesztautó ára
8 671 470 Ft (2019.12.05.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
111 kW (151 LE) 5000-6000 1/min-nél
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,3 s
Végsebesség:
213 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8-4,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4241 mm
Szélesség:
1793 mm
Magasság:
1553 mm
Tengelytáv:
2651 mm
Csomagtér:
400-1395 l
Belső szélesség elöl:
1439 mm
Belső szélesség hátul:
1425 mm
Belmagasság elöl:
1051 mm
Belmagasság hátul:
1003 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
kézi/6
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
111 kW (151 LE) 5000-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
213 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,3 s
CO2-kibocsátás:
110-113 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8-4,9 l/100km
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?