Közönségkedvenc – Suzuki Vitara Limited teszt

Suzuki Vitara Limited 1.6 GLX 4WD teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Számos változatban járt már nálunk a Vitara, a gyártó azonban több év után is tud újat mutatni. Ezúttal a limitált szériás Limited változatot tettük próbára.

Lassan megérik egy ráncfelvarrásra a Vitara, a Limited csomag viszont felfogható egy enyhe faceliftnek. A felnik a téligumi miatt nem a Limitedhez járó külsőt adják, ezért hiányzik róluk a bronzos beütés

Nem panaszkodhat a Suzuki. Jól ment nekik már korábban is, hiszen az egykori Swiftből rengeteget adtak el, most pedig ugyanezt mondhatják el a Vitaráról. Az új modell 2015-ben érkezett piacra, majd a SUV/crossover láznak köszönhetően rövid idő alatt a legnagyobb példányszámban eladott modell lett idehaza. Érthető is, hiszen kedvező az ára, a felszereltség is korrekt és a biztonság is megüti már azt a szintet, amit elvárunk egy mai autótól. Ráadásul akárcsak a régi Swiftet, ezt is Esztergomban gyártják, azaz valóban a "mi autónk".

Hirdetés

Leginkább innen köszön vissza a sok-sok bronz színű berakás, amit a Limited változathoz kapunk

A Vitara nem egy mai darab a Suzuki palettáján. Első generációja 1988-ban jelent meg, három évvel ezelőtt pedig már a negyedik generációjába lépett. Tény, hogy a korábbi kompaktabb, robusztusabb, igazi terepjárós formáját kissé elveszítette és sokkal inkább városi autó lett, a piac nagy részét ez látszólag különösen nem zavarja. A méret növekedése és az elegánsabb kinézet jót tett neki, a Limited felszereltséggel pedig még inkább kitűnik a sok ezer testvérmodell közül. A Limited kiadást még Charles Bronzon is megirigyelné, ugyanis a dizájn kívül-belül kellően bronzos. A külsőt tekintve mindössze a felniben van, pontosabban lenne különbség, amit itt épp nem látunk, hiszen nem a Limited változat felnijét kapta meg a tesztautó. Minden bizonnyal a téligumi-garnitúra miatt. A kerekek fő ismertető jegye egyébként az, hogy a felni küllőinek széle bronz színű díszítést kapott.

A sötét bőr/Alcantara üléseket látványosan feldobja a Limited kiadás részét képző bronz színű berakás

Ugyanez a színvilág megfigyelhető az utastérben is. A műszerfal borítása, a légbeömlők körüli gyűrűk, a váltó körüli műanyag borítás és az ülések szélein a bronz színű bőrözés árulkodik arról, hogy a limitált szériával van dolgunk. Az Alcantara ülések sportosságot adnak a beltérnek, kényelmük ugyanakkor inkább komfortos, mintsem sportos. Jó ülni a Vitarában, minden kézre és lábra áll, vezetése is gyerekjáték. Az 1,6-os szívó benzines jól mozgatja városban az alig 1100 kg-os karosszériát, nagyobb tempónál a kevés nyomaték és a növekvő légellenállás már egy erősebb motort kívánna.

Terepen próbálva nem éreztünk különbséget az auto, snow, sport és lock állás között. Az összkerékhajtás patent, élesebb kanyarokban úgy viselkedik vele a Vitara, mintha sínen menne

A GLX felszereltség részeként mindent megkapunk, ami elérhető a Vitarában. Multikormány, ülésfűtés, érintőképernyős infotainment rendszer, tolatókamera, ráfutásra figyelmeztetés, Bluetooth-os telefonkihangosítás, LED-es nappali menetfények és fényszórók. Az összkerékhajtás már csak hab a tortán. Terepen a hasmagasság miatt kissé korlátozottan használhatjuk, ezen felül a rugózása is keményebbre van hangolva. Aszfalton ez viszont jótékony hatással van rá. Kanyarban nem billeg, és a 4x4-nek köszönhetően még nagyobb kanyartempónál is úgy tartja az ívet, mintha sínen mennénk. Semmi alul- vagy túlkormányzottság, és ez jól is van így.

A tolatókamera lényegesen jobb képet ad, mint egy-egy drágább konkurensé, a forduló sugarának ívét viszont még továbbra sem tudja kirajzolni

Nehéz fogást találni a Vitarán, valóban egy igazán jó, hazai autóval van dolgunk. Ha nagyon kötözködni akarok, akkor a ráfutásra figyelmeztetés érzékenységén lehetne enyhíteni, ugyanis "nyugodt állásban" is nagyon parás. Sehol nem vagyunk még az előttünk lévőhöz képest, ráadásul a tempókülönbség sem nagy, máris sípol és pirosra színezi a műszerfal közepét, hogy vigyázzuk, mert ütközésveszély van. Dehogy van. A másik dolog, ami sokaknak okozhat aggodalmat az az ajtók súlya. Amint kinyitjuk bármelyiket is, érezni, hogy itt bizony nem sok anyag van benne. Jogosan merül fel hát a kérdés, hogy miként véd meg minket egy esetleges oldalütközéskor. Az Euro NCAP teszten öt csillagra vizsgázott, így meg lehet nyugodni, a látszat csal, kellő merevítések vannak a könnyű ajtó belsejében.

Könnyen elérhetők és jól átláthatók a kapcsolók, amelyekkel különböző biztonsági és vezetést támogató rendszereket aktiválhatunk vagy épp iktathatunk ki

Megéri az árát az új Vitara? Minden bizonnyal igen, hiszen ez a modell áll a hazai újautó eladások élén. Igaz, a Limited változat némileg drágább, mint egy teljesen alap, ami listaár szerint 4,59 millióról indul, valójában 3,89-tól hazavihető. A GLX ellátmány kétkerékhajtással 5,61 millióról indul, az összkerekes, 6,2 millióról (700 ezer forint ezek esetén is levonható). A Limited felár plusz 200 ezer forint, ami nem egetverő összeg, cserében valóban egy kissé egyedi külsőt és belsőt kapunk. Bár limitált szériával van dolgunk, bizonyára akkor sem kell csüggedni, ha kifut a kínálatból nélküle is jó bolt lesz az 1,6-os Vitara. Minden bizonnyal a fenntartása sem fogja leenni a gatyánkat, benzinből a teszt során 7,2 litert kért 100 km-en, ami főként városi használatból adódott. Aki nem csak Budapesten használja, ő nyugodtan számolhat 7 liter alatti étvággyal. Az alkatrész és szerviz a Suzukikhoz megszokott szintet hozza, a benne lévő japán technika pedig minden bizonnyal hosszú és gondmentes használatot eredményez majd. Kell ennél több?

Jól mutat a szürke/kék színkombináció és a kétszínű lökhárító is. Egyedül a keresztben kivillanó kipufogódob rontja a hátsó képet

Értékelés
Pozitív
Csendes motor, kényelmes ülések, jó kanyarstabilitás, megfelelő helykínálat
Negatív
Túlzottan érzékeny ráfutásra figyelmeztető, nehezen csukódó ajtók (könnyűségük miatt)
Árak
Tesztmodell alapára
5 610 000 Ft (2018.05.13.)
Tesztautó ára
6 410 000 Ft (2018.05.13.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1586 cm3
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
156 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11.50 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4175 mm
Szélesség:
1775 mm
Magasság:
1610 mm
Saját tömeg:
1075 kg
Össztömeg:
1730 kg
Tengelytáv:
2500 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
375 l
Belső szélesség elöl:
1420 mm
Belső szélesség hátul:
1370 mm
Belmagasság elöl:
950-1010 mm
Belmagasság hátul:
970 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
205 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1330 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér magassága:
410-720 mm
Csomagtér hossza:
740 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1550 mm
Raktérnyílás szélessége:
1110 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
1586 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
156 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11.50 s
CO2-kibocsátás:
123 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?