Közösködik a Mustang és a Camaro

Együtt fejleszt 10 fokozatú automatát a Ford és a GM

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ezt is megéltük, a két rivális osztozni fog egy alkatrészen. A költségek csökkentésének terhe végül rávette a két gyártót, hogy közösen fejlesszen, pedig régen szóba se álltak egymással.

Talán ma már nem is akkora dolog, ha két, rivális cég közösen fejleszt, azért most mégis furcsán hat, hogy a General Motors és a Ford közösködik. Ráadásul olyan autókon, ami a két gyártó meghatározó terméke volt mindig is: a Mustang és a Camaro. Sikerült megegyezniük abban, hogy mindenki jobban jön ki, ha együtt fejlesztik az új 10 fokozatú automata váltót izomautóikhoz, persze nem csak ebben a két modellben találkozunk majd velük. Nem friss az együttműködés, már 2013-ban megállapodtak egy 9 és egy 10 fokozatú fejlesztésében, előbbit az elsőkerekes, utóbbit a hátul kaparó modellekhez szánva.
Hirdetés
Arról viszont akkor nem volt szó, hogy a két izomautó is osztozni fog, elsőként a jövőre érkező Camaro ZL1 fogja megkapni, a Fordnál pedig az új F-150 pickup. 2018-tól lesz elérhető a Mustangban, illetve a GM nagyobb platósaiban. Még az első Mustang formatervezője, Gale Halderman is meglepődött a híren. Azt mondta, az ő idejükben egyáltalán nem beszélhettek a GM alkalmazottakkal. Felmerült a kérdés, hogy miért nem vesznek inkább a ZF-től már kész váltót, az se lenne sokkal drágább, de azt mondják, az övék sokkal rövidebb váltási idővel fog dolgozni, mint bármelyik jelenlegi ZF termék. Félni azonban nem kell, csak a szerkezet lesz közös, mindkét gyártó saját szoftvert fejleszt hozzá, így előfordulhat, hogy a két kocsiban teljesen másként fog viselkedni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Amit linkeltel, azt el is olvastad?
    A Camaro jo minositesu, a Mustang atlagos, de ez kis atfedeses toresteszt, felesleges idekeverned az Euroncap-t, mert tok mas a ketto.
    A Mustangba pedig rendelheto fejtamla es van Roll over bar is. 😉

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Beultem egy Mustangba a kereskedesben.
    Az elso sokk az volt hogy alig latok ki belole a loreseken. A belseje olyan amilyen, de a muszerlarol azt hittem hogy bor boritasu es varrva van. Aztan feltunt hogy a varras ugyan olyan szinu mint a bor. Aztan kozelre hajolva jottem ra hogy froccsontott muanyag az egesz. HiperrrGAGYI!
    Igazi villantos verda ami kivulrol urhajo belulrol meg igazodik ahhoz hogy egy evben 2x fogjak vezetni.

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Megint csak a jól bevált régi szlogen .. azért mert te nem tudsz úszni nem a víz a hülye … Lefordítom azért mert te nem tudsz valamit még nem feltétlenül van úgy ahogy állítod . Nem akarok konkurens oldalt reklámozni de a tesztben itt is szerepel hogy se hátsó fejtámla se bukókeret nincs a cabrió Mustangban . [url]http://autopult.hu/kulonlegessegek/hollywood-ford-mustang-convertible-2016-ecoboost-teszt.html[/url]

    Az izomautó törésteszteken pedig az összes megbukott éppen Amerikába tesztelték őket …egy átlagos eredmény született a Mustangé az is csak átlagos védelem a másik kettő Camarro és Challenger megbukott [url]http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/05/25/labat_amputalt_a_dodge_challenger/[/url] Ennél még egy Suzuki is jobban teljesít törésügyileg Európában …

    És igen szerintem legalább egy holtérfigyelőt illene beleszerelni egy olyan autóba amiből finoman szólva is korlátozott a kilátás … az aktív ütközés elkerülő vagy gyalogosfigyelő rendszert már nem is említem .

    A nettó baromság pedig az amiket te írsz főleg úgy hogy utána se olvasol csak puffogsz feleslegesen …

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Na jó kicsit sok volt az élvonal.
    Ettől függetlenül a semmiből jött az elektromos autójuk amire főleg a német meg dízel hívők köpködnek itt európában.
    Pont én azt látom most hogy kezd magára találni amerika a fejlesztéseivel az ipar több pontján is.
    Szerintem a bush kormány alatt nagyon befeküdt, de az színes egész lendületbe hozta.
    Ma már nem lehet azt mondani hogy létezik az amerikai álom bárkinek de ha a következő elnökük is a fejlesztéseket nyomja lehet hogy újra mindenki oda akar majd vándorolni.

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Az összefogás pont Európának szól meg a Távolkeletnek.
    Létrehoznak egy remélhetőleg kitűnő váltót ami lehet olyan jó mint akár a ZF, főleg hogy pont az a cél hogy jobb legyen.
    Az amerikai összefogás nem csak az autóiparban pont azt jelenti hogy készek rá hogy adatok meghamisítása nélkül meg (emissziós) csalások nélkül akár az amerikai autóipart a saját ízlésű autóipari élvonalba vigye, vagyis már vitte a Teslával az élvonalba.

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Ennek fuss neki ujra. Bukokeret biztos, hogy van bennuk, pont USA-ban ne lenne, ahol nem engedtek forgalmazni a 911 Cabriot, helyette lett a targa pontosan arra hivatkozva, amit irsz.
    Vezetestamogato? Ezek elmenyautok, a maiak alapvetoen jo vezethetoseggel, ne keverd ossze a korabbi valtozatokkal, de meg azoknal is jocskan tul lett lihegve.
    A biztonsaggal kapcsolatos mondatod pedig netto baromsag.

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Álljunk már meg egy pillanatra: azt, hogy az amerikaiak máig ragaszkodnak a védjegyüknek számító őskövület V8-ashoz, azt le kell szólni, de az rendben van, hogy az európaiak szintén ragaszkodnak a koromokádó és szintén nagyon elavult dízelekhez? Egyiket sem lehet a saját territóriumán kívül eladni, ebben megegyeznek. De a dízelfüstben fuldokló európai ne szólja már le az amerikait, mert nem akarják temetni a V8-ast:)

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Hmm fejlett jó motor már van ” Ford Mustang v8 a GM ben egy nyomórudas őskövület v8 van még jelen pillanatban ” új 10 fokozatú váltó már van … most már csak a kasznit kellene úgy megépíteni hogy az igazán merev legyen . Egy európai kompaktba ütközésnél jóval kevesebb sérülést lehet szenvedni mint ezekbe a 2 szer nagyobb autókba . Kabriónál pl nincs bukókeret ha fejtetőre teszi az ember és 4en utaztak benne a 2 hátsó garantáltan meghal a 2 első meg a gyatra szélvédő keret miatt örülhet ha csak lebénul … Pávázni tökéletesen jók ezek a verdák csak még véletlenül se szenvedjen velük balesetet senki . Azt meg azért erősen kétlem hogy jobb vagy gyorsabb lenne mint egy ZF váltó …abból is készül már az új 9 fokozatú egység .

    Egyébként szép mutatós kocsi a Camarro és a Mustang is … kár hogy semmi vezetéstámogató berendezést még csak rendelni se lehet bele .

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Ha az F-150-esben elérhető lesz, ill. a GM nagyobb platósaiban, akkor egyúttal valószínűleg az összes nagyméretű SUV-jukban is, beleértve a Caddy Escalade-et, a Lincoln Navigatort, a GMC Yukont, a Chevrolet Tahoe-t és Suburbant, a Ford Explorert, stb. Még szép, hogy kikérték maguknak a ZF-es kérdést:)

    Gyönyörű autók. A modern autógyártás fillérb*szó és egyben rögös útjára úgy néz ki, együtt fordulnak rá:)

Vélemény, hozzászólás?