Kukáskocsiból luxusautó – a Unicat 250 millióért megcsinálta

Unicat Experience EX63-HD

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tetőtől talpig német a Unicat Experience EX63-HD, mely nem más, mint egy, a helyi kukásautókhoz hasonlóan MAN-alapokra épített, terepképességeivel is kiemelkedő luxus lakóautó.


Temérdek különféle tehergépkocsi épül a német MAN (ejtsd: emáen) alvázaira, talán legtöbben a kukásautókkal találkoznak. A Thomas Ritter alapította, szintén német Unicat azonban speciális, mostoha körülmények között is célba vivő luxus lakóautókat épít.
Különleges sorozatnak számít az Experience EX63-HD, hiszen ugyanúgy MAN TGA-alvázra épül, mint számos Dakar-résztvevő kamionja, illetve, mint több németországi kukáskocsi. A jelen esetben háromtengelyes, összkerékhajtású, azaz 6x6-os hajtásláncú guruló lakosztály teljes kocsihossza 8,8 méter, szélessége 2,48 méter, magassága pedig 3,99 m. Saját tömege 19,9 tonna – Európa közútjain nehéz elférni vele. Nem is azokra, hanem Afrika, Ázsia felfedezetlen területeire tervezték, ahol inkább az számít, hogy bárhol el tudjon menni, illetve, hogy a napközbeni barangolásban elfáradt sofőrje és utasa a lehető legnagyobb kényelemben tudjon pihenni.
A 2+2 üléses utaskabinból ajtó vezet a 6,18x2,36 méter alapterületű, azaz 14,5 négyzetméteres, 202 cm belmagasságú lakosztályba, melybe dolgozósarok, dupla ágy, fürdőszoba és konyha is került. Nem is akármilyen minőségben: a lakóautóknál szokatlan módon porcelán a wc-csésze, az ágy egy, az impozáns nappalitól szeparált galérián van, a konyha pedig minden igényt kielégítő. Kellemes környezetben lehet akár a sivatag közepén is főzőcskézni, LPG-sütő, kávéfőző, hűtő- és fagyasztószekrény szolgálja ki az utazókat. A mosogató a gránitőrlemény konyhapultba integrált vályú, de van mosogatógép, sőt a konyhapultból előhúzható vágódeszka is. A berendezés dizájnja, s a bútorok anyaga természetesen egyedi ízlés szerint variálható, a kárpitozás szövet mellett bőr vagy Alcantara bevetésével is variálható.

A kocsiszekrény légrugókon gördül, de annak érdekében, hogy menet közben se zörögjön vagy törjön össze a berendezés, mindennek fix helye van a lakosztályban, a fiókokba külön rekeszekbe passzoló üvegpoharak és edények kerülnek gyárilag. Így nyugodtan lehet a 3 (központi, első, hátsó) zárható differenciálművön és 12 fokozatú ZF automata váltón keresztül hajtó, 12,8 literes, 6 hengeres, 480 lóerős, 2300 Newtonméter nyomatékú turbódízellel törni az utat. Az utazók biztonságát egyrészt feltörésbiztos zár- és riasztórendszer is szavatolja, de jó tudni, hogy a kétkamrás, 800 literes tartállyal dolgozó üzemanyagrendszer előszűrővel és vízkiválasztóval is ellátott, így silány hajtóanyagot tankolva is gond nélkül megy a Unicat. A navigálást integrált GPS segíti, éjjel pedig Xenon fényszóró vetíti az utat, tolatáshoz ilyen méretekkel mindig jól jön a hátsó kamera.
Hirdetés

Ha a felfedező teherautó utasai valahol megpihennének, 720 liternyi ivóvízzel és szinte vég nélküli árammal gazdálkodhatnak, napelem és dízelaggregátor is táplálhatja a 765 Ah-s, 24 V-os, inverterrel 230 V-t is adó akkumulátort.
A már megépített és 15 ezer kilométeres teszt után eladósorba került Unicat Experience EX-63 HD minden képességével lenyűgöző, könnyedén keltheti azt az érzést, hogy mellette másik járműre és lényegében lakásra sincs szükség. Akár valóban így lehet, sokan azonban még mindenüket feláldozva sem tudnák kiköhögni a 841 348 eurós, azaz mintegy 250 millió forintos vételárat.
Fotók: Unicat[/url]
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?