Külön cég lehet az Alfa Romeóból
A cégvezér leválasztaná az Alfa Romeót a Fiat tömegtermékeiről
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Alfa Romeo csak a Fiat-Chrysler konszern keretén belül különülhetne el, hogy így hangsúlyosabb legyen a megcélzott prémiumosság.
Sergio Marchionne konszernvezér képe a médiában egyre keresztapásabb. Most éppen az Alfa Romeo könyvelésének egyfajta kozmetikázása forog közszájon. A Fiat-Chrysler vezetése ugyanis kulcsszerepet szán az Alfának a következő évekre tervezett előretörésben. Ebben szerepel az Alfa sport prémiummárkává fejlesztése, amihez állítólag Ferrari fejlesztésű V6-os motorokat is felhasználhatnak. Az új Maseratival közös architektúrára épített hátsókerékhajtású, középkategóriás sportszedán lenne a tengerentúli terjeszkedés egyik fő eszköze is.
Hogy mindennek a Maserati és a Ferrari módjára gazdaságilag is megágyazzanak, a nagy olasz-amerikai családon belül különálló márkává alakítanák a milánói székhelyű Alfa Romeót. Erre az elsőre kissé fura manőverre azért van szükség, hogy az Alfa eladási, bevételi- és költségszámain jelentkező legapróbb változások is értékelhetővé váljanak, és ezek alapján tovább lehessen optimalizálni a működését.
A konszern európai részlegének működését már az évtized közepére nyereségessé szeretnék tenni. A meg nem nevezett belsős forrás szerint Marchionne májusban fogja felvázolni a konszern következő ötéves üzleti tervét és valószínűleg szólni fog az USA Alfa-kereskedői hálózatáról is, illetve hogy miként lesznek a közös Jeep és Alfa kereskedések. Ahhoz hogy a jelvényén kígyót hordó márka tényleg az olasz BMW lehessen, ma már nem lesznek elegendőek a sportszedánok, kell több ütőképes SUV is, hiszen az a piac megy ma a legjobban, és az ilyen jellegű autókon nagy a haszonkulcs.
A forrás szerint hat új modellt fognak bemutatni, közte a lehet, hogy mégsem Mazda MX-5 alapú új Spiderrel. Nagy a szükség mindezekre, mert tavaly alig 74 ezer kocsit adtak el, ami 60-as években fordult utoljára elő. És ha ez nem lenne elég, akkor felütötte a fejét egy olyan, nagy valószínűséggel alaptalan pletyka is, hogy a leválasztással a brand Volkswagennek történő eladását készítik csak elő. Ez persze ellentmondana több eddigi tervnek, és a korábbi manővereket elnézve logikátlan is lenne.
Azért ez nincs 100%-ig így. A C-Evo platform teljesen új, a padlólemez egy részét, egészen pontosan a közepe származik a Stilóval elindított C platformból!
Teljesen más a kettő egyébként, a C-Evo képes fogadni összkerékhajtási rendszert, hátsó futómű független, több lengőkaros, nem pedig csatolt. Más anyagból készült, nőtt a tengelytáv stb stb.
A kínai piacos Viaggion kívül nem épül rá semmilyen FIAT, és azt is úgy kell tekinteni, mint egy Afára épült Fiat!
A 147/156/Lybra/GT elég nagy részben használja még a Tipo padlólemezét, ezért is van/volt elmaradva törésteszt szempontjából a konkurenciától
.
A Mito egy rendesen átrajzolt G Punto, de sajna az Alfa gének eléggé kilúgozva.
A Guilietta egy felfejlesztett Bravo (Evo C platform). Emlékeztetőül, a 147 még a 156 platformjára épült ezért is volt komolyabb (meg persze kcisit nehezebb és sajna NCAP szerint nem is olyan kiegyensúlyozott).
Voltak ígéretek a Giuliűra ami valszeg a Dodge Dart lett volna, szerencsére törölték.
“A rebadge-elt Fiatokkal és Chryslerekkel?”
A MiTo-ra gondolsz? az az egyetlen rebadge-elt Fiat, és egy szem Chrysler sincs.
10 év pusztítást nehéz helyrehozni és a trend egyre rosszabb. Emlákeim szerint a Seat igazából Lopez miatt maradt képben, aki akkoriban nagyon kellett Piechnek.
Gondolom akinek van egy csöpp esze és látja mi zajlik a cégnél az elmegy. De Meo is ilyen volt. Gondolom nem bánta meg. Egger mondjuk összeveszett az Audinál a főnökséggel. A VW nem csak egy pénzügyileg erős csoport de sok komolya szakember van náluk aki nem csak a pénzügyekben mágus. Piech ereiben Porsche mérnökök vére folyik, Aki már talákozott mérnök leszármazott üzletemberrel az érti mire gondolok.
Marchione inkább úgy fest mint aki fiatalon le*rta hogy mivel közlekedik. Neki az autógyártás egy üzleti tevékenység, és teljesen elhanyagolja a műsazki fejlesztést.
15 éve egy nagyon kemény menedzsment csapat volt az Alfánál. Igazi kompetenciaközpont volt, nem csak a Centro Stile. Kineveltek nagy koponyákat (lásd fent, plusz mások, mint Zaptinas) és a GM is hozott párat a fedélzetre (pl Kalbfell).
Ezt verték szét módszeresen, és nem elég az hogy leválasztják a céget. Attól még nem jönnek új emberek…
10 év pusztítást nehéz helyrehozni és a trend egyre rosszabb. Emlákeim szerint a Seat igazából Lopez miatt maradt képben, aki akkoriban nagyon kellett Piechnek.
Gondolom akinek van egy csöpp esze és látja mi zajlik a cégnél az elmegy. De Meo is ilyen volt. Gondolom nem bánta meg. Egger mondjuk összeveszett az Audinál a főnökséggel. A VW nem csak egy pénzügyileg erős csoport de sok komolya szakember van náluk aki nem csak a pénzügyekben mágus. Piech ereiben Porsche mérnökök vére folyik, Aki már talákozott mérnök leszármazott üzletemberrel az érti mire gondolok.
Marchione inkább úgy fest mint aki fiatalon le*rta hogy mivel közlekedik. Neki az autógyártás egy üzleti tevékenység, és teljesen elhanyagolja a műsazki fejlesztést.
15 éve egy nagyon kemény menedzsment csapat volt az Alfánál. Igazi kompetenciaközpont volt, nem csak a Centro Stile. Kineveltek nagy koponyákat (lásd fent, plusz mások, mint Zaptinas) és a GM is hozott párat a fedélzetre (pl Kalbfell).
Ezt verték szét módszeresen, és nem elég az hogy leválasztják a céget. Attól még nem jönnek új emberek…
Nem lehet, hogy a cél az, ami a VW esetében az évekig vergődő SEAT-tal volt? Benyeletni a veszteséget, majd amikor helyreáll az egyensúly, akkor hagyják kimászni a gödörből?
Nem lesz új MiTo és Giulietta ezek szerint, kár, mert mindegyik gyönyörű , jó autó
“a korábbi manővereket elnézve logikátlan is lenne.”
Mégis miért? Az alfa teljes élcsapata a VWnél, Silva, de Meo, Eggert mind főemberek most.
A VW nem egyszer kérte már az Alfát, de gondolom Marchione több pénzt akart.
Marchioe sajna semmi máshoz nem ért mint a pénzteremtéshez, az autógyártást hírből sem ismeri.
De egy idő után lefogynak a műszaki tartalékok…
“megcélzott prémiumosság” Mivaaa? A szétcseszett modellpalettával? Kinyírt 159essel? A rebadge-elt Fiatokkal és Chryslerekkel? Elűzött szakemberekkel és leálíltott fejlesztésekkel?
Mégis kit akarnak ezek még palira venni?