Látványos bukást produkált a Toyota RAV4 a jávorszarvas-teszten

A RAV4 a Volvo XC90-nél és a Mitsubishi Outlandernél is rosszabbul teljesített a teszten

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A jávorszarvas teszt a hirtelen kikerülő manővert szimulálja. Sokféle autón kifogott már, az utóbbi időben több SUV sem felelt meg. A RAV4 ráadásul a Volvo XC90 és a Mitsubishi Outlander elhasalását túlszárnyalva keresztben csúszva tarolta a bójákat.

A teszt során bójákkal kijelölt, viszonylag keskeny sávok közt kell egy hirtelen kikerülő manővert megoldaniuk az autóknak. Egy ilyen teszt során a futómű és a különböző aktív biztonsági rendszerek a főszereplők. A RAV4 esetében az utóbbival lehetett a probléma, ugyanis a további tesztek során a sebesség folyamatos csökkentésével nem fokozatosan, hanem 63 km/h sebességnél és alatta nyom nélkül szűnt meg a probléma.
Hirdetés
A Teknikens Värld szakembere, azaz a tesztet végző sofőr is a biztonsági elektronika hibájára gyanakodott az autó reakciói alapján. Az eredmények tisztasága érdekében több különböző sofőr is megpróbálta elvégezni a tesztet, amely minden alkalommal hasonlóképp zárult. 2019-ben is hasonló probléma volt a RAV4 Hybrid változatával, akkor a Toyota módosított az autó szoftverén, aminek köszönhetően már képessé vált a teszt teljesítésére. A próbálkozásokról az összefoglaló videót itt tekinthetitek meg:
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.12.07. at 20:44
    Permalink

    Első kérdésem, melyik Xc90 hasalt el a rénszarvasteszten?
    Gugliztam egy kört és nem leltem rá semmilyen ilyen cikkre.
    Már csak azért mert a szokásos Toyota mosdatással indítottatok, ezért is érdekelne.
    Mivel a svédeknél ez eléggé hazai pályás műsorszám, kicsit meglepett hogy ezt írjátok, annak megemlítése nélkül hogy a Rav 4 már tavaly is elbukott ezen a teszten (bő egy éve), és azóta kapott egy alapos szoftverfrissítést.

    Szóval ahelyett hogy másra kennétek a trutyit, inkább érdemes utána nézni a modelltörténetnek.

    • 2020.12.08. at 09:01
      Permalink

      “Első kérdésem, melyik Xc90 hasalt el a rénszarvasteszten?”
      Hát az összes. Az 1999-es Citroen Xantia Activa 85 km/h-val tudta a tesztet, az XC90 pedig 69-70 km/h-val :-)))
      teknikensvarld.se/algtest/

      A RAV4 68-72 km/h-val szerepel a listán.

      Kérdésedre válaszolva, a szerző vélhetően az XC40 T4 Recharge-ról olvasott, csak ennyi maradt meg benne. A RAV4 sima hibrid esetében a gyártó módosított az ESP programozásán, amivel már tetszetősen viselkedett a jávorok között, és most is ezt tervezik, bár azt nem vágom, hogy miért utólag reszelnek, ha amúgy reszelhető a szoftver.

  • 2020.12.07. at 22:59
    Permalink

    A Passat GTE meg a Superb iV is elhasalt a tesztjein.
    A hátsó tengely feletti nehéz akksi tehet inkább róla, ami azért érdekes, mert ez elvileg közel 50%-os súlyelosztást adhatna hátra. A tömegközéppont feljebb van viszont.

    A Rav4 2019-es tesztje benne van a cikkben.

    • 2020.12.07. at 23:40
      Permalink

      Most is tévesen írja: “2019-ben is hasonló probléma volt a RAV4 Hybrid változatával, ”
      A sima Rav4 bukott, nem a hibrid.
      Egyébként nem csak a felmálházott plugineket dobták el a TW nél, volt egy tesztjük pár éve amiben csúcsváltozatokat néztek fullra konfigurálva (pl Mondeo), és ott is voltak gondok.
      De speciel a 2019-es Rav4 esetében ez nem lehetett probléma, mert az egy sztenderd darab.

Vélemény, hozzászólás?