Látványosan szemléltették, mennyire nagy a legnagyobb autógyártó

Mire ezt a mondatot elolvastad, a Toyota már 7,5 millió forintos bevételre tett szert

A világ minden ötödik újonnan eladott autója Toyota vagy Volkswagen termék, és már csak az egyik vállalat éves termelése is elég lenne ahhoz, hogy körbeparkoljuk az Egyenlítőt.

Látványosan szemlélteti az autófinanszírozási termékekkel foglalkozó Moneyshake, egymáshoz képest mekkorák az ismert autógyártó cégek. Sőt, egyáltalán azt is, mekkora is maga az autóipar: ha a globális járműgyártás egy éves termelését egy sorba állítanánk, bőven elérne a Holdig a több mint 90 millió autóból álló konvoj. Már ez is felfoghatatlanul nagy szám, de érdemes tovább boncolgatni, hiszen az autógyártók egymáshoz mért teljesítménye is legalább ennyire érdekes - szerencsére könnyen érzékelhetjük a meglepő különbségeket a Moneyshake diagramjaival.
Hirdetés
Azt eddig is lehetett tudni, hogy a legtöbbet gyártó vállalatok a Toyota és a Volkswagen (illetve az ezek vezetése alatt működő márkák), de talán kevesekben tudatosult, mennyire magasan is vezetik a piacot. Nos, a két cég teljes termelése a globális autógyártás több mint 20%-át adja, azaz minden ötödik eladott autó e két márka valamelyik terméke. Hajszálnyival ugyan, de a Toyota vezeti a gyártási adatokat, a globális termelés 11%-át a Toyota-csoport adja, ami évente átlagosan 10,4 millió legyártott járművet jelent - ráadásul mindössze két márkával teljesíti ezt a vállalat, a Toyotával és a Lexusszal.

Ha ennyi autót sorba állítanánk, körbeérnék az Egyenlítőt, vagy ha egy hatalmas kétoldalú mérlegre helyeznénk ezeket, a másik oldalra 1338 Eiffel-tornyot kéne pakolni, hogy egyensúlyban legyenek.

Még inkább észbontóak ezek a számok, ha az idő dimenziójában is vizsgáljuk őket. Az évi 10,4 milliós termelés havonta 872 ezernek, naponta 28,1 ezernek felel meg, vagy ami még elképesztőbb: minden harmadik másodpercben elkészül valahol egy Toyota vagy Lexus. Mindez csillagászati összegű bevételt is eredményez, egy év alatt 81 billió forintnyi összeg folyik be a Toyotához, azaz minden másodpercben 2,5 millió forint. Ennyi pénzből négy magyarországi államháztartás tudna gazdálkodni egy évig. Persze ennek nagy része el is megy a termelés költségeire, de a Toyota így is a legjövedelmezőbb autógyártó. Jövedelmezőségről ritkán hallunk az autógyártás másik legnagyobbjaként emlegetett Teslánál, inkább annak hiányával szoktunk találkozni. Az utóbbi időben sikerült profitot termelnie a vállalatnak, de évekig veszteségesen működtek - ez viszont nem akadályozta meg sem abban, hogy piaci kapitalizáció alapján a legnagyobb autógyártó legyen, sem pedig abban, hogy másfél percenként eladjanak egy elektromos autót. Bár teljes éves termelést tekintve ez még mindig bőven elmarad a Toyotához és a Volkswagenhez képest, a villanyautók terén toronymagasan vezet Elon Musk cége, a VW-nél ötször több emissziómentes járművet értékesít, és a két következő legnagyobb villanyautó-gyártó, a kínai BYD és BAIC kombinált termelését is felülmúlja. Kína azonban, mint ország, vezeti az autógyártást: percenként 48,9 autót állítanak elő, ami több, mint amennyit az USA, Németország és Japán együttesen készít.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.01.19. at 19:38
    Permalink

    “mindössze két márkával teljesíti ezt a vállalat, a Toyotával és a Lexusszal.”

    2019 -ben készült :

    Toyota 8 948 923 db
    Lexus 765 330 db
    Daihatsu 837 990 db
    Hino 189 879 db

    • 2021.01.19. at 21:04
      Permalink

      Te, azon filóztam az alsó ábrát nézegetve, hogy hol van rajta Belgium? Nem mondod, hogy ezek voltak olyan szenyák, hogy az “others”-be tették? Be a pincébe? Mélységesen felháborító és egyben lealacsonyító, én konkrétan a dugámba dőltem 😀

      • 2021.01.19. at 21:56
        Permalink

        Belgiumban nincs gyártás, asszem alkatrészbázis, meg valami kamu kutatás-fejlesztés van arra.
        Ja, meg a Toyota európai központja.
        Belgiumban asszem az utángyártott Volvo S40 készült. Az eredetit Hollandiában gyártották 🙂
        Valahogy úgy volt, hogy a Volvo épp gyárbezárással fenyegetőzött a 90-es évek elején, mire a holland kormány és a Mitsubishi mentőövet dobott nekik. Ez még azelőtt volt, hogy a Ford felemelte a márkát.

      • 2021.01.20. at 00:48
        Permalink

        Ez csak kb annyit mutat hogy megint nem tudsz alapvető dolgokat értelmezni. Te azt mondtad hogy nem hallottál róla, hogy Belgium számítana bármiben, erre én hoztam pár jó ellenpéldát, hogy milyen gazdasági / geopolitikai jelentősége van, és egy igencsak tekintélyes piaca.

        Senki sem mondta hogy Brüsszel az autóipar fellegvára, ahogy Budapest sem lesz attól jelentéktelen, hogy egy autót sem szerelnek össze a városban. Pont fordítva, a költséghatékony autógyártás nem a leggazdagabb túlfoglalkoztatott övezetekbe fog menni. Ezért is költözött el rengeteg autógyártási kapacitás Kelet Európába, amivel mi eléggé megütöttük a főnyereményt.

        Belgium elég komoly gyártókapacitással bírt régen, 90 és 2000 között évi egymillió autót gyártottak, 2010 előtt a Ford és az Opel is komoly kapacitásokkal bírt (persze nem Brüsszelben vagy Antwerpenben, hanem kisebb jelentőségű flamand városokban). Azóta maradt az Audi elektromos autókat (pl a nagy E-tront) gyártó egyik központja, és a Volvók legnagyobb Európai összeszerelő üzeme is.

        Balázs itt egy kicsit megint elragadtatta magát, a Toyota Európai kereskedelmi központja (bármit is jelentsen) van Brüsszel mellett, de pl a VW-nak egy akkora raktára van arrafelé, amihez hasonlót a Suzuki gyárudvari futóin láttam.

        • 2021.01.20. at 09:04
          Permalink

          Zoltán, ennyi erővel a mértékadó spanyol, török, vagy iráni piacról is mesélhetnél, mivel mindkét országban sokkal több autót adnak el, mint Belgiumban.

          “Toyota Európai kereskedelmi központja (bármit is jelentsen) van Brüsszel mellett”
          Mit jelent a “bármit jelentsen”?

          toyota-europe.com/jobs/locations

          Az természetes, hogy a VW-nek nagyobb alkatrészraktára van, mivel a Toyotához ritkábban kell alkatrészt vásárolni, ez köztudomású :-))

          Zoltán, ha nem haragszol, bemásolom ide a legfrissebb elméleteidet, nagy tisztelettel :

          “a végsebesség nem azt jelenti hogy ennyinél fizikailag nem megy többet, hanem pont ellenkezőleg, az a sebesség amit még simán visz, különben az elégedetlen vevők leperelnék a seggüket is a gyártóknak”
          Tehát a bot vége nem azt jelenti, hogy utána nem folytatódik a bot, hanem épp ellenkezőleg, különben a botvásárlók perelnek ? :-)))))))) Bearanyoztad a napomat :-)))

          Zoltán, ha a gördülés- és légellenállás 150 lóerőt emészt fel 190 km/h-nál, akkor egy 150 lóerős autó mégis hogyan képes tovább gyorsítani?

          “ilyen 40%-os pillanatok előfordulnak tempomat mellett”
          Aham. Tehát előfordul, hogy a 180-hoz elég a 60 lóerő. Pillanatokra. Ezek ilyen kegyelmi állapotok? Pillanatokra megszűnik a légellenállás? Pillanatokra szakadéknak lefelé mész?

          Humor Herold :-)))

          • 2021.01.20. at 09:20
            Permalink

            Hogy is írtad? “Kimeríthetetlen tárháza mókának és kacagásnak”. Szebben nem is fogalmazhattál volna 😀

        • 2021.01.20. at 09:26
          Permalink

          “Senki sem mondta hogy Brüsszel az autóipar fellegvára…”

          Papesz, mégis mi a fenére kéne asszociálnom, amikor a 1,5 mrd.-os Kínát minden egyes alkalommal vagy kiröhögöd vagy legyintesz rájuk, az USÁ-t szintén, Belgiumot meg piedesztálra emeled, mintha az lenne az autóipar origója, szent mekkája, nullkilométerköve, kvinteszenciája, spanyolviasza? És a slusszpoén: azért, mert ott laksz???(…???…) És emiatt jobban ismered, mint a többit??? :DDD Nagy talány, hogy egy kisgyerek vagy-e, netán egy aggastyán. Tippelni se merek…

          Egyszer írtam már: addig örülj, amíg az a tekegolyó a nyakadon van, mert egyszer leveri onnan valaki…

  • 2021.01.20. at 10:12
    Permalink

    @csalfa: Klasszik példája megint annak hogy nem vagy képes felfogni amit mások vagy akár te magad írsz.

    Szokás szerint olyan dolgokat akarsz betudni nekem, ami nem, vagy nem úgy hangzott el ami így szimpla féregség. (Így talán te is felfogod), mert nem csak azzal xxxod el az időmet hogy hülyeségeket irkálsz amit helyre kell tenni, hanem azzal is el kell szórakoznom, hogy visszafejtem az egész sztorit.

    Az hogy nem vagy képes felfogni vagy szándékosan hazudozol mellékes. Egy kis összefoglaló hogy mit írtál egy hete:
    “Kína éppen a mostani időszakban kényszeríti térdre a világot”
    “Térdre kényszerítés = a gyártók becsicskítása. ”
    “megmaradt volna, ha azt mondja a tanár, hogy Belgium világhatalom.”
    “Belgiumot hagyjuk, az ilyen szempontból egy luk. Már Európa is.”

    TE jöttél azzal, hogy Európa nem számít az autóiparban, nem én azzal hogy Kína nem számít, ráadásul egy teljesen más kontextusban (piaci nagyság ami a fejlesztésekre is kihat a gyártók szintjén). Te már azt vizionáltad, hogy Kína leigázza a világot, miközben a kínai piacot Európai gyártók uralják, te pedig linkeltél egy random cikket, aminek köze nem volt ahhoz amit írtál.

    Én az EU-n kívüli autósvilág relevanciájáról egy teljesen másik kontextusban írtam, hogy egyéni szinten SZÁMODRA és számomra az EU-n kívüli értékesített autók nem relevánsak, mert nem felelnek meg az uniós műszaki követelményeknek. Tehát amikor Európa ellen szurkolsz, magad ellen szurkolsz.

    Ez a te saját kis világodban lenne releváns (ha majd nemcsak apu Suzukijával vereted), mert Kínából, USÁ-ból nem hozhatsz be gazdaságosan használati tárgy autót (tehát nem oldtimert vagy egzotikus autót).

    Első kézből látom hogy mekkorát szívnak pl a jobbkormányos EU-s kisállamokban, mert a JDM modellek nem felelnek meg az előírásoknak.

    Ez most egy elég komplett összefoglaló volt, de ilyenkor te általában kikapcsolod az agyad és valami gyerekes visszaszólással próbálsz vetíteni.

    • 2021.01.20. at 10:45
      Permalink

      “Szokás szerint olyan dolgokat akarsz betudni nekem, ami nem, vagy nem úgy hangzott el ami így szimpla féregség.”

      Ühüm. Felettébb érdekes, hogy ezek a dolgaid “N”-nek is ugyanígy jönnek le általában, és ha emlékszel “rothfbb” nevű kollégánkra, akivel szintén sokat vitázol, neki is. KÉPTELEN VAGY KÜLSŐ SZEMLÉLŐKÉNT LÁTNI MAGAD. Biztos megérted, miért a csupa nagy betű. A másik nem egy korlátolt valaki ám, hanem a sorok között is olvas…

      Biztos marhára fog neked fájni, de amit leírtam, azt teljes mellszélességgel vállalom, hiába idézgetsz tőlem dolgokat. IGEN, ÉN ÍRTAM és IGEN, VÁLLALOM ORSZÁG-VILÁG ELŐTT. Most boldog vagy? Nem szégyellek semmit, nem vagyok egy gyáva senki, aki a fizimiskáját se vállalja, de azt hiszi, ő az isten…

      A te közelmúltbeli termésed: “Kína, a kultúra nélküli ország”, “a Becs.nepper és Varga Tibor INFLUENSZEREK”. A többit pedig “N” szorgosan idézgeti rendszeresen…

      Európa nem számít az autóiparban, mert az általad lenézett Kína tartja életben a VW-t, a BMW-t és a Daimlert is. A többi európai szereplő ott jelentéktelen. Te utána is nézel a dolgoknak, vagy hasraütésszerűen pampogsz alternatív történéseket?

      Gőzöm nincs, mi ez a becsípődés nálad, hogy egy “boldog családnak” láttatod az EU-t. Szerinted a lengyel az olasszal boldogan parolázik, a horvát együtt borozgat a svéddel, a magyar és a francia meg vicceket mesél egymásnak??? Te eszednél vagy??? Hol élsz te??? És milyen jogon rekeszted ki a norvégot, a svájcit, a bosnyákot és immár az angolt is???

      A kutyát nem érdekli az autóbehozatal. AZT PRÓBÁLOM A SZÁDBA RÁGNI, HOGY A MÁRKÁK MILYEN JÖVŐ ELÉ NÉZNEK ÉS MEDDIG TUDUNK A PALETTÁJUKRÓL VÁLOGATNI. Ez pedig – bármily hihetetlen – NEM a belga piactól fog függeni…

      Apámnak sose volt Suzukija, nekem viszont valószínűleg lesz, de semmi közöd nem lesz hozzá, neked az úgyse autó, a sznob hátsódat semmi pénzért nem tennéd bele. Akkor meg mit hadoválsz össze? 😀

  • 2021.01.20. at 10:25
    Permalink

    @N, szerinted az alkatrészekere gondoltam? Szépen lefóliázott szállítandó új autókra. (keress rá a maps-en Kortenbergben a Zavelstraat melletti parkolóra), elég ha az autókat összeszámolod 🙂
    Az hogy egy privát emailezésből pár részletet kontextus nélkül kimásolsz ide nem tesz semmivel sem szimpibbé . Légy szíves akkor válaszold meg azt is miről lapítasz.

    Belinkeltem a screenshotot, te pedig annyit tudsz rá mondani hogy lehetetlen, mert kiszámoltad 🙂

    Azzal érveltél, hogy fizikailag nem mehet a számításod alapján 190nél többel a D3-as XC, mert annyira elég a csúcsteljesítménye, de nem tudtad elmagyarázni, hogy miért ugyanannyi a végsebessége a 136lóerős korábbi változatnak is (erre elküldtem a wiki oldalt hátha azt elhiszed).

    Szóval akkor hogy lehet 190 a 136 lóerős D3-as vége is?

    • 2021.01.20. at 11:26
      Permalink

      “pl a VW-nak egy akkora raktára van arrafelé”
      Ha raktárról beszélsz, akkor raktárra gondolj, cimbi :
      google.com/search?q=raktár&client=opera&hs=zgD&sxsrf=ALeKk00-WHdzK73XQxDWEzQVDpnquPJ4Xg:1611136206174&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwipn4OKnqruAhUYAxAIHZZvCFIQ_AUoAXoECAYQAw&biw=1418&bih=725

      A privát levelezésünkben semmi intim nincs, miért ne idézhetném belőle a legütősebb mondataidat?
      Soha semmilyen kérdésben nem lapítok. Azt kérdezted, hogy miként lehetséges, hogy KATALÓGUSBAN azonos végsebességet ad meg a Volvo eltérő teljesítmények esetén, amire világos választ adtam neked, azzal, hogy nem én jelentettem ki.
      És azt is sokszor elmondtam, hogy nem +-5 km/h-ról vitatkozunk, hanem arról, hogy többszöri állításoddal szemben a te autód semmiféle 210 km/h-t nem tud, mivel ahhoz legalább 215 lovacska kéne, továbbá 60 lóerővel (40%) csak hátszélben, szakadéknak lefelé megy 180-at. Nem mellesleg a megénekelt fotódon semmiféle 40% nem szerepel, ellenben (természetesen) az összes létező youtube videón kizárólag kiakadt póvermérővel láthatsz 180-nal haladni XC60-at, továbbá az összes videón, amelyen az ÚT IS LÁTHATÓ, annak rendje-módja szerint 190-nél vége van a kocsidnak, ahogy a botnak. Ez nyilvánvaló, egyszerű fizika.

      “Szóval akkor hogy lehet 190 a 136 lóerős D3-as vége is?”
      Ezt attól kérdezd meg, aki ezt állítja, talán írj levelet a Volvonak. Ahogy megírtam neked, 190 km sebességnél +-14 lóerő nagyjából +- 5 km/h végsebességet jelent, amiről ugyebár nem nyitottam vitát. A te 150 lóerős autód esetében a katalógus végsebesség adata és a Volvo által megadott méret/cw/tömeg alapján számolt lehetséges legnagyobb tempó elég jó fedésben van.

Vélemény, hozzászólás?