Lefelé erősít a Hyundai, bemutatták az izmos i20-at

Méltó ellenfelet kapnak a kis forró ferdehátúak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem kell aggódni, nem halnak még ki az igazi élményautók. Egyszerre mutatta meg a Hyundai az új i20 N modellt és az alapjain megépült rali versenyautót.

Reszkessetek kicsi hot hatchek, megérkezett a Hyundai i20 N! Habár, kihez is szólok, hiszen csúnyán megritkult a kategória. A közvetlen vetélytársként szinte csak a Fiesta ST jut eszembe, amelyhez nagyon hasonló teljesítményű az i20 N. Külsőségekben hozza az elvártat: egyedi hűtőmaszk, légterelők szerte a kasztnin, hátul látványos diffúzorral és kipufogóvéggel, valamint szemkápráztató 18 colos könnyűfém felnik teszik teljessé az élményt. Az autó orrában 1,6 literes, turbós benzinmotor duruzsol 201 lóerővel és 275 Nm forgatónyomatékkal, amelynek csupán 1190 kilogrammot kell mozgatnia, legalábbis üresen számolva. Ez pont ugyanakkora tömeg, mint amennyit a szintén újszülött i20 N WRC nyom a mérlegen. Az erejét hatfokozatú manuális váltó juttatja az első kerekek felé, gyorsulása pedig 6,7 másodperc álló helyzetből 100 km/h tempóra. Igény esetén egy mechanikus elven működő, részlegesen önzáró differenciálművel is felvértezhető, viszont a rajtautomatika alapfelszerelés. Természetesen a futóművet is a sportos igénybevételhez igazították. Új rugókat, lengéscsillapítókat és lengőkart kapott az autó, illetve a fékek is megnőttek.
Hirdetés
Összesen hat különböző fényezéssel érhető el az i20 N, köztük az N-modellek védjegyévé vált világoskékkel. Mindegyik színhez választható fekete tető, de a vörös csíkozás is mindegyiknél marad. Európában már jövő tavasszal találkozhatunk vele az utakon, de az árát még nem árulták el.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?