Legrégebbi autómárkájától válik meg a Volkswagen

Bonyolult céghálóval egyesül a Bugatti és a Rimac

A történelem mindig is tartogatott váratlan fordulatokat, igaz arról már régóta lehetett hallani, hogy a Rimac meg kívánja venni a Bugattit. Most már hivatalos a tény, amit 10 éve aligha gondoltunk volna.

A 2009-ben egy garázscégként alapított, trendi szóval tehát start-up Rimac immár hivatalosan is átvette a Bugattit a Volkswagentől. A 112 éves Bugatti ugyanúgy szuperautóiról, a Chirnról vagy a Veyronról volt ismert az elmúlt években, ahogyan a Rimac is erre a szegmensre lő négymotoros, 1914 lóerős, 100-ra 2 másodperc alatt gyorsuló Nevera modelljével. Sőt a Nevera 415 km/órás végsebességével a világ leggyorsabb sportautója címet is el kívánja bitorolni a Chirontól.
Hirdetés
A cég alapítója, Mate Rimac által birtokolt és vezetett Rimac és a Bugatti egyesülésével létrejött a Bugatti Rimac nevű cég, melynek a Rimac 55%-os tulajdonosává vált, a maradék 45%-os részvénycsomag pedig a Porschénál marad. Mivel a Porsche némi Rimac tulajdonrésszel is rendelkezik, összességében az új cég 58%-os tulajdonosa, de annak vezetője is a 32 éves Mate Rimac lesz. A Volkswagen amúgy 1998 óta birtokolta és vezette a Bugattit, akkor 50 millió dollárt adtak érte, szó szerint, valós pénzügyi tranzakcióval. Most az új cégalapítással valójában nem történt pénzügyi tranzakció, a Bugatti a Rimac elektromos-tapasztalatából és eszközkészletéből merít majd, a Rimac számára pedig nyilván jobb lehetőséget ad az egyesülés. Az elmúlt években a Rimac már szállított villanyautó alkatrészeket, akkumulátor- és hajtáslánc-elemeket az Aston Martin, a Porsche, a Hyundai és a Bugatti számára is. A két márka jövőjét illetően Mate Rimac megerősítette, hogy mindkettő megmarad önálló márkaként, maradnak a jelenlegi gyártóhelyek és az értékesítési láncok is, a fejlesztés viszont egyesül. “A Bugatti Rimac az a cég, amely mind a Bugatti, mind a Rimac jövőbeni modelljeit fejleszti - az erőforrások, a tapasztalatok és a kutatás-fejlesztés, valamint a gyártás és egyéb területek egyesítésével.”
Hirdetés

“Ez egy nagyon izgalmas pillanata a Rimac rövid, de gyors terjeszkedésű történetének” - nyilatkozta Mate Rimac. “Már eddig is elég sok mindenen minden mentünk át, elég kevés idő alatt, de az új cég mindenképp teljesen új szintre emeli a dolgokat.“ Mate Rimac azt is bejelentette, hogy még a 2020-as években érkezik egy teljesen elektromos Bugatti modell, de 2030-ig biztosan maradnak a hibridek is a márka kínálatában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?