Legyen a PSA-csoportnak is népautója?

Újra piacon a Simca és a Talbot?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Francia autókra lódult meg a spanyolok fantáziája, konkrétan a Simca és a Talbot márkák feltámasztását javasolják egy közösség tagjai a PSA-csoportnak.

Hosszasan el lehetne merülni a Simca, illetve az 1903-ban alapított Talbot márkák önálló történetének bemutatásában. Biztosan nem közismert, hogy a Simca (Société Industrielle de Mecanique et de Carrosserie Automobile) eredetileg a FIAT-által életre keltett, bizonyos Agnelli és Pigozzi urak barátságán alapuló vállalkozás volt 1934-ben, majd a második világháború után, az ’50-es évek elején a francia - döntően teherautókat készítő - UNIC vette át az irányítást, és innen még mindig nagyon hosszú út vezetett a Peugeot-ig. A brit-francia párhuzamokat felmutató Talbo históriája ugyancsak megérne egy misét, de nem szeretnék elkalandozni a lényegtől, a Simca és a Talbot feltámadásának ötletétől. E már piacon nem lévő márkák közül a spanyol Simca-rajongóknak ütött szöget a fejükben, hogy a Renault milyen okosan megszervezte az olcsó, egyszerű népautót a Dacia névre alapozva, és eme lehetőség bizony ott van a PSA orra előtt is, éppen a korábban halálra ítélt Simca, illetve a Talbot képében. A bloggerek logikusan morfondíroznak, hiszen mind a Peugeot, mind a Citroën azon fáradozik, hogy egyértelmű minőségjavulással, és házon belüli prémium termékekkel (DS-sorozat) kilépjenek a korábbi sztereotípiák világából, kvázi egy-egy új arculat megteremtésén dolgoznak, ehhez pedig jól jöhetne az olcsó modellek határozott elkülönítése a termékpalettán.
Persze, csak a legfontosabbról nem beszélnek az ötletgazdák, de ezt nem is tehetik, mert az olcsó autók piacra dobásának költségvonzatát kizárólag a PSA tudja kiszámolni, és ha ezt meg is teszi, egyáltalán nincs rá garancia, hogy belátható időn belül megérné a költséges beruházás. Mindez azonban nem tántorította el az online spanyol Simca klub tagjait a fantáziálástól, akik számítógépes programmal máris elkezdtek arculatot tervezni a Simca Horizon köré – naná, hogy klasszikus nevet választottak a szívügyüknek. Egyébként maga az autótervező módszerük sem újdonság, anno a Citroën LN és a Talbot Samba voltak ikertestvérek, most pedig a DS4 génjeit örökölte a Horizon – hát, nem tudom, valaki elmagyarázhatná, miért éppen a prémium DS-sorozat jelenlegi legdrágább tagját szemelték ki a népautó alapjának. Magamtól nem sikerült rájönnöm.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?