Lehet 30 kilóval több? Mercedes-AMG GT különkiadás

Megvadította a Mercedes az AMG GT négyajtós változatát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Limitált példányszánú szériát dob piacra a csillagos márka a négyajtós AMG GT 63 S 4MATIC+ alapjaira építve.


Harminc kiló többlettel ruházták fel az AMG mérnökei a négyajtós GT modellt, ám nem kell aggódni hiszen nem az autó tömege növekedett. Valójában a hátsó tengelyre ható leszorítóerő nőtt ennyivel, az állítható hátsó szárnyaknak köszönhetően. Az Edition 1 változat többek között ebben tér el az alaptól, de nézzük meg részletesebben, hogy mit kap a pénzéért, aki az egy évig megvásárolható modell mellett dönt.
Az aerodinamikai csomagban a látványos hátsó légterelő mellett még az optimalizált diffúzor és elöl a nagyobb splitter kapott helyet. A változások a leszorítóerő növekedése mellett a légellenállási együtthatóra is jótékony hatást gyakorolnak, ebben persze a hűtőrács aktív lamellái is szerepet játszanak. A karosszéria háromféle színben kérhető, amelyek közül kettő a szürke különböző árnyalata a harmadik pedig a „gyémántfehér”. A 21 colos könnyűfém keréktárcsákat matt feketére fényezték ám, a külső részüket csillogóra polírozták. Feltűnő még a küszöbök felett végigfutó matrica, amelyből a szürke fényezések esetén a tetőre és a motorháztetőre is jut, persze ha az ügyfél nem tart rá igényt, akkor nem ragasztják fel.

A motorháztető alatt egyébként négyliteres, V8-as biturbó erőforrás dolgozik, az alapváltozathoz hasonlóan 639 lóerővel és 900 Nm forgatónyomatékkal. Mindez 3,2 másodperces százas sprinthez segíti az üresen 2045 kilogramm tömegű sportlimuzint, illetve 315 kilométer/órás végsebességhez.
Hirdetés

Az utastérben szénszálas műanyagok és fekete, valamint szürke nappa bőr burkolatok teremtenek sportos és egyszerre elegáns hangulatot, amelyet sárga varrás dob fel. Az AMG Performance ülésekhez szintén sárga biztonsági övek járnak, az AMG Performance kormánykeréken szintén visszaköszön a sárga cérna, sőt az utóbbihoz Edition 1 felirat és középállás-jelző is jár. Az extralistán pedig olyan tételek szerepelnek, mint például a kerámia fékrendszer, éjszakai csomag, még több szénszálas anyag az utastérben, illetve még kényelmesebb hátsó ülések.

Az autó a nürburgringi 24 órás verseny hétvégéjén debütál, majd a nyáron megrendelt modelleket ősszel már át is vehetik az új tulajdonosaik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?