Leporolt típusnév egy vadonatúj autón

Suzuki Baleno menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Suzuki indiai üzemének születésnapi ajándékaként is felfogható az új Baleno, amely éppen a Magyar Suzuki Zrt. 25. születésnapjára érkezett a hazai piacra. Kipróbáltuk, tetszett.

Soha nem illeszkedett igazán a „kisautós átlaghoz” a Suzuki Swift, ezért is kínál szinte mindig többféle típust ebben a szegmensben a Suzuki. Az 1995-től a kétezres évek elejéig kompakt típusként létezett Baleno most kisautóként éled újjá, legalábbis a neve. Ezzel elvileg a Swift házon belüli konkurense lenne, valójában viszont nem az, mert pont azoknak szánja a Suzuki, akik a Swiftet például kicsinek tartják, mégis kisautót akarnak. Ugyanis míg a Swift a saját stílusát követve fejlődött és lett azzá, ami, addig a Baleno beáll a sorba és felveszi a tipikus kisautók ritmusát.
Suzuki Baleno, 2016 - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
399517451470 (SHVS: 1460)2520355/1085

Például nincs hosszhátrányban, mert karosszériája fél centiméter híján négy méteren nyújtózik, és a Swiftnél kilenc centivel hosszabb tengelytávja is azt mutatja, hogy helykínálatban állja a sarat a mai kisautókkal szemben. Ezt a bemutatón tett ülőpróba is megerősíti: a Baleno egy tágas kisautó, sőt 355 literes csomagterét kategóriája legnagyobbjaként hirdeti a Suzuki. Ráadásul a tudása is figyelemreméltó kisautóvá teszi a Balenót, hiszen sok tekintetben úttörő a márkán belül. Bár inkább csak apró figyelmesség, de például Suzukiban ebben jelenik meg elsőként a fényszórók hazakísérő-fény funkciója. A műszerfal két nagy fő műszere közötti színes kijelző információ-parádéja is újdonság. Ez az üzemanyag-fogyasztás, a teljesítmény, a gyorsulás, vagy a pedálok kezelésének alakulását is színes grafikonos formában mutatja. A középkonzol érintőképernyős kijelzőjéről kezelhetők a multimédia rendszerek, és az okostelefon is összekapcsolható ezzel – tiszta 21. század. Az már más kérdés, hogy mindez csak a legdrágább, 800 ezer forintos pluszt jelentő GLX felszereltség esetében igaz. Ugyanis az ez alatti – középső – GL szinten egy korrekt, telefon-kihangosítót és CD-lejátszót tartalmazó audiorendszer, az alapszintű GA felszereltséghez pedig csupán 4 hangszóró jár antennával.
Hibridhajtású modellt már kínált a Suzuki és a Baleno ismét választható ilyen kivitelben is. Bár az SHVS rövidítéssel (az árlistában ISG néven) illetett rendszer csak a gazdaságosságot segíti azáltal, hogy induláskor besegít a gyorsításba egy néhány lóerős, 50 newtonméter forgatónyomatékú, kis lítium-ion akkumulátorról üzemelő villanymotor, ami egyben önindító és generátor is. Tehát, ha úgy tetszik, lesz is hibrid, meg nem is, összkerékhajtású modell viszont biztosan nem, mert minden új Baleno elsőkerék-hajtású. A gazdaságosság fokozása érdekében a motort álló helyzetben – pontosabban 15 kilométer/órás sebesség alatt, tehát például már piros lámpához közelítve – leállító rendszer is jár a Baleno GLX modelljeihez. Az emelkedőn indulást segítő asszisztenst viszont már a GL kivitelek is megkapják (a GA-ban meg nemhogy ez nincs, de még a hátsó üléstámla sem dönthető osztottan, már csak ezért is megéri a GL 290 ezer forintos felára). Egyelőre a kisautók között is ritkaság, így igazán elismerésre méltó a Baleno fékasszisztens rendszere, amely vészhelyzetben akár automatikusan állóra fékezi az autót. Ehhez kapcsolódóan pedig a távolságtartós sebességrögzítő (tempomat) sem utópia a Balenóban. Kétféle benzinmotorral kerül a márkakereskedőkhöz a Baleno. Újdonság az egyliteres, háromhengeres, 112 lóerős, turbófeltöltős Boosterjet erőforrás. Ezzel kétségtelenül jobban megy a Baleno, de nem gazdaságosabb, mint a bevált 1,2 literes, 90 lóerős egységgel. Valójában bőven elég ez utóbbi, amely a menetpróba alapján még automatikus váltóval is dinamikusan mozgatja az autót. Érthető, hiszen a legnehezebb Baleno saját tömege sincs egy tonna, az alapváltozat pedig csupán 865 kilogramm! Ebben nagy szerep jut annak, hogy a Baleno épül elsőként a Suzuki új moduláris padlólemezére, amelyre a további újdonságok is érkeznek majd, eleget téve a korábbi ígéretnek, miszerint minden évben debütál egy új Suzuki típus. (Így következőnek érkezik majd ismét Ignis is a kínálatba.)
Hirdetés

Suzuki Baleno, 2016 - adatok
1.2 Dualjet1.2 Dualjet CVT1.2 Dualjet SHVS1.0 Boosterjet1.0 Boosterjet automata
Hengerűrtartalom [cm3]1242998
Hengerek/szelepek száma4/163/12
Váltófajta/-fokozatkézi/5fokozatmentes automatakézi/5kézi/5automata/6
Teljesítmény [LE (1/min)]90/6000112/5500
Nyomaték [Nm (1/min)]120/4400170 (2000-3500)160 (1500-4000)
Gyorsulás 0-100 km/h 12,311,411,0
Végsebesség [km/h]180175180200190
Fogyasztás - vegyes [l/100 km]4,34,44,04,54,9
CO2-kibocsátás [g/km]10010394105115
Alapár [Ft]3 690 0004 580 0005 180 0005 380 0005 980 000
Suzuki Baleno, 2016 – további alapárak
1.2 GL3 980 000 Ft
1.2 GLX4 780 000 Ft

A menetpróbán a régivágású (mármint turbófeltöltő nélküli) 1,2-es motorhoz kapcsolt fokozatmentes váltóval sem mutatott öt liter feletti átlagfogyasztást a Baleno fedélzeti számítógépe, ami igazán biztató. Ráadásul minden egyéb tekintetben is kiválóan hozza a Baleno a mai jobb kisautók színvonalát. Könnyen vezethető, minden kivitelében gazdaságos, kisautósan kényelmes, utas- és csomagtere is tágas és praktikus, valamint korszerű biztonsági és kényelmi asszisztensekkel, kiegészítőkkel, sőt multimédiával is kérhető. Az alapváltozat ugyan csak három csillagot kapott az EuroNCAP idén szigorított töréstesztjén, ám a GLX kivitel négyet érdemelt. Mi kellhet még a sikerhez? Jó ár! A GA kivitel 3 690 000 forintos alapára éppúgy nem tűnik bombaajánlatnak, mint a GLX kivitelek ötmillió forint körüli árai. Ám a márkakereskedők jófajta, a Suzukira jellemző akciókkal minden bizonnyal segítenek majd ezen a helyzeten, és úgy már a Baleno is lehet nagy siker.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:41
    Permalink

    A Suzuki a kilencvenes években nagy hibát követett el azzal, hogy a Swift mellett nem kínált nagyobb és jobb autókat is. Évtizedekbe telik, amíg újraépíti a márka megtépázott presztízsét… A Balenot sajnos nem ismerem, de egy új Vitara tulajaként az a benyomásom, a Suzuki hozza, sőt több szempontból meg is haladja az átlagos színvonalat. Az új motorjai kitűnőek, és mivel a kocsik súlya alacsony, a fogyasztási adataik messze jobbak, mint például a német autókéi.

    Persze ezek sem tökéletes autók. A legtöbb konkurens modelljeitől a Suzuki autói lemaradnak például aban, hogy (a csúcsverziók kivételével) nem kínálnak bicskakulcsot, a háttámlát tekerenytű helyett kallantyúval kell állítani, ha kihúztad a slusszkulcsot, már nem tudod feltekerni az ablakot, és amíg nem dugtad be, nem tudod letekerni stb.

  • 2017.10.28. at 04:41
    Permalink

    A Suzuki talán az egyetlen olyan márka, ahol nincs egységes márkaarculat. Ha megnézzük a modelljeiket – S-Cross, Vitara, Celerio, Swift, Baleno, Jimny – mind más-más fazonú, ugyanakkor mégis fel lehet ismerni, melyik cég termékei. Lehet ezt így is csinálni. Mindig is bírtam a japánok különcködéseit, így a Suzukiét is, de fel lehet hozni a Mazdát és a Skyactive-ot, a Subarut és a boxer+4×4 kombót vagy a Lexust és a dízelmotort nélkülöző modellkínálatukat.

    (Egységes márkaarculata most még a Ladának sincs, de a Vesta és az X-Ray orra már ugyanolyan lesz, úgyhogy ott is körvonalazódik a márkaidentitás.)

  • 2017.10.28. at 04:41
    Permalink

    Nem olyan rossz, de az ára tényleg elrugaszkodott. Jelentős kedvezmény kell, hogy vegyék. Ha Suzukiban gondolkodom, akkor már inkább egy Vitara.
    Tavaly nyáron vettünk egy Clio kombit (1.2 16V), az volt 3,9 m Ft egy elég magas felszereltséggel, klímával, navival, kihangosítóval, tempomattal, bőr kormánnyal, bőr váltóval, sötétített ablakokkal, 16-os alu kerekekkel, legdrágább metálfénnyel, 440 literes csomagtérrel, stb. Nem mellesleg 5 év garanciával. Ahhoz képest magasak az árak.

  • 2017.10.28. at 04:41
    Permalink

    az egész csúnya, úgy ahogy van. az orra gagyi a 2005-ös swiftből átfabrikált akármi, az A oszloptól 100%-osan diszharmónikus a forma….ettől a hátsótól meg már csak a focus 2 dobozhátsója fantáziátlanabb.

    ezzel az árral meg nem tudom, cirkuszba készültek? :D:D:D:D:D:D ennyiért astra K-t vesz az ember !!! boosterjet 6 millió, ott van a mazda 2 és már a clio RS- is ! vagy valami sóder klubba szánják az árakat? a vitaráért is vicces azért a dobozért, de az legalább nem ilyen csúnya.

  • 2017.10.28. at 04:41
    Permalink

    A Suzuki árpolitikáját sosem értettem igazán….,a listaár legtöbbször elrettentő,ugyanakkor a kereskedésben százezreket(akár félmilliót)lehet alkudni!
    Itt Szegeden rákérdeztem és 3,19 millióért elvihető a GA,alap és így jobb ajánlat,mint a Swift.
    Ennyiért már van Fabia/Rió/i20/,amik hasonló méretűek.
    Akik csak a listaárakat nézik azok jó része el sem jut a kereskedésekig,mert eleve visszahőköl az irreális listaáraktól.
    A Baleno formás,tágas és biztos tartós/minőségi darab de az az igazság,hogy a modernebb kütyük kivételével a 2005-ös Lianám is tudja mindezt,hasonló térkínálat mellett.
    Nehéz dolga lesz a Balenónak!

  • 2017.10.28. at 04:41
    Permalink

    Le sem tagadhatná az autó, hogy Indiából érkezett – olyan “marutis”. Szerintem az eleje(ami egyértelműen távol-keleties jegyeket hordoz) nincs összhangban a hátuljával(ami elég fantáziátlanra sikeredett, olyan “európaias”). De összességében véve rendben van. Meglátjuk, ez is ugyanúgy mellőzve lesz-e majd a magyar piacon, mint az eddigi, nem Esztergomban készült Suzuki modellek. Az biztos, hogy akiknek a Swift túl kicsi és a crossover-kínálattól pedig idegenkednek, most összetehetik a két kezüket, mert megjött számukra az álomautó.

  • 2017.10.28. at 04:41
    Permalink

    Ez a csomagtartó 355 liter? Nevicceljünk már.. “A gyártó által mért adat”. Haha… Parasztvakítás.. Úgy látom titeket is elvakított…

    Am fasza kisautó, mostmár van 2 értelmes modell a Suzuki palettáján. Mondjuk szerintem elég randa meghát indiában gyártják. :

Vélemény, hozzászólás?