Letisztult fazonjával itthon a Range Rover Velar

Magyarországon a Range Rover Velar, 19,5 millióról indul

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ötféle motorral, légrugózással, összkerékhajtással, három kijelzővel és behúzható kilincsekkel bódítja a hazai közönséget a Velar. Éppen 20 millió alatt kezdődik.


Szeptemberben tartották volna premierjét, az európai kereskedések viszont nem bírták ki, és idő előtt kiállították a Velart. Aki járt az M5-ös budapesti bevezetőszakaszán, az is megpillanthatta a Land Rover kereskedése előtt. Hivatalos bemutatóját viszont a vizes vb második helyszínén, a csodás Balatonfüreden tartotta a hazai képviselet, így rögtön nem csak magyarok, hanem külföldiek is találkozhattak a brit terepjáró-gyártó vadonatúj, minden eddiginél kifinomultabb, letisztultabb és futurisztikusabb modelljével. Úgy tűnhet, hogy a Velar csak egy újabb SUV amire ráhúzták az egyen Range Rover gúnyát, ám a paletta többi modellje mellett egészen futurisztikus, tanulmányautós a megjelenése, amiben nagyban közrejátszanak a zárásra eltűnő kilincsek és a 22 colos felnik.
Range Rover Velar- méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]Gázlómélység [mm]
480320321636-17232874673 -1731650
A Velart méretben az Evoque és a Sport közé kell helyeznünk, viszont közel centire azonos a házon belüli Jaguar F-Pace-szel. Egyenesen az Audi Q5, BMW X4, Porsche Macan méretosztályába érkezett, vezetni még nem tudjuk, milyen, de hamarosan arról is beszámolunk. Vélhetően nem olyan sportos, mint a Macan, stílusa és megjelenése miatt viszont sokaknak vonzóbb lehet bármelyiknél. Az alap Velar még ennél is letisztultabb, bár a vonalak hasonlóak, messze nem annyira durva a megjelenése, mint a márka többi modelljének. Ez az R-Dynamic felszereltségű Velar főleg lökhárítóiban tér el, a külső légbeömlőket kell figyelni és a króm helyett matt bronz kiegészítőket, amik így még jobban kiemelik a tömegből, rendkívül ízléses.

Elöl az Audiéhoz hasonlóan lézeres technológiával világítanak a fényszórók, de kitakarják a szemből érkezőt a vakítás elkerülése érdekében. Légrugós futóműve akár 251 milliméter magasra is emelheti a Velar hasát, amivel gázlómélysége is elérheti a 650 millimétert. Bár a Velar tűnik a kínálat legpuhányabbjának és valószínűleg csak a városi forgalomban fogjuk viszontlátni, mégis valódi terepjárásra is képes. Minden modell kerekenkénti nyomatékelosztásra képes összkerékhajtással érkezik, bár a már említett 22 colos kerekeket hamar tönkrevághatjuk olyan helyen, ahol erre szükség lehet. Szintén alap a 8 fokozatú automata váltó a Velarhoz, kézi szerkezet nincs, és a kapcsoló itt is az indításra kiemelkedő tárcsa.
Range Rover Velar, benzines motorkínálat - műszaki adatok
2.0 Inline 4 Si43.0 V6 SC Si6
Emissziós normaEuro 6
Hengerűrtartalom [cm3]19972995
Hengerek/szelepek száma4/166/24
Váltófajta/-fokozatautomata/8
Teljesítmény [LE]250 (5000)380 (6500)
Nyomaték [Nm]365 (1200-4500)450 (3500-5000)
Gyorsulás 0-100 km/h 6,75,7
Végsebesség [km/h]217250
Kombinált fogyasztás [l/100 km]7,69,4
CO2-kibocsátás [g/km]173214
Saját tömeg [kg]18041884 (1289)
Megengedett össztömeg [kg]24702540

A Velar ötféle motorral érhető el, már most hétvégétől rendelhető is, ráadásul aki egy éven belül rendel, annak a minden felszereltséget és a legfinomabb Windsor bőr belsőt és V6-os benzines-, vagy dizelmotort adó, 36,6 milliótól kezdődő First Edition is elérhető. Kétliteres négyhengeres dízelei az Evoque kabrióban és a Jaguar SUV-jában már próbált 180 és 240 lóerős kivitelekben érhetőek el. A gázolajos V6-os valódi erőgép, nem is 300 lóereje, hanem 700 Nm nyomatéka lesz érdekes mutatvány. Benzinesből egy 250 lóerős négyhengeres és a Jaguar XF-ben már bizonyított nyers, de bivalyerős 380 lóerős kompresszoros V6-os teszi ki a kínálatot.
Hirdetés
Range Rover Velar, dízel motorkínálat - műszaki adatok
2.0D Inline 4 TD4 1802.0D I4 2403.0D V6 SD6
Emissziós normaEuro 6
Hengerűrtartalom [cm3]199919982995
Hengerek/szelepek száma4/166/24
Váltófajta/-fokozatautomata/8
Teljesítmény [LE]180 (4000)240 (4000)300 (4000)
Nyomaték [Nm]430 (1500)500 (1500)700 (1500-1750)
Gyorsulás 0-100 km/h 8,97,36,5
Végsebesség [km/h]193217241
Kombinált fogyasztás [l/100 km]5,45,66,1
CO2-kibocsátás [g/km]142149167
Saját tömeg [kg]182918411959
Megengedett össztömeg [kg]249025102610

Legyen bármilyen erős és nyomatékos, vagy legyen bármilyen magasan is a Velar, aki bent ül, azt ez egyáltalán nem fogja érdekelni. Odabent teljesedik ki a tanulmányautós megjelenés, ennyire letisztult belteret még a Mercedes sem mutatott, pedig náluk is megannyi kijelzőt találunk. Megszokott formákkal és vonalakkal találkozunk, mégis minden nagyon új, egyszerű, mégis high-tech. Normál nyomógombot csak elvétve találunk, az ajtón, vagy a kormányon, de utóbbin is alapesetben teljesen feketén, csak működés közben jelennek meg a piktogramok. Három különböző kijelzőt találunk, egy 12,3 colos mered ránk a hagyományos műszeregység helyett, ezt szinte úgy konfiguráljuk, ahogy szeretnénk, a navigációt teljes egészében tudja mutatni, természetesen 3D grafikával, de szinte bármi lejátszható rajta, menet közben saját dokumentumainkban is böngészhetünk, akár prezentációt is futtathatunk rajta.
A középkonzol napokig tartó programot ígér, kettő darab 10 colos érintőkijelzőt kapott, melyek összeköttetésben vannak egymással, de mindkettőn mást jeleníthetünk meg, így míg fönt a navigáció, vagy a multimédia fut, alul a klímapanelen zongorázhatunk. Négymagos processzorral és 60 GB-os háttértárral dolgozik a központi egysége, a fölső kijelző alaphelyzetben a műszerfal döntött síkjába simul, nyitásra, vagy gyújtásra kibillen és a pozícióját úgy állíthatjuk, ahogy nekünk kényelmes, természetesen menüből. Az újrahasznosított anyagból készült szövetkárpitot a Kvadrat gyártja, viszont a Jaguarokból már ismert perforált, szellőztethető Windsor bőrkárpit is elérhető. A Velar bruttó ára még éppen 20 millió forint alatt kezdődik, a 180 lovas dízellel 19 520 000 forinttól indul, és a leggyengébb dízel, valamint a négyhengeres benzines árai megegyeznek.
Range Rover Velar, 2017 - alapárak (Ft)
Felszereltség2.0D 1802.0D 2403.0D V62.03.0 V6 SC
Standard19 520 00020 934 00022 887 00019 520 00023 123 000
S21 640 00023 054 00025 008 00021 640 00025 243 000
SE23 340 00024 755 00026 708 00023 340 00026 944 000
HSE26 085 00027 499 000 29 452 000 26 085 00029 688 000
R-Dynamic Base20 665 00022 079 00024 032 00020 665 00024 268 000 
R-Dynamic S22 785 00024 199 00026 152 00022 785 00026 388 000
R-Dynamic SE24 486 00025 900 00027 853 00024 486 00028 088 000
R-Dynamic HSE27 230 00028 644 00030 597 00027 230 00030 833 000
First Edition--36 624 000 -36 860 000

Ha kijelzőből nem lenne elég, felárért a 7-es BMW-hez hasonlóan egyszerre két különböző TV adást is kínáló 8 colos kijelzőt kaphatnak a hátsó utasok az első fejtámlákba építve, egy-egy vezeték nélküli fejhallgatóval kiegészítve. A beltér hangzásáról minden esetben a Meridian gondoskodik, alapból 11 hangszóróval, de lehet 17, vagy 23 hangszórós szett is a Velarban. Ami pedig a sofőrt segíti, az a hed-up display, ami eddig nem látott megoldással 3D grafikát vetít elé, így a navigáció sokkal élethűbb képet ad, nem csak nyilakat és piktogramokat. Alapáras a sebességlimiteres tempomat, a vészfékasszisztens és a sávelhagyás-figyelmeztető, felárért természetesen van adaptív tempomat is és a legtöbb ismert vezetéstámogató segéd. Online kapcsolat és valós idejű forgalomfigyelő navigáció is van a Velarhoz, valamint távolról is vezérelhetjük a klímát, a lámpákat, vagy az ajtók zárását telefonos, vagy okosórás applikációról. A Range Rover Velar stílusból és technikából is repetázott, de nagykanállal méri a biztonságot és a minőségérzetet. Megkérik az árát, de luxuskategóriás SUV-ként nem is lehetne ez máshogyan.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?