Letisztult fazonjával itthon a Range Rover Velar

Magyarországon a Range Rover Velar, 19,5 millióról indul

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ötféle motorral, légrugózással, összkerékhajtással, három kijelzővel és behúzható kilincsekkel bódítja a hazai közönséget a Velar. Éppen 20 millió alatt kezdődik.


Szeptemberben tartották volna premierjét, az európai kereskedések viszont nem bírták ki, és idő előtt kiállították a Velart. Aki járt az M5-ös budapesti bevezetőszakaszán, az is megpillanthatta a Land Rover kereskedése előtt. Hivatalos bemutatóját viszont a vizes vb második helyszínén, a csodás Balatonfüreden tartotta a hazai képviselet, így rögtön nem csak magyarok, hanem külföldiek is találkozhattak a brit terepjáró-gyártó vadonatúj, minden eddiginél kifinomultabb, letisztultabb és futurisztikusabb modelljével. Úgy tűnhet, hogy a Velar csak egy újabb SUV amire ráhúzták az egyen Range Rover gúnyát, ám a paletta többi modellje mellett egészen futurisztikus, tanulmányautós a megjelenése, amiben nagyban közrejátszanak a zárásra eltűnő kilincsek és a 22 colos felnik.
Range Rover Velar- méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l] Gázlómélység [mm]
4803 2032 1636-1723 2874 673 -1731 650
A Velart méretben az Evoque és a Sport közé kell helyeznünk, viszont közel centire azonos a házon belüli Jaguar F-Pace-szel. Egyenesen az Audi Q5, BMW X4, Porsche Macan méretosztályába érkezett, vezetni még nem tudjuk, milyen, de hamarosan arról is beszámolunk. Vélhetően nem olyan sportos, mint a Macan, stílusa és megjelenése miatt viszont sokaknak vonzóbb lehet bármelyiknél. Az alap Velar még ennél is letisztultabb, bár a vonalak hasonlóak, messze nem annyira durva a megjelenése, mint a márka többi modelljének. Ez az R-Dynamic felszereltségű Velar főleg lökhárítóiban tér el, a külső légbeömlőket kell figyelni és a króm helyett matt bronz kiegészítőket, amik így még jobban kiemelik a tömegből, rendkívül ízléses.

Elöl az Audiéhoz hasonlóan lézeres technológiával világítanak a fényszórók, de kitakarják a szemből érkezőt a vakítás elkerülése érdekében. Légrugós futóműve akár 251 milliméter magasra is emelheti a Velar hasát, amivel gázlómélysége is elérheti a 650 millimétert. Bár a Velar tűnik a kínálat legpuhányabbjának és valószínűleg csak a városi forgalomban fogjuk viszontlátni, mégis valódi terepjárásra is képes. Minden modell kerekenkénti nyomatékelosztásra képes összkerékhajtással érkezik, bár a már említett 22 colos kerekeket hamar tönkrevághatjuk olyan helyen, ahol erre szükség lehet. Szintén alap a 8 fokozatú automata váltó a Velarhoz, kézi szerkezet nincs, és a kapcsoló itt is az indításra kiemelkedő tárcsa.
Range Rover Velar, benzines motorkínálat - műszaki adatok
2.0 Inline 4 Si4 3.0 V6 SC Si6
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1997 2995
Hengerek/szelepek száma 4/16 6/24
Váltófajta/-fokozat automata/8
Teljesítmény [LE] 250 (5000) 380 (6500)
Nyomaték [Nm] 365 (1200-4500) 450 (3500-5000)
Gyorsulás 0-100 km/h 6,7 5,7
Végsebesség [km/h] 217 250
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 7,6 9,4
CO2-kibocsátás [g/km] 173 214
Saját tömeg [kg] 1804 1884 (1289)
Megengedett össztömeg [kg] 2470 2540

A Velar ötféle motorral érhető el, már most hétvégétől rendelhető is, ráadásul aki egy éven belül rendel, annak a minden felszereltséget és a legfinomabb Windsor bőr belsőt és V6-os benzines-, vagy dizelmotort adó, 36,6 milliótól kezdődő First Edition is elérhető. Kétliteres négyhengeres dízelei az Evoque kabrióban és a Jaguar SUV-jában már próbált 180 és 240 lóerős kivitelekben érhetőek el. A gázolajos V6-os valódi erőgép, nem is 300 lóereje, hanem 700 Nm nyomatéka lesz érdekes mutatvány. Benzinesből egy 250 lóerős négyhengeres és a Jaguar XF-ben már bizonyított nyers, de bivalyerős 380 lóerős kompresszoros V6-os teszi ki a kínálatot.
Hirdetés
Range Rover Velar, dízel motorkínálat - műszaki adatok
2.0D Inline 4 TD4 180 2.0D I4 240 3.0D V6 SD6
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1999 1998 2995
Hengerek/szelepek száma 4/16 6/24
Váltófajta/-fokozat automata/8
Teljesítmény [LE] 180 (4000) 240 (4000) 300 (4000)
Nyomaték [Nm] 430 (1500) 500 (1500) 700 (1500-1750)
Gyorsulás 0-100 km/h 8,9 7,3 6,5
Végsebesség [km/h] 193 217 241
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 5,4 5,6 6,1
CO2-kibocsátás [g/km] 142 149 167
Saját tömeg [kg] 1829 1841 1959
Megengedett össztömeg [kg] 2490 2510 2610

Legyen bármilyen erős és nyomatékos, vagy legyen bármilyen magasan is a Velar, aki bent ül, azt ez egyáltalán nem fogja érdekelni. Odabent teljesedik ki a tanulmányautós megjelenés, ennyire letisztult belteret még a Mercedes sem mutatott, pedig náluk is megannyi kijelzőt találunk. Megszokott formákkal és vonalakkal találkozunk, mégis minden nagyon új, egyszerű, mégis high-tech. Normál nyomógombot csak elvétve találunk, az ajtón, vagy a kormányon, de utóbbin is alapesetben teljesen feketén, csak működés közben jelennek meg a piktogramok. Három különböző kijelzőt találunk, egy 12,3 colos mered ránk a hagyományos műszeregység helyett, ezt szinte úgy konfiguráljuk, ahogy szeretnénk, a navigációt teljes egészében tudja mutatni, természetesen 3D grafikával, de szinte bármi lejátszható rajta, menet közben saját dokumentumainkban is böngészhetünk, akár prezentációt is futtathatunk rajta.
A középkonzol napokig tartó programot ígér, kettő darab 10 colos érintőkijelzőt kapott, melyek összeköttetésben vannak egymással, de mindkettőn mást jeleníthetünk meg, így míg fönt a navigáció, vagy a multimédia fut, alul a klímapanelen zongorázhatunk. Négymagos processzorral és 60 GB-os háttértárral dolgozik a központi egysége, a fölső kijelző alaphelyzetben a műszerfal döntött síkjába simul, nyitásra, vagy gyújtásra kibillen és a pozícióját úgy állíthatjuk, ahogy nekünk kényelmes, természetesen menüből. Az újrahasznosított anyagból készült szövetkárpitot a Kvadrat gyártja, viszont a Jaguarokból már ismert perforált, szellőztethető Windsor bőrkárpit is elérhető. A Velar bruttó ára még éppen 20 millió forint alatt kezdődik, a 180 lovas dízellel 19 520 000 forinttól indul, és a leggyengébb dízel, valamint a négyhengeres benzines árai megegyeznek.
Range Rover Velar, 2017 - alapárak (Ft)
Felszereltség 2.0D 180 2.0D 240 3.0D V6 2.0 3.0 V6 SC
Standard 19 520 000 20 934 000 22 887 000 19 520 000 23 123 000
S 21 640 000 23 054 000 25 008 000 21 640 000 25 243 000
SE 23 340 000 24 755 000 26 708 000 23 340 000 26 944 000
HSE 26 085 000 27 499 000  29 452 000  26 085 000 29 688 000
R-Dynamic Base 20 665 000 22 079 000 24 032 000 20 665 000 24 268 000 
R-Dynamic S 22 785 000 24 199 000 26 152 000 22 785 000 26 388 000
R-Dynamic SE 24 486 000 25 900 000 27 853 000 24 486 000 28 088 000
R-Dynamic HSE 27 230 000 28 644 000 30 597 000 27 230 000 30 833 000
First Edition - - 36 624 000  - 36 860 000

Ha kijelzőből nem lenne elég, felárért a 7-es BMW-hez hasonlóan egyszerre két különböző TV adást is kínáló 8 colos kijelzőt kaphatnak a hátsó utasok az első fejtámlákba építve, egy-egy vezeték nélküli fejhallgatóval kiegészítve. A beltér hangzásáról minden esetben a Meridian gondoskodik, alapból 11 hangszóróval, de lehet 17, vagy 23 hangszórós szett is a Velarban. Ami pedig a sofőrt segíti, az a hed-up display, ami eddig nem látott megoldással 3D grafikát vetít elé, így a navigáció sokkal élethűbb képet ad, nem csak nyilakat és piktogramokat. Alapáras a sebességlimiteres tempomat, a vészfékasszisztens és a sávelhagyás-figyelmeztető, felárért természetesen van adaptív tempomat is és a legtöbb ismert vezetéstámogató segéd. Online kapcsolat és valós idejű forgalomfigyelő navigáció is van a Velarhoz, valamint távolról is vezérelhetjük a klímát, a lámpákat, vagy az ajtók zárását telefonos, vagy okosórás applikációról. A Range Rover Velar stílusból és technikából is repetázott, de nagykanállal méri a biztonságot és a minőségérzetet. Megkérik az árát, de luxuskategóriás SUV-ként nem is lehetne ez máshogyan.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?