Lexus, amitől nyitva marad a topmodell szája

Szexi reklám készült a Lexus fenevadhoz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ősszel debütál az az RC F, amivel a Lexus oda akar pörkölni a német prémiumtrió izomautóinak. És topmodellel reklámozza, elvileg szexin.


Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 12:59
    Permalink

    Teljesen egyértelmű, hogy másról “beszélünk” és nem érted amire céloztam, hiszen “beleszóltál” egy “beszélgetésbe” amit nem veled kezdtem. Ez nem gond, de szerintem itt lehet a félreértés. 🙂

    “…japók tovább próbálkoznak azzal az iránnyal amit eddig mindenki csinált…”

    Hát pont ez az, hogy mindenki egyáltalán nem csinált PÖRGŐS (kb.100Le/l) szívó motorokat. Főleg nem hétköznapinak nevezhető autókba. A jelenlegi kisebb turbós motorokkal a sima szívókat váltják ki főleg itt Európában.
    Ne zavarjon meg, hogy példaként belekevertem a Mazda skyaktiv technológiáját mint turbó mentes japán motort. Az egyáltalán nem nevezhető pörgősnek. Ugyan úgy ahogy a hibridekkel is a turbókat váltják ki a japánok. Azok sem pörgősek.
    Szóval hangsúlyozottan a pörgős “sportmotorokról” és azokon belül is az átlag autókba építettekről “beszéltem” és azt tartottam a japánok sajátjának, nem az átlagos szívókat. Remélem így már világos, mit akartam kifejezni.
    Egyébként kár erről annyit írogatni, hiszen nincs különösebb jelentősége. 🙂

  • 2017.10.29. at 12:59
    Permalink

    Figyelj, azzal kezdtünk, hogy volt egy mondatod ami szerintem hülyeség, de írtam, hogy a többiben ugyanarról beszélünk, még szinte egyet is értek. Ez a turbós vonal egy kényszer, és attól, hogy a japók tovább próbálkoznak azzal az iránnyal amit eddig mindenki csinált, az még nem lesz a “japánok sajátja”. Én erről az egy mondatról beszéltem és rohadtul nem értem mit akarsz a clio-val példaként hozni:D

  • 2017.10.29. at 12:59
    Permalink

    Te elmagyaráztad, de én nem értem, sőt még saját magamat sem? 😀
    Magyarázol a semmiről. 😀
    Ilyen önbizalommal nem lehet vitába szállni. 🙂
    Inkább itt az a probléma, hogy te nem érted az én mondandóm lényegét. Nem akarod, vagy csak okoskodsz határtalanul.
    Hangsúlyozom, nem a japánok gyártanak (gyártottak) csak pörgős szívó motorokat, de rájuk volt a legjellemzőbb ez a fajta konstrukció a hétköznapi sportos autók motorjainál. Pl. a Renault is lassan felpörgette a 2,0-es motorját közel 200 lóerőre (Clio RS), de nagyon sok év alatt.
    A “luxus” sportkocsikat nem vettem számításba, hiszen azok nagyon drágák, keveset adnak el belőlük és relatíve keveset is használják azokat.

  • 2017.10.29. at 12:59
    Permalink

    Egyetértek a leírt gondolatmenettel. Éppen ilyen, és még további hasonló jelenségekre említettem már többször is, hogy az autógyárak egoista fejlesztéseket hajtanak végre a vevők rovására a környezetvédelem oltárán. Csak hogyha végiggöngyölítenénk ezt az egész fonalat, akkor a végén az derülhetne ki, hogy az autógyárak közvetve kreálják maguknak azokat a törvényeket, (erőfölényük következtében) aminek alapján aztán termékeik egoista fejlesztéseit megvalósíthatják.

  • 2017.10.29. at 12:59
    Permalink

    Miért hülyeség? Ne a kevés példányban készülő réteg autókat nézd, hanem az átlag emberek által is megvehető, abszolút reális áru autókat. Szóval?

  • 2017.10.29. at 12:59
    Permalink

    [i]Gondolom abban megegyezhetünk, hogy a pörgős szívó motorok a japánok sajátja[/i]
    Erre reagáltam, nem kötekedés csak szimplán hülyeség amit írtál, de amúgy a többi sorban meg ugyanarról beszélünk.

  • 2017.10.29. at 12:59
    Permalink

    Ha olvasol valamit, és belekötsz, akkor tedd azt körültekintéssel!
    Én PÖRGŐS szívó motorokról írtam. Ebbe az én szememben a közel 100lóerő/liter fajlagos teljesítményű motorok tartoznak!
    Azt meg jobb ha tudod, hogy nincsenek lemaradásban, hiszen általában az van lemaradva, aki versenyzik valamiben. Teljesen egyértelmű, hogy ők nem erőltetik a turbót. Talán azt még te is tudod, hogy Japánnak nem Európa a fő piaca, ahol dívik ez a hülye turbósítási szemlélet.
    Sajnos valószínűleg előbb utóbb lassan beadják a derekukat, de remélem minél később és küzdenek amíg csak lehet. (lásd: RC F, GT86, Mazda Skyactiv stb.:)

  • 2017.10.29. at 12:59
    Permalink

    Nem értem e sok agymenetet és a turbó és más ketyerék dicsőítését.
    Eleve hol lehet ma kihasználni a pár 100 lóerős járgányokat ha a sebesség
    le van korlátozva .
    Továbbá e ketyerék nem csak megvételkor drágítják az autókat de a javítá-
    suk is már egy hagyományos autó árába kerül.
    És ha figyelembe vesszük hogy némely márkánál már 100.000 km-nél fő-
    tengelycsapágy csere ajánlot /ha már előbb nem hal meg a motor!!/ a kis
    ccm-ből kipréselt lóerőknek köszönve.

  • 2017.10.29. at 12:59
    Permalink

    Ne már, hogy a szívó is japán sajátosság legyen, félre a fanatizmussal ember:D Azért jönnek turbóval az európai márkák, mert ezzel papíron jobb környezetvédelmi értékeket lehet elérni. Tetszik vagy sem, a japánoknál sem ég tisztábban a benzin és ők is bele lesznek kényszerítve a turbós irányba. Csak halkan jegyzem meg, hogy lemaradásban vannak, még akkor is ha mind tudjuk, hogy ez nem egy egészséges irány:D

  • 2017.10.29. at 12:59
    Permalink

    Az egész beírásom abból indult ki, hogy a BMW (M3, M5 stb.)és az Audi (RS széria) is lecserélte a pörgős szívó motorjait turbókra, sőt még az AMG is erre tart.
    Ez nekem nagyon nem tetszik ugyan úgy az sem, hogy lassan kihalnak a kézi váltók is.
    A japánok néhol még tartják magukat a szívó motorok mellett, de kérdéses hogy mennyi ideig, hiszen pl. a Honda már turbóval hozza a Type-R-t, ők pedig híresek voltak a pörgős motorjaikról.
    Az én autóm motorját nem reszelgették nagyobb teljesítményre. 🙂
    Gondolom abban megegyezhetünk, hogy a pörgős szívó motorok a japánok sajátja, így ne menjünk bele a versengésbe mert annak nem sok értelme lenne, főleg ha az elterjedtséget, tartósságot, árat is bevonjuk a képbe. 🙂

  • 2017.10.29. at 12:59
    Permalink

    Bocsi, nekem a pörgős rpm-re utalást jelentett. Ezek szerint félreértettelek.

    Azért én nem általánosítanék ennyire, ezzel arra utalsz, hogy az összes germán márka, összes motorja turbos. Sajnos a kicsik azok, ez önmagában nem is lenne baj, a gond ott kezdődik, hogy nem kínálnak mellé szívót. Ez nálam a vásárlói igények pofánsz*rásával egyenlő, de ezt még sok más dologra is lehetne mondani (persze nem mondom hogy igazam van, ez csak az én meglátásom).

    Láttunk már ’62-ben kb. 120 LE-s literteljesítményt szívó Porsche-tól, de a Toyotánál addig reszelték azt a kis 1,8-ast, hogy évtizedekkel később majdnem sikerült elérniük azt a szintet. Mondjuk a Lexusnál még ahhoz a lúzer Audihoz sem zárkóztak fel ebben a tekintetben, bár meg kell mondanom, azt sem értem hogy jött ez ide, literteljesítményről egy kva szót sem mondtam.

    Ebben a Lexus-féle motorban az a különleges, hogy (legalábbis eddigi információim szerint) alacsony fordulaton atkinson ciklussal üzemel, magasabb fordulaton meg normál otto. Szóval elvileg nem lesz olyan magas fogyasztása papás vezetési stílus mellett mint a konkurenciának. Én inkább ezt hangsúlyoznám, nem literteljesítményeket, persze erről mindenki megfeledkezik jó szokásához mérten. Ezenkívül lehetne még említeni hogy azokhoz képest nem akkora tömegszériában gyártottról van szó (nem sűrűn jön velem szembe), izgalmas (bár nekem inkább szokatlan) külső, kellemes beltér, sőt, én pont az ellenkezőjét emelném ki: nagyobb ccm-ből dolgozik, -nincs a végletekig kihegyezve a motor-, valószínűleg tartós lesz. Árazásról még nem tudunk, valószínűleg olcsóbb alternatívája lesz a triónak, ez is pozitívum, tudtommal a Lexusok többsége is alu-vázas mint az Audik, szintén jó pont, és még biztos lehetne sorolni…
    De szerintem full olyanokat emeltél ki, amikben esetleg elmarad a többiektől – persze csak minimálisan.

    Na mind1, akkor félreértettelek, ezen nem fogunk összeveszni. 🙂

    [url]http://www.porsche.com/international/motorsportandevents/motorsport/philosophy/history/racingcars/1962-804formel1/[/url]

    [url]http://www.vezess.hu/hirek/lexus_rc_f_premier/49426/[/url]
    [i]“Például, hogy a motor a hagyományos négyütemű Otto- és a márka hibridjeinél használatos Atkinson-ciklusban egyaránt képes üzemelni:…”[/i]
    [i]“A hajtóerő ezen keresztül az aktív hátsó differenciálműbe jut, amely a kerekek szelektív fékezése helyett a nyomaték tevékeny, oldalankénti megosztása révén biztosít stabil, élvezetes ívmeneti vezethetőséget.”[/i] (Mondjuk ehhez hasonlóval valamelyik SAAB-ban lehetett már találkozni.)
    [i]“A pontos és gyors vezethetőséghez a minél csekélyebb rugózatlan tömeg is hozzájárul; ennek érdekében különleges, kovácsolt alumínium féktárcsákat kapott az autó.”[/i]

  • 2017.10.29. at 12:59
    Permalink

    Nem a fordulatszám maximumra hegyeztem ki a mondandómat, hanem arra, hogy a németek már nem gyártanak szívókat csak turbókat.
    5 literből szívó motor esetén 450 lóerő fölötti teljesítménynél általában nem 6000-et pörög a motor. 🙂

    Addig addig piszkálták ezt a 4,2-es motort az Audinál míg egy picurkát meghaladták az én jelenlegi több mint tíz éves fejlesztésű japán motorom fajlagos teljesítményét. Gratula! 🙂

  • 2017.10.29. at 12:59
    Permalink

    Én nem találtam meg erre a Lexusra vonatkozóan h mennyi a max. rpm. Honnan tudod, h az RS5 8500-asánál nagyobb, amikor az előd IS F is csak 7000-et bírt?
    [url]http://www.zeperfs.com/en/fiche1876-lexus-is-f.htm[/url]

    [url]http://www.zeperfs.com/en/fiche3281-audi-rs5.htm[/url]

    Na biztos megint én leszek a görény hogy mit kötekedek 😀

  • 2017.10.29. at 12:59
    Permalink

    Nem tudom mi bajod a csajjal,szép is,csinos is.
    A kocsi is bejön,bár az a hűtőmaszk már erős túlzás.
    Nekem tetszenek a mostani Toyoták-Avensis,új Auris.Az előd Auristól viszont még mindég hidegrázást kapok,ha meglátom az utcán 😛

  • 2017.10.29. at 12:59
    Permalink

    nem értek egyet :DD nincs semmi gond a csajal, oké h. vékony talán túlságosan, de ez szerintem nőiesebb arc mint egy 100kilós … de azért nincs közelében sem a magyar csajoknak :DDD amúgy meg a toyota is tud szépet csinálni: GT86!!!!

  • 2017.10.29. at 12:59
    Permalink

    gusztustalanul feje van a csajnak, a bőre rászáradt a csontjára :/
    a japók próbálkoznak europid autodesign-nal, mint süni a drótkefével.
    ez a lexus még akár kinéz valahogy, de a toyoták… 🙁

  • 2017.10.29. at 12:59
    Permalink

    Ennek nincs igazi konkurenciája, hiszen azok ilyen pörgős szívót már nem tudnak gyártani.
    Reméljük ők még kitartanak egy darabig turbómentesen.
    Egyébként szép sportos kis autó.

Vélemény, hozzászólás?