Lézerlámpákkal vakít az Audi

Itt az Audi Sport quattro laserlight concept - lézerlámpákkal

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Las Vegas-i elektronikai kiállításon bemutatott Audi Sport quattro már nem csak az egykori ős quattrónak állít emléket, a legmodernebb világítástechnológiát is felvonultatja.


A már korábban bemutatott Sport quattro tanulmányt most új, plazmavörös színben és a legújabb lámpafejlesztésekkel kiegészítve állította ki az Audi a fényeiről is híres Las Vegasban megrendezett Consumer Electronics Show (CES) standján. Korábban már megírtuk a Sport quattro főbb adatait, aztán a Frankfurti Autószalonon élőben is elájultunk tőle.

Az autó fényszórói a korábbi változat LED-mátrix rendszeréhez képest most lézerdiódákkal egészültek ki. A kicsi lézer-fénykibocsátók mérete jóval kompaktabb a LED-nél, alig pár mikronnyi. E technika előnye még, hogy 500 méteres távot tud bevilágítani, ami a LED reflektorénak kétszerese, miközben fényerőben is a korábbi technológia háromszorosára képes. Az Audi mérnökei így a két technika előnyeit ötvözve, a Sport quattro koncepció ikerfényszóróiból a külsőket LED-esre, a belsőket, amik a távfényt adják lézerdiódásra építették. A technika első élő bevetését a R18 e-tron quattro versenyautón tervezik.
Hirdetés

A most bemutatott Sport quattro laserlight concept láttán még inkább várjuk, hogy az autó egésze megjelenjen a szériagyártásban. Teljesítménye összesen 700 lóerő, amit egy 4,0 literes, 560 lóerős, turbós V8-as és az azt kiegészítő, önmagában 150 lóerős villanymotor adja. Összesített nyomtéka így bődületes 800 Nm. Váltója nyolcfokozatú és talán le sem kéne írni, quattro lévén természetesen mind a négy kereket hajtja. Az igazi kunszt nem is a 305 kilométer/órás végsebesség és a 3,7 másodperces százas gyorsulás, hanem a 2,5 literesre ígért fogyasztás és a hozzá tartozó 59 grammos szén-dioxid kibocsátás. Ebbe az értékbe nyilván nem fér bele a teljes teljesítmény kihasználása.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 15:14
    Permalink

    Lassan itt lenne az ideje a magyar rendőröknek egy kicsit ellenőrizni a lámpákat is, mert pár év és jön Kínából a lézer lámpa is 5 ezerért. Na azt nem kéne megvárni! Már most kéne szoktatni a boyracereket a 10 ezres xenon mellőzésére.

  • 2017.10.29. at 15:14
    Permalink

    Nekem a KIA Sportage-től készül ki a szemem, nappal jön szembe, odanézek, erre a retinámba ég a DRL csíkja. Katasztrófa, nagyon utálom. Más autóknál is előfordul, de ennél borzasztó intenzív a DRL fénye. 🙁

  • 2017.10.29. at 15:14
    Permalink

    Ha 500 méterre világít-gondolom ez a reflektorra vonatkozik- akkor szinte be sem lehet kapcsolni a mai sűrű forgalmi viszonyoki között, nem is beszélve, hogy tompítottra nagyon komolyan figyelni kell.
    Ugyanis 10 gk-ból 5 olyan tompítottal jön-autópályán, autóúton,de mindenhol- hogy lesöpör 200 méterről az útról, nem tudj az ember, hova nézzen. Biztosan figyelnek erre, de rengeteg bunkó közlekedik úgy, ahogy fentebb írtam.Ettől még az audi világító rendszere lhet persze tökéletes- a lézer azonban nem játék!!

  • 2017.10.29. at 15:14
    Permalink

    “Lézerlámpákkal vakít az Audi”

    Tényleg ???

    Ha egy lézerpointer is káros hatással lehet a szemre, akkor ez mit okozhat ???

    Akár 500 méterről…

    Ez lesz az új szlogen..

    “A napra lehet nézni de erre NEM,Audi Über Alles”

  • 2017.10.29. at 15:14
    Permalink

    Az Ódi folyton csak kullog a piacvezető BMW után, a full intelligens LED lámpa is jó fél év után lett csak elérhető náluk,lézes piláccsal még nagyobbat csúsznak

  • 2017.10.29. at 15:14
    Permalink

    A BMW már 1-2 éve bemutatta led világítását, ebben semmi különleges nincs, nem az első ebben sem a VW konszern. Szerintem amúgy is aki alapban világítástechnikával foglalkozik pl GE lighting, (Magyarországon Tungsramként ismert) vagy Philipsnek is van ilyen divíziója, talán Osram, ha autólámpákra fókuszálunk, Hella stb kicsit előbbre járhatnak egy autógyártónál, sőt lehet hogy pont ők lesznek a beszállítók.

Vélemény, hozzászólás?