Lézerlámpákkal vakít az Audi
Itt az Audi Sport quattro laserlight concept - lézerlámpákkal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Las Vegas-i elektronikai kiállításon bemutatott Audi Sport quattro már nem csak az egykori ős quattrónak állít emléket, a legmodernebb világítástechnológiát is felvonultatja.
Audi Sport quattro laserlight concept, plazmavörös színben
A már korábban bemutatott Sport quattro tanulmányt most új, plazmavörös színben és a legújabb lámpafejlesztésekkel kiegészítve állította ki az Audi a fényeiről is híres Las Vegasban megrendezett Consumer Electronics Show (CES) standján. Korábban már megírtuk a Sport quattro főbb adatait, aztán a Frankfurti Autószalonon élőben is elájultunk tőle.
A legújabb lézeres lámpák előnye távfényként érvényesül
Az autó fényszórói a korábbi változat LED-mátrix rendszeréhez képest most lézerdiódákkal egészültek ki. A kicsi lézer-fénykibocsátók mérete jóval kompaktabb a LED-nél, alig pár mikronnyi. E technika előnye még, hogy 500 méteres távot tud bevilágítani, ami a LED reflektorénak kétszerese, miközben fényerőben is a korábbi technológia háromszorosára képes. Az Audi mérnökei így a két technika előnyeit ötvözve, a Sport quattro koncepció ikerfényszóróiból a külsőket LED-esre, a belsőket, amik a távfényt adják lézerdiódásra építették. A technika első élő bevetését a R18 e-tron quattro versenyautón tervezik.
A most bemutatott Sport quattro laserlight concept láttán még inkább várjuk, hogy az autó egésze megjelenjen a szériagyártásban. Teljesítménye összesen 700 lóerő, amit egy 4,0 literes, 560 lóerős, turbós V8-as és az azt kiegészítő, önmagában 150 lóerős villanymotor adja. Összesített nyomtéka így bődületes 800 Nm. Váltója nyolcfokozatú és talán le sem kéne írni, quattro lévén természetesen mind a négy kereket hajtja. Az igazi kunszt nem is a 305 kilométer/órás végsebesség és a 3,7 másodperces százas gyorsulás, hanem a 2,5 literesre ígért fogyasztás és a hozzá tartozó 59 grammos szén-dioxid kibocsátás. Ebbe az értékbe nyilván nem fér bele a teljes teljesítmény kihasználása.
Az ábrán az Audi LED-lézer lámparendszer felépítése szemlélhető
Nálunk rendszeresen veszik ki őket, de valahogy sosem fogynak el:D
Lassan itt lenne az ideje a magyar rendőröknek egy kicsit ellenőrizni a lámpákat is, mert pár év és jön Kínából a lézer lámpa is 5 ezerért. Na azt nem kéne megvárni! Már most kéne szoktatni a boyracereket a 10 ezres xenon mellőzésére.
Nekem a KIA Sportage-től készül ki a szemem, nappal jön szembe, odanézek, erre a retinámba ég a DRL csíkja. Katasztrófa, nagyon utálom. Más autóknál is előfordul, de ennél borzasztó intenzív a DRL fénye. 🙁
Ez csak alapjaiban lézer, gondolom nem egy vékony fénycsóvát fog kilőni:D
“Lézerlámpákkal vakít az Audi”
Tényleg ???
Ha egy lézerpointer is káros hatással lehet a szemre, akkor ez mit okozhat ???
Akár 500 méterről…
Ez lesz az új szlogen..
“A napra lehet nézni de erre NEM,Audi Über Alles”
Az Ódi folyton csak kullog a piacvezető BMW után, a full intelligens LED lámpa is jó fél év után lett csak elérhető náluk,lézes piláccsal még nagyobbat csúsznak
A BMW már 1-2 éve bemutatta led világítását, ebben semmi különleges nincs, nem az első ebben sem a VW konszern. Szerintem amúgy is aki alapban világítástechnikával foglalkozik pl GE lighting, (Magyarországon Tungsramként ismert) vagy Philipsnek is van ilyen divíziója, talán Osram, ha autólámpákra fókuszálunk, Hella stb kicsit előbbre járhatnak egy autógyártónál, sőt lehet hogy pont ők lesznek a beszállítók.