Londoni taxikat fognak itthon forgalmazni

A Gablini cégcsoport forgalmazhatja itthon az LEVC modelljeit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bővíti európai hálózatát a London Electric Vehicle Company (LEVC), amely a jellegzetes londoni taxikat gyártja. Így már itthon is hivatalos márkakereskedésben lehet majd megvásárolni a modelljeiket.

A héten jelentették be, hogy a magyar piacon is megjelenik a jellegzetes londoni taxikat gyártó LEVC. A márkakereskedő a hazai Gablini cégcsoport lesz, amely az értékesítés mellett szerviztámogatást biztosít az LEVC TX taxi és TX Shuttle, valamint 2021 tavaszától a márka új, elektromos VN5 haszongépjármű modellek számára. Az LEVC székhelye az Egyesült Királyságban, azon belül Coventry városában található, ahol a hivatalos londoni fekete taxik már több mint 100 éve készülnek. A matuzsálemi korú járműveket persze már újraálmodták, így 2018-ban megjelentek a tisztán villanyhajtással is elérhető TX modellek. A premier óta már több mint 4500 példányt értékesítettek világszerte a modellből, amelyek azóta több mint 36 000 tonna szén-dioxidtól mentesítették a légkört és több mint 21 millió liter üzemanyagot takarítottak meg a korábbi, belső égésű motorral felszerelt típusokhoz képest.
Hirdetés
A TX Shuttle hajtáslánca 510 kilométeres hatótávval és 101 kilométeres tisztán elektromos hatótávval ruházza fel az autót. Az LEVC modellek lényegben csak hatótávnövelő, háromhengeres benzinmotort kapnak, amely nem száll be a hajtásba, csupán áramot termel, amelyet a 33 kilowattórás akkucsomag tárol. A Shuttle modellek akár hat ülést, kerekesszékes hozzáférést, az utasteret a vezetőtértől leválasztó falat, érintésmentes hátsó fizetési lehetőséget, könnyen tisztítható felületeket és egy speciális kommunikációs rendszert is kínálnak, amely lehetővé teszi az utasok és a sofőr könnyű kommunikációját. Az új elektromos haszongépjármű, a VN5 európai forgalmazása 2021 tavaszán kezdődik Az egytonnás teherbírású kategóriában induló VN5 a TX dobozos változata. 5,5 köbméteres rakterében elfér akár két Euro raklap is, összesen 830 kilogrammos terheléssel. Tisztán elektromos hatótávja 98 kilométer, teljes hatótávja pedig 489 kilométer.
Hirdetés
Magyarország egyértelmű e-mobilitási vízióval rendelkezik, melynek keretében számos támogatás ösztönzi a flottaüzemeltetőket arra, hogy zéró emissziós járművekre váltsanak. A Gablini cégcsoporttal együttműködve izgatottan várjuk márkánk és termékeink bevezetését erre a progresszív piacra” - nyilatkozta Joerg Hofmann, az LEVC vezetője.A Gablini cégcsoport örömmel mutatja be az LEVC márkát és termékeit Magyarországon. Az LEVC már széles körben ismert prémium minőségű elektromos autóiról, az innováció és a fenntartható jövő pedig már régóta a Gablini cégcsoport egyik alapkövét adja. Mi voltunk az első vállalkozás Magyarországon, amely modern elektromos járműveket értékesített már 2013-ban. Úgy gondoljuk, hogy igény van nálunk olyan hatótávnövelővel ellátott haszongépjárművekre és taxikra, amelyeknél a belső tér prémium kialakítással rendelkezik. Éppen ezért szerintünk az LEVC új, innovatív termékei tökéletesen illeszkednek portfóliónkba” – tette hozzá Gablini Gábor, a Gablini cégcsoport vezetője és tulajdonosa. Az LEVC globális hálózata egyébként 2021 végéig 21 piacra bővül, Európában pedig ekkorra már több mint 30 értékesítési és szervizpartner áll majd az ügyfelek rendelkezésére.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.12.22. at 12:40
    Permalink

    Azért Gablini bácsinak vannak néha ötletei – 15-20 milliós, meglehetősen visszafogott technikai paraméterekkel rendelkező kínai furgonok forgalmazása nem tűnik valami nyerő üzleti ötletnek. Persze kívánom, hogy jöjjön be neki, – örömteli a változatosság a piacon – de ez tipikusan az olyan esetek listáját gyarapítja, amiben valamiért csak ő lát potenciált.

    • 2020.12.22. at 16:48
      Permalink

      Esetleg piacképesebb cuccot is lehetne árulni ha már kínai, PL: Hongguang MINI EV ami a mi közlekedésünk 80%-át megoldaná. De aki ilyeneket talál ki annak nem ugyanazok a problémái mint az autót vásárolni szándékozók 90%-ának. Ő szakítani akar, nem volument eladni. Vagy JAC ES-2.

Vélemény, hozzászólás?