Luxus a családnak? Volkswagen Caravelle használtteszt

Volkswagen Caravelle 2.5 TDI Comfortline Long - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A haszonjármű Transporter és a luxusautó Multivan között ideális választás a Caravelle, mely szintén lehet prémiumos.

Legendás, a furgonok és a személyszállító kisbuszok között egyaránt megkerülhetetlen név a Volkswagen Transporter, melynek személyszállító kivitelei Transporter Kombi, személyautósabb csomagolásban, teljes belső kárpitozással Caravelle, míg luxusautóként Multivan néven érhetők el. Ideális középútnak a Caravelle tűnik, hiszen már alapáron is egészen jól felszerelt, s temérdek extra is kapható hozzá. Tesztautónk, melyet a legutóbbi Passathoz hasonlóan az Autó Néró Rómainál leltünk, jól mutatja utóbbit: kitűnően felszerelt.
A teljes nevén Volkswagen Caravelle 2.5 TDI Comfortline Long esetében egyrészt különleges, hogy kétoldali tolóajtós, másrészt az is, hogy tolóajtói elektromosak, kulcsról, illetve műszerfalról vezérelhetők. Kárpitozása nem csak teljes, bőr is, légkondija háromzónás digitális, elöl mindkét oldal és hátul, a második sor is tudja állítani, hogy hány fok legyen az utastérben, melynek felfűtését télen a megállított autót is elő-, illetve utófűtő kiegészítő fűtés is segíti. A sofőr és az utasok életét derítő extrák bőven vannak még, de leginkább egy alapjellemzőt érdemes kiemelni: hosszú, azaz Long verzióról van szó! Kereken 40 centiméterrel nagyobb (3,4 m) a tengelytáv, mint alapkivitelben, s ugyanennyivel nagyobb a 4,89 méterről 5,29 méterre növelt hossz is.

A nyolc kényelmes ülés mögött így tisztességes méretű, alapesetben is mintegy 1 köbméteres, a hátsó üléssorok kiszerelésével ötszörös űrméretűre növelhető csomagtér utazik. Ha – például húsvéti nagyszülő-látogatáskor – akár két család is becuccolna hátra, biztosan nem lesz helyhiány, a Caravelle fara mindent elbír. Kiszerelt kerékkel akár a csomagtérbe is tehetők kerékpárok, ám azokhoz tartó a vonóhorogra is tehető, az is van ugyanis. A bőrüléses, gazdagon felszerelt Caravelle persze nem épp a tipikus családi autó. Bár nyilván lehetséges, hogy valaki épp azt látja meg benne, ám inkább tűnik nívós üzleti célú személyszállítónak. Ha például egy vállalat gyakorta kell kuncsaftjait, partnereit utaztassa, esetleg egy elegánsabb szálloda szeretné vendégeit például a reptérre hordani, akkor jó partnerre lelhet benne.
Hirdetés

Vélhetően üzleti célra használták eddig is a hároméves, Franciaországból importált autót, ugyanis órájában privát használatban extrém magas, amúgy üzleti felhasználónál átlagos, évi 50 ezer kilométeres futásnak megfelelő 150 ezer kilométeres érték olvasható. Az utastér állapotán mindez alig látszik, mint azt az eladótól megtudtuk, ez az autó is tartós bérleti konstrukcióban volt Franciaországban kihelyezve egy céghez – azaz felügyelt, biztosan szervizelt példányról van szó.

A magas futás előnye a kedvező vételár, bőrkárpitos, hasonló évjáratú Caravelle – és más VW – sincs a piacon. Hátrányként nyilván az állapot és a komolyabb javítástól való félelem említhető, ám ezekkel komoly mértékben nem kell kalkulálni. Az állapot kapcsán ugyanis annak ellenére jókat írhatunk, hogy a 150 ezer kilométer igenis tetten érhető. Ha nagyon fürkésszük, a még gyári bőrözésű, tehát nem manipulált kormánykerék küllőinél, illetve a váltógombon felfedezhető némi, egyáltalán nem vészes mértékű kopás, a pedálgumik újszerű állapota viszont azt mutatja, hogy vélhetően autópályán futott ilyen sokat a Caravelle. Tegyük hozzá: Franciaországban, ahol az itthon megszokottnál is komolyabban betartatott a 130 km/órás maximum, azaz az üzem mindenképp kímélős lehetett, hiszen 130-nál még hatodik fokozatban higgadt, 2600 1/perc főtengelyfordulattal duruzsol a 2,5-ös TDI. A szerviztől való félelem eloszlatásaként pedig jó tudni, hogy a PD TDI motorok rákfenéjének számító kettős tömegű lendkereket most, már itthon cserélték, azaz komoly rizikót nem tartalmaz a hajtáslánc. Nem titkolt, hogy hamarosan fékbetéteket és tárcsákat kell majd cserélni, vezetés közben ez érezhető is, a pedál kicsit mélyen fog.
2009-es Volkswagen Caravelle 2.5 TDI alkatrészárai
Olajszűrő680 Ft - Vasco
Első féktárcsa13 530 Ft/db - Zimermann
Első fékbetét10 225 Ft - Remsa
Hátsó lengéscsillapító13 335 Ft/oldal - Alko
Kuplungszett70 250 Ft Sachs tárcsa+szerkezet, 13 570 Ft Luk kinyomócsapágy

Forrás: ZS+U Kft

A méretes, 5,29 méter hosszú furgont hajtani egyébként nem komoly kihívás. Magas üléspozíciójából minden irányba jó a kilátás, farát tolatóradar segít érezni, ami azért ilyen hossznál nagyon jól jön. Méretes, elektromos és fűthető külső tükreiben gyakorlatilag minden látható, s a 13 méteres fordulókör is egészen baráti ilyen dimenziókkal. A vezetői pozíció kényelmes, a kezelőszervek (kormány, 6 fokozatú joystick-karos váltó) személyautósan könnyűek, de a vezetés azért igényel egy minimális, akár fél nap alatt begyakorolható kisbuszos rutint. A motorról tudni kell, hogy öthengeres, ezért hangja kissé furcsa orgánumú, rezonanciája azonban a négyhengeres PD egységekhez képest szerény. A 130 lóerős – 2,5-ös alapverziójának számító – kivitel menetdinamikai értékei papíron és a valóságban sem letaglózók, a 100 km/órára gyorsulás 15,3 másodperc, a végsebesség 168 km/óra. Ez az autó azonban nem gyorsulgatásra, száguldásra van, élete 99,9 százalékában még ezen értékeket sem autózhatják ki belőle. Vajon van apuka, aki vadulna, amikor családját viszi a kényelmes autóban? Vajon van sofőr, aki száguldana féltett, áttételesen kenyéradó utasaival? Aligha, ha azonban sietni kell – például a reptérre –, azért azt is lehet, érzésre nem lomha, csak nem kirobbanó a vezetett Caravelle. Fogyasztása tűrhető, a vegyes érték 7,8, a városi 10,3 l/100 km - higgadt sofőrrel ilyesmi értékek tarthatók is.

Ha egy frissítés ugyan is el is választja a legújabb kiadástól, a kifejezetten gazdag ellátmányú, kívülről abszolút újszerű megjelenésű, sérülésmentes múltú, utasterével is jó állapotú Caravelle praktikussága ellenére is reprezentatív. Ugyanúgy kelthet jó benyomást egy nagyobb családról, mint egy induló vállalkozásról is. Ára az újkorijának vagy egy mai hasonló példányénak kevesebb mint fele: 6 199 000 forint. Ennyiért újonnan csak jóval kisebb és szerényebb kivitelű nyolcülésesek lennének választhatók, de a vételár a hasonló korú, ám szerényebb ellátmányú konkurensekkel összevetve is jónak mondható. További vevőcsábító, hogy az Autó Néró Római 20 százalék befizetésétől tartós bérletre is kínálja autóit, így a Caravelle-t is, ezáltal családi költségvetést vagy vállalkozást is jól lehet rá alapozni, hiszen maga az autó valóban meggyőző és tetszetős.
A tesztautót az Autó Néró Rómaitól kaptuk kipróbálásra.
Köszönjük az Autó Néró Római Kft-nek (Budapest III., 11. főút, Tel: +36 1/4530704), hogy használttesztünkhöz kipróbálás céljából autót biztosított. Ezen írásunk a törvényi szabályzás értelmében fizetett hirdetés, habár az saját, a tesztvezetés során szerzett tapasztalataink alapján született, cikkünkbe sem az autót eladásra kínáló kereskedésnek, sem gyártójának nincs beleszólása. Noha a tesztelt autókat igyekszünk minél alaposabban kipróbálni és megtekinteni, azokon részletes műszaki átvizsgálást nem végzünk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 01:12
    Permalink

    Nekem volt két db,nagyon szervizigényesek voltak.
    De tették a dolgukat.Nem volt drága hozzá az alkatrész de állandóan kellett hozzá valami,tiszta idegba.j Szervizelt autóról csak az a véleményem,minimálbéres szerelők puccos szervizben annyira sem képesek mint bármely mezei autószerelő.

  • 2017.10.31. at 01:12
    Permalink

    Sziasztok. Például egy G Astra kombi 2.0 DTi nem akar senki tesztelni? 🙁
    Családi autó… és hát nekem is ez van…és szívesen olvasnék egy két dolgot még róla.
    Luxus autók írását is szivesen veszem, de hát azt hiszem legtöbbünk számára ezek csak álmok maradnak.
    Köszönöm szépen.

  • 2017.10.31. at 01:12
    Permalink

    “Nem titkolt, hogy hamarosan fékbetéteket és tárcsákat kell majd cserélni, vezetés közben ez érezhető is, a pedál kicsit mélyen fog.”

    A fékbetét kopása és a féktárcsa vastagsága nem befolyásolja a fékpedál helyzetét, hogy milyen mélyen fog!
    A dobfékes autókon volt jellemző az ilyen hiba, amikor berohadtak az automata fékállítók!
    Lehet hogy még dobfékes? Dobfékes luxus autó!

  • 2017.10.31. at 01:12
    Permalink

    “akkor pedig reálisnak tűnnek a kopások.”
    Ez a kopás 100% városi használat esetén és dúrva.
    “Egyébként – mivel az AutóNéró bérbe is adná az autót – nem valószínű, hogy nem reális futású pénztemetőt vennének. ”
    Ne ferdítsünk tovább, a tartós bérletnél nem a bérbeadó fizeti az előre nem látható szervizköltségeket.
    “ez az autó is tartós bérleti konstrukcióban volt Franciaországban kihelyezve egy céghez – azaz felügyelt, biztosan szervizelt példányról van szó. ”
    Ezt meg bemondásra elhisszük egy neppertől? :))
    Szégyen hogy még a négy gumi sem egyforma, ez például elég nagy igénytelenségről árulkodik, és nem egy felügyelt autó képét vetíti, legalábbis nekem.
    “Senki sem mondta, hogy ez az autó csakis pályán futott.”,a cikkben pedig: “a pedálgumik újszerű állapota viszont azt mutatja, hogy vélhetően autópályán futott ilyen sokat a Caravelle”
    Ezt át kéne gondolni még egyszer 😉
    Vélhetően azt jelenti hogy már nem az első garnitúra pedálgumi van a pedálokon, csak azt megúszták 50 euróból amikor már kilátszott a vas, de tudok jobbat mondani, az én 190 ezret -ebből 150ezret városban futott- autómon is szép állapotú a gyári pedálgumi, és a kormány is, és a váltógomb is szebb 🙂

  • 2017.10.31. at 01:12
    Permalink

    Én az árán csodálkozom! Ha megfeleznék az árát még akkor is gondolkodnék, hogy vegyek-e egy Volkswagent ami hullik szét darabokra, azt javítgassam életem végéig!

  • 2017.10.31. at 01:12
    Permalink

    Senki sem mondta, hogy ez az autó csakis pályán futott. Azért az reálisabb, hogy legalább a futása felét városban, akkor pedig reálisnak tűnnek a kopások. A használtautó vásárlásához amúgy kell némi bizalom. Egyébként – mivel az AutóNéró bérbe is adná az autót – nem valószínű, hogy nem reális futású pénztemetőt vennének.

  • 2017.10.31. at 01:12
    Permalink

    Igen, és? Nagyon nehéz elképzelni hogy egy mikrobusz évi 200ezer km-et tesz meg Franciaországban?
    Pl naponta megy Párizs-Toulon útvonalon oda vissza. Franciaország jó nagy, az autó előéletéről pedig csak a hamisított szervizkönyv ad tájékoztatást. Ne gondoljuk már hogy 150 ezer km autópályázás i(kb 2000 óra használat) ilyen kopásnyomot hagy a kormány bal felső küllője fölött, valamint a váltógombon.
    AUTÓPÁLYÁZÁS a váltógombon nem is látszik, hova váltana? Az az 50 km-enkénti kapu utáni le-fel váltás nem viseli így meg. De ne legyünk naivak a külföldről jött autókat kizárólag azért éri meg behozni, mert kint találnak egy olyat amely 400ekm-el a kutyának sem kell, ezért az ára kb 50-60%-on áll a kortársaihoz képest, nah, ezt megveszi a magyar nepper, hazagurítja, kitakarítja, de be már nem fektet egy használt -jó állapotú- bőrkormányba és váltógombba, hiszen azokat a “paraszt” úgysem veszi észre, mert még életében nem látott valós futásteljesítményű T5-öst, ezért visszatekeri a nepper 150ezerre az órát -mert az jó sok 3 évesen és ezért hihető, de még elég kevés ahhoz hogy megvegyék. Ha nem így volt megeszem a téligumimat 😉

  • 2017.10.31. at 01:12
    Permalink

    Szokásunk, a következő például olyan lesz, ám most, a húsvét kapcsán úgy gondoltuk, hogy érdekes lehet egy családi luxusautó. Ha legtöbbünk számára álom is csupán…

  • 2017.10.31. at 01:12
    Permalink

    Hehe, már megint egy Francia “hihető” 150 ezerrel az Autonérótól, HAHAHA.
    Persze az autópályán meg elkopott a kettőstömegű 150 ezer alatt, meg a váltógomb is tipikus autópályás 150 ezret futott, ne röhögtessünk már, ebben az autóban minimum a duplája van, de nem lepődnék meg a tripláján sem.

  • 2017.10.31. at 01:12
    Permalink

    Igen furi ez a teszt.
    Megbízás az Autó Néró-tól?
    Elég szánalmas.
    A PD elemek problematikájáról nem is beszélve.
    Amúgy soha nem értettem, hogy miért olyan drágák még kifejezetten idős korban is ezek az autók???
    Még egy T4 multivan-ért is sok milliót elkérnek.Teszem hozzá, hogy azok még jók voltak, de a T5 az biza nem.

Vélemény, hozzászólás?