840d xDrive, M140i és M5. Mit tippelsz, melyik lesz a gyorsabb?
A brit Carwow csapatának temérdek lehetősége adódik mind autók kipróbálásának tekintetében, mind helyszínben. Ismét a szokásos bezárt reptéren eresztettek össze három autót, ám a gyártó most ugyanaz; a BMW. A három modell között viszont óriási a kontraszt, a feladat pedig elkapni a 2005-ös, V10-es motorral szerelt, korának leggyorsabb limuzinjának számító 507 lóerős M5-öt. A kihívók pedig a legkisebb, de legerősebb motorjával szerelt 1-es sorozat, az M140i hátsókerékhajtással és 340 lóerős sorhatos turbómotorral. A sor jobb szélén pedig az új 8-as sorozat áll, méghozzá a BMW sorhatos dízelmotorjával, ami még nem is a legerősebb, igaz, a 40d is 320 lóerős és 680 Nm nyomatékú, xDrive-val 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra.
Az összeeresztés lényege nagyjából az, hogy megmutassák, mire képes ma a legkisebb modell, és hogy teljesítményben az új dízel modell is lenyűgöző, amit nyújt. Rajtnál elhúz a 840d, ami az xDrive miatt sejthető is volt, szépet rajtol az M140i is, végül a kerékkipörgés miatt utolsóként indul el az M5. Mindegyik autó rajtprogramos, ám az M5 robotváltós, kicsit másként működik. Ahogy arra nagyjából számítani is lehet, az M5 az első 50 méteren az utolsó, ám ahogy lehetősége van a V10-nek túlforogni a 7000-en, lehagyja az 1-est és a 8-ast is, így a negyed mérföldet elsőként futja meg. A 840d esetében lenyűgöző a rajt, és bár még nem is M-es modell, a vészfékezést is centikkel ugyan, de behúzta magának. Repülőrajtból is az M5 jött ki jobban, de sokáig tartotta vele a lépést az M140i, a 840d-n viszont látszik, hogy a dízelmotor ekkora tempónál már kevésbé rugalmas. Bár a különbségek úgy alakulnak, ahogy arra számítottunk és valójában vágytunk is, mégsincs nagy különbség a három autó között, ami tökéletesen megmutatja azt, hogy ma már a legkisebb BMW is képes közel arra, amit 14 évvel ezelőtt a csúcsmodell tudott.