Ma tör be a kínai villanyautó-gyártás Európába

A NIO első kereskedése - avagy élményközpontja - megnyílt Norvégiában, rendelhető az ES8 SUV

Radikálisan különböző elképzelései vannak a NIO-nak a villanyautózásról, amit meg is valósítanak az öreg kontinensen - először Norvégiában, később a többi országban.

A jövőben akár még fontos mérföldkőként is tekinthetünk majd október 1-jére, hiszen ezen a napon nyitja meg ajtóit a NIO House, a kínai villanyautó-márka élményközpontja. Kereskedésnek hívni degradáló lenne, már a képekből is látható, hogy valóban inkább egy "ház" jött létre, a belső tereket is nappali, kávézó és hasonló nevekkel illetik.

A NIO fontos célkitűzése, hogy vásárlóiból közösséget építsen, akik egymással és a gyártóval is pozitív kapcsolatot ápolnak, és szívesen mennek a NIO House-ba még akkor is, ha autót éppen akkor nem is akarnak vásárolni.

Ettől függetlenül persze lehet azért autót is venni, és igazából ez a lényeg, a többi körítés legfeljebb érdekes extraszolgáltatás. Az ES8 nagyméretű SUV-jukkal indul a NIO európai értékesítése, ami már rendelhető is, jövő év közepére meg is érkezhetnek az első darabok a vásárlókhoz. Először csak 100 kWh-s aksival, később 75 kWh-s is elérhető lesz, sőt egy 150 kWh-s is be van tervezve. A közepes erejű kivitel gyorsulása 4,9 mp 100 km/h-ra, ezt 534 lóerős villanymotorjának köszönheti. Prémium minőséget ígérnek mindezek mellé, de nem is ez a lényeg, elvégre elektromos utcai terepjárókban nem szenvedünk hiányt.
Hirdetés
A NIO igazi újítása a teljes piacon egyedülinek számító üzleti modellje. Az ES8-at meg lehet venni egy az egyben, azaz akkumulátorral - vagy lehet anélkül, az energiatároló telepre pedig elő lehet fizetni havidíjért. További radikális szempont, hogy az előfizetéses rendszernek megfelelően valóban béreljük az aksit, mert ha lemerül, egy csereállomásra kell hajtani, ahol 3 perc alatt egy teljesen feltöltött telepre lehet cserélni. Ezáltal gyakorlatilag megszűnik a villanyautókkal kapcsolatban leggyakrabban felhozott probléma, azaz a hosszú várakozási idő töltéskor. Persze a NIO esetében pedig a csereállomások száma okozhat gondot, de erre is figyelnek. Az első már meg is nyílt Oslótól nem messze, jövő év végéig pedig 20 ilyen állomást szeretnének telepíteni Norvégiában. Az autó töltését annyira szeretné mellőzni a NIO, hogy nem is említették, mennyi ideig tart ez konnektorra kapcsolva. A legolcsóbb ES8 60 ezer eurótól indul, ha megvesszük bele az akkumulátort. Ha előfizetünk, akkor 51 ezer euró, az akkumulátor havidíja pedig 138 euró a kisebbik telepért, 197 a nagyobbikért - ami nem mellesleg a modell fontos előnye is, azaz igény szerint választhatunk, mikor milyen teljesítményre és hatótávra van szükségünk vagy pénzünk (egyébként 375 és 500 km-re elegendőek az aksik). Akik előfizetést választanak, számos további kedvezményt kapnak: meghatározott mennyiségű ingyen akkucsere havonta, több gigabájtnyi mobilinternet 6 évig minden hónapban, otthoni fali töltőadapter szintén ingyen, de a Signature Editiont választók mindezek mellé még díjmentes alap szervizcsomagot is kapnak 4 évig vagy 60.000 km-ig, illetve 4 alkalommal ingyen elviszik és házhoz is szállítják a kocsit szervizeléskor. A NIO arra is figyelt, hogy legyen hol javíttatni az ES8-at, több partnerrel is leszerződtek már szerte Norvégiában. Mind az innovatív előfizetéses rendszer, mind az árazás igen kedvezőnek tűnik, ilyen feltételek mellett valóban képes lehet komoly fejfájást okoznia a NIO-nak a Tesla számára, és ha sikeresek az első lépések, utána Európa többi országában is megvetheti lábát a kínai prémium villanyautó-márka.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?