Magasabb tarifát és megengedőbb korlimitet követelnek a taxisok

Áremelésről is tárgyaltak a taxis szakszervezetek a kormány képviselőivel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Fenntarthatatlanná kezd válni a taxizás a fővárosban és vidéken egyaránt a jelenlegi szabályok miatt, így újra módosításokat követelnek a taxisofőrök. Mutatjuk a részleteket!

A taxisok vállalkozásainak bekerülési költsége és a megtermelt profitja közötti olló összezárult - írja a Független Egységes Szakszervezetek Szövetsége. Az utolsó áremelés óta jelentősen drágult az alkatrész, a biztosítás, a telefonszámla, az üzemanyag, a tagdíj, a hatósági engedélyek sokasága, a vizsgadíjak, és még sorolhatnánk. Ezek a költségek akkora mértékben emelkedtek meg, amelyekkel nem lehet további emelések nélkül megbirkózni. Ezzel kapcsolatban ült asztalhoz a FESZSZ / NSZ / NSZ – Taxis Tagozata a Kormány képviselőivel és Dr. Fónagy János miniszter-helyettessel. A megoldás egyik alapköve a tarifák emelése, ezzel kapcsolatban a Főváros már jelezte egyetértését, ám szükséges a Közgyűlés jóváhagyása is. Az idei utolsó ülés napirendjébe azonban már nem fért bele a kérdés, a következő pedig 2023. februárban lesz, így egyelőre erre még várni kell.
Hirdetés
A másik módja a helyzet megoldásának a taxisok költségeinek csökkentése, amelynek jelentős részét teszi ki az autó, erre ugyanis igen szigorú szabályok vonatkoznak. A taxik kora eddig legfeljebb 10 évre volt korlátozva, ám a közelmúlt egy elhibázott jogszabály-változása ezt némely taxis számára 13 évre emelte, azt is komoly megkötésekkel. A piacon azonban, a taxisok számára megfizethető áron sem új, sem pedig használt járművek nem találhatók. A szakszervezet javaslata a maximális életkor 15 évre növelése volt, amelyet a minisztérium nem utasított el, ezzel kapcsolatban munkacsoport alakul. Növekedhet továbbá a „hiénák”, avagy a feketén taxizók elleni harcban az ellenőrzések száma és összetettsége. A szövetség szerint rengeteg panasz és felvetés érkezett a "fehérrendszámos", illetve az úgynevezett „viberes” taxisok ellen, illetve egyre több a román rendszámmal embereket pénzért fuvarozók száma. A jövőben ennek felderítésére egy integrált ellenőrzési csoport állhat fel, ami több állami ellenőrző szervet foglalhat magában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?