Mágnessel, sofőr nélkül tervez a Volvo
Mágneses aszfalt segÃtené a Volvo önvezetÅ‘ autóit
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az önvezetÅ‘ autók mintha sÃnen mennének, úgy vezetné a mágneses mezÅ‘ a jövÅ‘ Volvóit. GPS és kamerarendszer helyett elméletileg biztosabb lenne az egyszerűbb rendszer.
Útba épÃtett mágneskorongok vezetnék az autót a Volvo koncepciója szerint. A GPS és a kamerák csak kiegészÃtenék a rendszert
A Volvo mágneses elven működÅ‘ önvezetÅ‘ autókkal tett kÃsérlete lezárult. A próba sikeres volt, igazolta, hogy az aszfaltba épÃtett mágneseket semmilyen idÅ‘járási körülmény, vagy egyéb fizikai tényezÅ‘ nem befolyásolja. Az utat pásztázó kamerák ugyanakkor könnyen elkoszolódnak téli körülmények között, a GPS jeleket meg több más elem is zavarhatja. Az útba épÃtett mágnesek mezejében az önevetezÅ‘ autó úgy közlekedhet szinte, mint a vonatok a sÃnen. A rendszer pontossága 10 centiméterben mérhetÅ‘, és ezt több sebességénél is igazolták. Egy százdarabos önvezetÅ‘ Volvo flotta hamarosan szolgálatba áll Göteborg útjain, ahol teljesen átlagos forgalmi szituációkban fognak vizsgázni.[BANNER type="1"]
Saját tesztpályáján a Volvo egy 100 méteres mágneses útszakaszt épÃtett. Ezen a 4 centi átmérÅ‘jű és 1,5 centi magas mágneskorongokat 20 centi mélyre süllyesztették be az útfelület alá. A mágnesek mezejét az autó aljára helyezett érzékelÅ‘k olvassák, és ez által határozzák meg a jármű pozÃcióját. Bár a Volvo biztonsági szakértÅ‘i szerint a mai infrastruktúrával is lehetne használni az önvezetÅ‘ autókat, de a mágnesen alapuló technika sokkal pontosabbá tehetné az autók helyzetmeghatározását. Ezzel nem csak az útelhagyásos baleseteket lehetne kiküszöbölni, de még a forgalmi sávok keskenyebbre vételével is lehet spórolni a zsúfolt nagyvárosokban. A spórolás viszont csak távlati cél lehet, fontosabb és elsÅ‘dleges a biztonság. A kiépÃtés és a további tesztelés költségeirÅ‘l még nincs adat.
Azért kÃváncsi lennék a Volvo mégis hogyan gondolta ezt a rendszer bevezetni és ki finanszÃrozná az utak átalakÃtását. Vagy csak szeretik sok pénzért fejleszteni a soha el nem készülÅ‘ rendszereket? 😀
Bocs, de én már évekkel ezelÅ‘tt feltaláltam a mágnesporos aszfaltfestéket, amit megfelelÅ‘ mintázat festésével lehetne jelkódolni (mint egy vonalkód) és Ãgy át lehetne adni a járműveknek az adott útszakaszra vonatkozó közlekedési utasÃtásokat. Pl.: sebességkorlátozás, elÅ‘zés tiltása…
Ha valaki esetleg elkezdené gyártani, dobjon már meg 1%-kal, köszi!