Mágnessel, sofőr nélkül tervez a Volvo

Mágneses aszfalt segítené a Volvo önvezető autóit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az önvezető autók mintha sínen mennének, úgy vezetné a mágneses mező a jövő Volvóit. GPS és kamerarendszer helyett elméletileg biztosabb lenne az egyszerűbb rendszer.


A Volvo mágneses elven működő önvezető autókkal tett kísérlete lezárult. A próba sikeres volt, igazolta, hogy az aszfaltba épített mágneseket semmilyen időjárási körülmény, vagy egyéb fizikai tényező nem befolyásolja. Az utat pásztázó kamerák ugyanakkor könnyen elkoszolódnak téli körülmények között, a GPS jeleket meg több más elem is zavarhatja. Az útba épített mágnesek mezejében az önevetező autó úgy közlekedhet szinte, mint a vonatok a sínen. A rendszer pontossága 10 centiméterben mérhető, és ezt több sebességénél is igazolták. Egy százdarabos önvezető Volvo flotta hamarosan szolgálatba áll Göteborg útjain, ahol teljesen átlagos forgalmi szituációkban fognak vizsgázni.[BANNER type="1"]

Saját tesztpályáján a Volvo egy 100 méteres mágneses útszakaszt épített. Ezen a 4 centi átmérőjű és 1,5 centi magas mágneskorongokat 20 centi mélyre süllyesztették be az útfelület alá. A mágnesek mezejét az autó aljára helyezett érzékelők olvassák, és ez által határozzák meg a jármű pozícióját. Bár a Volvo biztonsági szakértői szerint a mai infrastruktúrával is lehetne használni az önvezető autókat, de a mágnesen alapuló technika sokkal pontosabbá tehetné az autók helyzetmeghatározását. Ezzel nem csak az útelhagyásos baleseteket lehetne kiküszöbölni, de még a forgalmi sávok keskenyebbre vételével is lehet spórolni a zsúfolt nagyvárosokban. A spórolás viszont csak távlati cél lehet, fontosabb és elsődleges a biztonság. A kiépítés és a további tesztelés költségeiről még nincs adat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Mágnessel, sofÅ‘r nélkül tervez a Volvo

  • 2017.10.29. at 11:42
    Permalink

    Azért kíváncsi lennék a Volvo mégis hogyan gondolta ezt a rendszer bevezetni és ki finanszírozná az utak átalakítását. Vagy csak szeretik sok pénzért fejleszteni a soha el nem készülő rendszereket? 😀

  • 2017.10.29. at 11:42
    Permalink

    Bocs, de én már évekkel ezelÅ‘tt feltaláltam a mágnesporos aszfaltfestéket, amit megfelelÅ‘ mintázat festésével lehetne jelkódolni (mint egy vonalkód) és így át lehetne adni a járműveknek az adott útszakaszra vonatkozó közlekedési utasításokat. Pl.: sebességkorlátozás, elÅ‘zés tiltása…
    Ha valaki esetleg elkezdené gyártani, dobjon már meg 1%-kal, köszi!

Vélemény, hozzászólás?