Magyarország Autója díjak: papírforma és meglepetés eredmények

Eredményhirdetés: mutatjuk az Év Magyar Autóját és Magyarország Autóit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sok mindent letarolt idén a COVID-19, a tavaly indított Év Magyar Autója/Magyarország Autói verseny eredményhirdetését is csak virtuálisan lehetett megtartani, íme az eredmények.

Tavaly indult az első széleskörű hazai Év Autója verseny, az Autós Nagykoalíció és szakmai lapja, a jarmuipar.hu indította el az Év Magyar Autója/Magyarország Autója mérkőzést, a zsűribe pedig népszerű, egyéb díjakban nem érdekelt autóslapok képviselőit invitálták, köztük engem is. Ahogyan korábban már beszámoltunk róla rajtam kívül, Bíró Csongor (jarmuipar.hu), Csordás Gábor (Autó és Stílus), Kismartoni András (Origo Autó) és Miklós-Illés Kálmán (Autó-Motor) szerepelt még a zsűriben. Sok autót összevetettünk az év során, érdekes munka volt, csak remélni tudom, hogy a COVID miatt elmaradt ünnepélyes díjátadó ellenére idén, illetve jövőre is megismételhetjük a szelektálást.
Hirdetés
Nyilván sokakban felmerül a kérdés, hogy mi értelme van egy újabb díjnak, ugyanakkor az év és a pontozás során egyre tisztábban láttam, hogy igenis van értelme a magyar piac preferenciái szerinti kitüntetésnek. Ahogyan már korábban ismertettük, összesen hét mérkőzés, hét kategória és 39 modell volt a versenyben, egy márka ráadásul két díjat is bezsebelhetett. Az Év Magyar Autója 2020 kitüntetésért a hazai gyártású autók indultak, az Audi Q3, a Suzuki SX4 S-Cross és a Vitara szerepelt nevezett modellként. Ebben a versenyszámban nem csak maguk a modellek, hanem a hazai GDP-hez hozzáadott értékük vagy a hazai beszállítók aránya is számított. A Suzukik voltak az erősebbek, s a két esztergomi modell közül az SX4 S-Cross nyert, ő viselheti az Év Magyar Autója 2020 címet.
Év Magyar Autója 2020 - indulók és pontszámok
Suzuki SX4 S-Cross GL+ 1.4 6MT391
Suzuki Vitara 1.4 GL+ 2WD 6MT386
Audi Q3 35 TFSI382
A Magyarország Autója 2020 díj kapcsán a kisautók, a családi autók és a szabadidő-autók kategóriájában is külön győztes született. A kisautóknál az új Hyundai i10, az Opel Corsa, a Renault Clio, a Suzuki Ignis és a Suzuki Swift mérkőzött. A méretbajnok és jutányos áron adott Renault Clio 355 pontot gyűjtött, míg az Opel Corsa minimális lemaradással, 353 ponttal követte, a Swift (314 ponttal) harmadik lett, a Hyundai i10 289, a Suzuki Ignis 274 pontot gyűjtött.
Magyarország Autója 2020, kisautók - indulók és pontszámok
Renault Clio355
Opel Corsa353
Suzuki Swift314
Hyundai i10289
Suzuki Ignis274
A családi autók népesebb, 10 tagú mezőnyében még élesebb verseny adódott: 346 ponttal végzett a takarékos és tágas Toyota Camry, míg a BMW 3-as sorozata (345) egyetlen ponttal maradt le tőle, s a harmadik hely – VW Passat, 335 pont – is szoros volt. Valójában a többi is, hiszen a továbbiak a következőképp alakultak: Kia XCeed (330), Peugeot 508 SW (325), Skoda Scala (322), Toyota Corolla (315), Alfa Romeo Giulia (310), Opel Astra (292), Fiat Tipo (257). A szoros sorrend jól mutatja: ma a modellek összességében mind elég jók, leginkább az egyedi preferencia számít köztük, a Toyota Camry ugyanakkor megmutatta, hogy a legtöbb versenyszámban olyan erős, hogy a zsűri minden tagjától kellő pontszámot gyűjtött be ahhoz, hogy a kategória élére kerüljön. Ha valakit érdekel, az én saját pontozásom szerint a BMW 3-as és a Camry azonos pontszámot ért el: mindketten remek autók, csak másként; hiába én vagyok a leginkább hibrid fanatikus a csapatból, úgy néz ki, a Camry a többieket még inkább meggyőzte.
Magyarország Autója 2020, családi autók - indulók és pontszámok
Toyota Camry346
BMW 3345
Volkswagen Passat335
Kia Xceed330
Peugeot 508 SW325
Skoda Scala322
Toyota Corolla315
Alfa Romeo Giulia310
Opel Astra292
Fiat Tipo257
Ahogyan a családi autók kategóriájában, úgy a szabadidő-autóknál is több méretkategória versenyzett együtt. Már az első összevetésünkön is meglepő volt, hogy a SEAT Arona mennyire jó ajánlat a kiss crossoverek körében. Olyannyira, hogy a végső összesítésen is megelőzte 358 pontjával a 357 pontot gyűjtő BMW X5-öst, ám igazából úgy is mondhatjuk: a kiss crossoverek legjobb ajánlata az Arona, a nagyobb indulók közül az X5 a nyerő, míg a közepes méretosztályban a 353 pontjával az összesített kategória harmadikjaként végzett Citroën C5 Aircross a leginkább ajánlott modell. Nálam persze a kollégák pontjaival együtt 351 ponttal a negyedik helyre igazolt Toyota RAV4 volt a kedvenc SUV, úgy néz ki, az opciós hibrid hajtás csendessége nálam nyomott a legtöbbet. 350 ponttal ötödik lett a Skoda Kodiaq RS, 317 ponttal hatodik az új Nissan Juke, 296-tal hetedik a DS 3 Crossback, 276 ponttal nyolcadik a legolcsóbb Opel Crossland X, végül pedig 259 ponttal kilencedik a Suzuki Jimny, ami kétségkívül a leginkább egyedi és a legjobb terepjáró a mezőnyből, hiszen ő az egyetlen valódi terepjáró onnan.
Magyarország Autója 2020, szabadidő-autók - indulók és pontszámok
SEAT Arona358
BMW X5357
Citroen C5 Aircross353
Toyota RAV 4351
Skoda Kodiaq RS350
Nissan Juke317
DS3 Crossback296
Opel Crossland X276
Suzuki Jimny259
Az Év Zöldautója 2020 díjat a plug-in hybridek és a villanyautók körében külön-külön osztottuk, utóbbiak voltak többen. A Kia e-Niro magas, 10 pontos előnnyel nyert (351 pont) a Mercedes-Benz EQC-vel (341 pont) szemben, 335 ponttal az Audi e-tron lett a harmadik. Bevallom, én sokkal erősebben néztem (és nézem minden esetben…) az ár/érték arányt, nálam az összetettben 312 pontjával negyedik Renault Zoe holtversenyben első lett a Kia e-Niróval. A legjobb vezethetőségű e-SUV-nak számító Jaguar I-Pace 312 ponttal lett a mezőny ötödikje, érdekessége miatt a Peugeot e-208 10 ponttal többet gyűjtött, mint a vele azonos alapokra épülő Opel Corsa-e (308 vs. 298 pont) – saját táblámra pillantva persze látom: nálam az elektromos Corsa egy ponttal többet kapott jobb akciós ára miatt. A megújult Nissan Leaf és a Volkswagen ID.3 sajnos nem jutott el hozzánk, talán ennek is köszönhető, hogy 286 és 244 ponttal a nevezett villanyautók sereghajtói lettek.
Év Zöldautója 2020, villanyautók - indulók és pontszámok
Kia e-Niro 64 kWh351
Mercedes-Benz EQC341
Audi e-tron335
Renault Zoe R135317
Jaguar I-Pace312
Peugeot 208-e308
Opel Corsa-e298
Nissan Leaf e+286
Volkswagen ID.3244
Ahogyan a legtöbb kategóriában, a konnektoros hibrideknél is szoros verseny alakult. Ebben a szegmensben adódott a legmagasabb bázisár, alsó hangon 13,13 millió forinttal. Utóbbi egyébként a 318 ponttal győztes Opel Grandland X Hybrid alapára. Más méretkategória, magasabb alapárral, de a prémium szegmensből a BMW 530e 317 pontja ugyancsak nézhető győzelemnek, a Mitsubishi Outlander PHEV 259 pontos eredménye viszont jól mutatja, hogy egy alapjaiban nem friss modellről van szó, persze azzal a megjegyzéssel, hogy ár/méret/felszereltség mátrixban ő sem rossz ajánlat ám.
Év Zöldautója 2020, plug-in hybridek- indulók és pontszámok
Opel Grandland X PHEV318
BMW 530e317
Mitsubishi Outlander PHEV259

Nem csak mi pontoztunk és szavaztunk, a közönség is. Az Év Magyar Autója 2020 Közönségdíj nyertese a Kia XCeed lett, így a Kia a villanyautós győzelemmel együtt két díjat is kapott. Az autóknak ítélt díjakon túl az autógyári jelölések alapján Év Beszállítója 2020 díjban részesültek a hazai és a külföldi autógyártók legmegbízhatóbb partnerei, így az SMR Automotive Mirrors (Mosonszolnok), a Joyson (Miskolc), a Rehau (Újhartyán), a BOS (Mosonszolnok) és a Continental (Budapest). A fizikai díjakat Törzsök Rebeka iparművésznek köszönhetjük, aki idén tavasszal diplomázik a Soproni Egyetem Alkalmazott Művészeti Intézetének formatervező BA szakán. A díjakra természetesen felkerült az Év Magyar Autója Varga-Lelkes Annamária által tervezett logója is. A kategóriagyőztes márkáknak, így a (kisautóktól indulva) a Renault-nak, a Toyotának, a SEAT-nak, az Opelnek és a Suzukinak, illetve a Kiának kétszeresen is gratulálunk, de valójában az összes többi nevezett gyártójának is, hiszen rossz autóval nem találkoztunk, s ez ma már szerencsére általánosnak mondható a piacon.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?