Majdnem tökéletes: Hyundai i40 dízel-automata teszt
Hyundai i40 cw 1.7 CRDi HP A/T Premium teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Először manuális váltóval és benzinmotorral próbáltuk a dél-koreaiak középkategóriás kombiját, most pedig az igen népszerű dízel-automata párosítást vizsgálhattuk meg.
Tökéletesen európai, modern kiállású az i40 - csúcsfelszerelten LED-es nappali fénnyel, elöl is parkolóradarral, 18-as felnivel, hókotrós lökhárítóval
Emelkedő övvonal, élek a lemezben, keskenyedő ablakok krómszerű kerettel, ezüstös tetősín, tetőszpojler, minden van, csak a díszes kipufogóvég hiányzik, már ha valakinek hiányzik
Túl sok oldaltartást nem adnak, de kényelmesek és nagyok az ezen a szinten elektromos állítású, bőrrel borított, hátul is fűthető ülések. Rengeteg a hely a második sorban is. Az esetleg középre kényszerülő utas lábait nem zavarja magas kardánalagút
Tehát van egy szép nagy, puttonyos dízelautónk 136 lóerővel és automata váltóval. Jól néz ki? Nyilván szubjektív, de tapasztalataink szerint a többségnek tetszik, így hát a válasz: igen. Csak a csicsás-divatos, LED-es menetfényéért kapott némi szidalmat, de mások meg pont azt kajálták... Elég nagy a csomagtartója? De még mennyire! Alapból is több mint félköbméteres, bővítve pedig hangárnyi, de még örvendetesebb, hogy szabályos alakú, pereme alacsony, padlója sík, illetve többszintes, és olyan rögzítő- meg elválasztó rendszert is ad, hogy minden poggyász ilyesmiről álmodik.
A csomagtartó öblös, pereme alacsony, alakja szabályos téglalap, bővíthetősége könnyű, rögzítő- és elválasztó rendszere szuper...
...és még pótkerék is van
Elektromos kéziféket és Auto Hold funkciót minden - automata - kocsiba! A i40-ben alapárasak
Tehát van egy szép, nagy, öblös és jól pakolható puttonyos, elöl-hátul tágas, kitűnően felszerelt, 5 év garanciás dízelautónk 136 lóerővel és automata váltóval. De hiszen csak 1,7 literes, biztos gyengécske! Nos, a 136 LE mellé a 325 Nm hogy hangzik? Abszolút korrekt a motor, bár tény, hogy nem szaggatjuk fel vele az aszfaltot. Manuális váltóval 10,6 mp alatt gyorsít 100-ra, ami nem rossz.
Jó minőségű anyagok használata és korrekt eldolgozás jellemző az i40 utasterére. Nincs gombrengeteg a középkonzolon, de szerencsére méretes tárolórekeszekben sincs hiány. A váltó előtti ajtó rejti a médiacsatlakozókat. A navigáció Premium szinten is feláras extra
115 és 136 lóerős változata van az 1.7 CRDi blokknak, amely automata váltóval szerényebb, de még kielégítő dinamikával mozgatja az 1,5 tonnás kasztnit, valamint sajnos a fogyasztást is növeli
A bal oldali kép alapján bármelyik európai modell lehetne - a dél-koreaiak az olyan részletekre is figyeltek, mint például az uniform világításkapcsoló. A 6 fokozatú, kézzel is kapcsolható automata váltó nem rossz szerkezet, csak durva a felára, rontja a dinamikát és növeli a fogyasztást - a kényelemnek ára van
Tehát van egy szép, nagy, öblös és jól pakolható puttonyos, elöl-hátul tágas, kitűnően felszerelt, 5 év garanciás dízelautónk 136 lóerővel, 325 Nm-rel és fogyasztásnövelő, gyorsulásrontó, ugyanakkor kényelmes automata váltóval. Mennyibe kerül? Belépő, Life szinten 8 290 000, Premiumként 10 290 000 forint az autó listára. Ha lemondunk az automatáról, 600 ezret spórolunk. Ha elég a 115 lóerő, még 300 ezret. A csúcsfelszereltség sem kötelező. Mindegy, voltaképp így is, úgy is drága az i40, hiába Hyundai, hiába koreai, s nem európai vagy japán. Ugyanakkor van olyan jó, mint a konkurensek, és nem drágább náluk, sőt többségüknél picivel még olcsóbb is. Ez van, ennyibe kerülnek az új autók.
Jó az úttartása, nem vészesen túlszervózott a kormánya, futóműve pedig inkább hajós-komfortos, mint feszes hangolású. Kiváló utazóautó az i40 cw
Tehát van egy szép, nagy, öblös és jól pakolható puttonyos, elöl-hátul tágas, kitűnően felszerelt, 5 év garanciás dízelautónk 136 lóerővel, 325 Nm-rel és fogyasztásnövelő, gyorsulásrontó, ugyanakkor kényelmes automata váltóval sok pénzért, viszonylag mégsem drágán. Futómű? Hajós, komfortos hangolású. Zajszigetelés? Átlagos. Törésteszt? Öt csillag. Bosszantó hibája azért csak van?! Igen, mint manapság mindenkinek: a vaskos oszlopok rontják a kilátást, ennyi. Jó autó az i40, tényleg az, csupán az a kérdés, lehet-e sikeres, meggyőzi-e a vevőkört, hogy hasonló összegért ne Volkswagent, Fordot, Opelt vásároljanak, hanem őt válasszák. Meglátjuk.
nnekem an egy 95′-ös 1.6os lantrám és nagyon szuper ha beülnél egy pőrgős jó hyundaiba te is beleszeretnél és mindig azt a mákát vennéd,nekem nagyon bejön.
Ez igaz másik Hyundai-ra is. Pl az I20-at 3 millióért adják, 1,25-ös 78 LE benzinmotorral, még a Fiat Bravo 1,4 90LE alapmotorral 2,8 millióért megkapható.
Szép, jó, de ennyiért szerintem én se ilyet vennék!
Elfoglalta a cikk felét, ez a duma. 😀 Ennyiért már majdnem vannak német prémiumok is szép számmal. Audi BMW stb. Európában ezek nem lesznek még szerintem sztárok mostanában, akinek van 10 milliója, van több is és nem Hyundait fognak venni mármint a nagy többség. Nem rossz autók ezek, sokat nézelődtem a standjukon Frankfurtban de akkor sem egy BMW, hanem egy no name kóreai és ez így is marad még egy ideig a tehetősebb emberek szemében.
“Ez van, ennyibe kerülnek az új autók”
Nem, nem ez van. Ez itt Magyarország, 10 m. kva sok egy új autóért pláne egy Hyundai-ért.
Pont erről gagyogtam az Astra tesztnél,hogy itt tart az árszint…
Érdekes lesz megnézni,majd 4 év múlva, mennyiért is mennek ezek a mai autók a használtpiacon
Tehát van egy szép, nagy, öblös és jól pakolható puttonyos, elöl-hátul tágas, kitűnően felszerelt, 5 év garanciás dízelautónk 136 lóerővel, 325 Nm-rel és automata váltóval….
10 misiért már igen jó autók közül lehet válogatni, még ha ez sem rossz, tuti mást vennék