Így már jóval izgalmasabb a külső, szinte biztos, hogy készül egy hippi/strandmobil változat, ahol annyi T1-es utalást lehet belepakolni, amennyit csak elbír az ID.Buzz
Hatalmas teher és egyben lehetőség nyomja a Volkswagen vállát már régóta. Az évtizedekkel ezelőtt népszerű modellek feltámasztása hatalmas piaci sikert hozhat, lásd
Fiat 500. A VW a
Bogárral már meglépte a reinkarnációt, a formás Volkswagen több-kevesebb sikerrel két generációt élt meg. A másik legenda a T1, amivel eddig nem tudtak mit kezdeni. A Transporter hatodik generációjából készült kétszínű, retró kerekű változat, de ez elég gyenge próbálkozás volt az előd népszerűségéhez képest.
Az ID.Buzz viszont sokkal közelebb kerülhet a régihez, ha a formát nézzük. Mivel a hajtásról villanymotor gondoskodik, így nincs szükség motorháztetőre, ezzel máris ott a szinte függőleges orr, ami egy jó alap, ha régre szeretne visszanyúlni a VW. A szélvédő alakja és az elefántfüleket imitáló ablak is mind-mind kedves utalás az ősre. A fényszórók egyáltalán nem a régmúltba néznek, viszont aranyossá teszik a furgont, ami az egyik vonzereje a T1 és T2 nemzedéknek. A fehér színű, acélkerékkel szerelt prototípus elsősorban munkaeszköz, így flancolásnak nincs helye, ezért a koncepciómodellen megjelenő visszapillantó kamerákat tükrök váltották fel, a kilincs hagyományossá vált.
Szinte biztos, hogy ezt a formát nem egy “futárfurgon” kedvéért rajzolták, de mivel gyakrabban kell árut szállítani, mint hippit, így egy hétköznapi zárt változat is szükségesnek tűnik a megfelelő haszon érdekében. A személyszállító változat ennél sokkal izgalmasabb lehet, legalábbis erről tanúskodik a 2017-es koncepció. Az orr formája jobban hajaz az elődre, a LED fényszórók mellett a logó is világít, de nem maradhatott ki a nyitható tető és a kétszínű fényezés sem. A hajtáslánc szinte biztosan az
ID.3/
ID.4 irányából érkezik, pletykák szerint 550 kilométeres hatótávra is képes lehet az ID.Buzz. A régóta ígérgetett modell talán az idén végre a kereskedésekbe kerülhet, a szerencsés hazai vásárlók pedig egyszerre érvényesíthetik a hétüléses és a
kérdőjelesen elérhető villanyautós kedvezményt.
Ez még csak egy koncepciómodell, a hatalmas lábtér helyett valószínűbb még egy sor ülés megjelenése