Már a Nürburgringen cikázik az új VW Transporter
MeghökkentÅ‘ látvány: csapatszállÃtó a versenypályán
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Pár hónappal ezelÅ‘tt láthattuk elÅ‘ször az álcázott példányokat, most pedig már a legizmosabb verzióját szúrták ki tesztelés közben, a németek hÃres aszfaltcsÃkján tűnt fel a hamarosan érkezÅ‘ Volkswagen Transporter.
Nem mindennapos - habár mégis egyre megszokottabb - látvány különbözÅ‘ kisbuszokat és egyéb nagytestű és tömegű járműveket látni, az egyfajta autóipari mércének számÃtó Nürburgringen. A Volkswagen is gÅ‘zerÅ‘vel fejleszti a következÅ‘ generációs nagy csapatszállÃtóját, a Transportert, és hát mit volt mit tenni, a csúcsváltozattal Å‘k is futottak egy jó pár kört a nevezetes versenypályán.
Ráadásul igencsak érdekesnek Ãgérkezik ez a csúcsváltozat, mivel az elsÅ‘ töltÅ‘nyÃlás miatt egy plug-in hybrid kisbuszról beszélhetünk. Innen már egyenes út vezet a konszernen belül használatos 1,4 literes turbós motorig, melyet egy elektromotor egészÃt ki. Ezzel a hajtáslánccal találkozhatunk a Volkswagen Passat GTE-ben is például, de a SEAT, illetve a Skoda sem riad vissza a használatától, s az Audi A3 E-tronban is ez szolgál. Az újonnan érkezÅ‘ Transporterben valószÃnű a nyomatékra fektetik majd a nagyobb hangsúlyt, mintsem a lóerÅ‘kre, Ãgy elÅ‘bbi valahová 400 Newtonméter felé várható. Ilyen ménestÅ‘l, pedig egész tisztességes választás lehet még az Autobahnra is a németek legkedveltebb kisbusza.
A nem sokkal ezelÅ‘tti forgalomban készült kémfotók alapján született egy renderelt kép is a Transporter várható kinézetérÅ‘l, amely nem is járhat túl messze a valóságtól. A nürburgingi felvételeket elnézve az is érdekes lehet, hogy nem túl atletikus felépÃtéséhez képest szokatlanul kicsiket dÅ‘l a kaszni a kanyarokban, ami miatt megelÅ‘legezünk a németeknek egy igen kifinomult futóműtechnikát. Habár sajnos az a snittekbÅ‘l nem derül ki, hogy mennyire mehetett éles köröket a kisbusz, azonban tartok tÅ‘le, hogy nem harminccal gurult végig a majd 21 kilométeres pályán. A tényleges rugózási komfortjáról, illetve keménységérÅ‘l azonban csak az év vége felé tudunk majd nyilatkozni, hiszen ilyenkorra tervezik az új generáció bemutatását. Amennyiben szerencsénk van, akkor a plug-in hybrid csúcsmodellt rögtön piacra is dobják.