Már be is mutatták a kiszivárgott kettes egyterűt a bajorok

Ilyen lesz a következő BMW 2 Active Tourer, megérkeztek a hivatalos infók

Alig pár napja szivárgott ki egy kész reklámfotó az új Active Tourerről, már ebből is sejthető volt, hogy hamarosan a nyilvánosság elé tárják az új modellt. A bajorok új egyterűje ma meg is érkezett: modernebb és sportosabb, mint az elődje.

Hiába hódit annyira a SUV láz, hogy a legtöbb gyártó az egyterűjét is crossoveresíti, a prémium szegmensre úgy tűnik, hogy nem hat a varázs: nem csak a Mercedes, a BMW is hozott új generációt a prémium egyterűjéből. A nemrég lebukott "Active Tourer" kettes a sportosabb formaterv, a nagyobb vesék és a több praktikum mellett a BMW új, ívelt képernyős műszerfaldizájnját is megkapta, ahogy vártuk.
Hirdetés
A sportosságot a nagyobb vesékkel és keskeny - opcionálisan mátrix technológiás - LED fényszórókkal díszített orr mellett a modern kilincsek és a lejjebb elhelyezett tükrök járulnak hozzá leginkább a sportosabb külsőhöz. Az új Active Tourer esetében is a konfigurációtól függ majd, hogy mennyire lesz elegáns a végeredmény: a mutatós, de kényelmetlen 19-es felnikhez képest aprócskának hat majd az alapáras, ballonos, de kényelmes 16 colos szett. Bent az iDrive 8 és az iX dizájnvilága fogadja majd az utasokat egy 10,25 colos digitális műszeregységet és egy 10,7 colos infotainment érintőképernyőt kombinálva. A kezelőszervek helyét nem a középkonzol, hanem a kartámasz meghosszabbításával érték el a bajor dizájnerek: egy aprócska irányváltó, elektromos kézifék és sok-sok kezelőgomb kapott helyet rajta, alatta pedig az lesz, amit te szeretnél, ott ugyanis remek tárolóhely szabadult fel a megoldásnak hála. És ha már tárolóhelyek, az egyterű legfontosabb eleme a praktikum, minden eddigi másodlagos ehhez képest. Szerencsére ez a tervezésnél is így volt: ha szükség van a 40:20:40 arányban dönthető hátsó üléssorra, de el kell vinni a nagyobb csomagot is, akkor 13 centivel előbbre húzható a hátsó pad, ráadásul a támla is állítható. Majdnem 1000 litert lehet nyerni a kombinálhatósággal: 470-ről 1455 literesre bővíthető a mindenképp automatikus, tehát láblendítésre is nyíló ajtóval ellátott csomagtartó. Alapfelszereltség továbbá a kétzónás digitklíma is, a panoráma napfénytetőért, a Harman Kardon hifiért és a gombnyomásra előbújó vonóhorogért viszont fizetni kell.
Hirdetés
A motorválaszték a 218i-vel kezdődik: 136 lovas, 1,5 literes, háromhengeres és benzines, pont mint a Mini Cooperben. A következő lépcső ugyanez a motor 170 lovasként 220i néven, így a negyedik henger a 218 lovas 223i-nél jelenik meg, ami mindössze 7 másodperc alatt éri el a százat állórajtból, és 241 km/h a vége. Természetesen a dízel is megmarad, a 218d névre keresztelt alap-olajkályhát még életben tartják a bajorok, természetesen lágyhibridként. Elsőkerékhajtással és automataváltóval. Mindez már jövő februártól elérhető lesz, az xDrive és a konnektoros hibrid változatokra viszont még várniuk kell az érdeklődőknek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?