Már csomagol a Chevrolet, de szervizgond nem lesz

A Chevrolet kivonulásának nem lesz érezhető piaci hatása

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Magyarországon is megkezdődött a Chevrolet márka piaci kivezetésének előkészítése. Az importőr szerint a cég helytáll a garanciális vállalásaiért.


December elején robbant a bomba: az európai autópiac kedvezőtlen helyzete és a teljesületlen üzleti elvárások miatt a Chevrolet kivonul Európából, legalábbis a legtöbb európai országból, többek között Magyarországról is 2015 végéig. A bejelentést követően a honi importőr, a budaörsi székhelyű Chevrolet Central and Eastern Europe (CCEE) is rögvest nekilátott a kivezetés előkészítésének. Kaszás Zoltán PR-igazgató az MTI-nek elmondta, hogy ügyfeleiket postai úton értesítették, valamint weboldalukon adnak tájékoztatást a legfontosabb tudnivalókról és arról, hogy a szervizelés és az ellátás eredeti alkatrészekkel változatlan módon fennmarad. Garanciális vállalásaiért szintén helytáll a cég a kivezetés után is.
Hirdetés

A márkakereskedésekkel is megkezdték az egyeztetéseket. A GM elvárásai szerint az eredeti alkatrészek legalább a következő 10 éven át rendelkezésre fognak állni, szervizt pedig javarészt a meglevő hálózaton keresztül biztosítanák. Magyarországon a General Motors hálózatában 23 kereskedés foglakozik új Chevrolet-k értékesítésével, esetenként márkaszervizzel. Kaszás Zoltán jelezte: a kereskedések független gazdasági szereplők, nagyobb hányaduk már korábban is foglalkozott egyidejűleg az Opel és az egyéb márkák értékesítésével, további tevékenységükről a tulajdonosaik döntenek. A PR-igazgató kitért arra is, hogy a budaörsi székház az Opel márka központjaként és a General Motors pénzügyi szolgáltató központjaként működik 2016-tól.
A Chevrolet értékesítése a márka európai megjelenése után 2005-ben indult el Magyarországon, piaci részesedése akkor még elérte a 4,67 százalékot. Azóta közel 40 ezer Chevrolet került magyar vevőkhöz, 2013-ban már csak alig 686 autót értékesítettek az 56 ezres magyar piacon. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke az MTI kérdésére elmondta: nem volt még példa arra, hogy valamely gépkocsimárka ilyen módon vonult volna ki Magyarországról. Az MGE álláspontja szerint a GM üzleti döntésének nem lesz érezhető hatása a magyar autópiacra, más márkák gyorsan betöltik a keletkezett űrt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 14:37
    Permalink

    Várható volt. Ezek az autók nem értek annyit, amennyibe kerültek. Az alkatrész utánpótlásról pedig elhiszem, hogy 10 évig megoldott lesz, de valószínűleg az eddigieknél borsosabb áron.

Vélemény, hozzászólás?