Már három Volvo S60 a WTCC rajtrácsán
Világbajnok szeretne lenni a Polestar Cyan Racing
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Polestar Cyan Racing nem játszik a véletlenre. Összegyűjtötte a legjobb túraautó pilótákat és a WTCC világbajnoki címéért indulnak harcba.
Erősít a Volvo, kettő helyett már három pilótával vágnak neki az évnek, világbajnokok akarnak lenni. De vajon mit keres a képen Károly Fülöp svéd királyi herceg?
Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport igazgatója a tavalyi hungaroringi futamon még azt mondta, hogy 2018 lesz az az év, amikor túraautó világbajnokok szeretnének lenni. 2016 egyértelműen tanlóév volt, ám minden várakozásukat felülmúlta az első győzelem Kínában, így idén már WTCC bajnokként szeretnék zárni az évet. A döntés mögött ott áll, hogy a Citroën gyári alakulata kiszáll, valamint, hogy három rendkívül gyors túraautó pilóta alkotja majd a csapatot. Marad a csapatnál a négyszeres STCC-bajnok Thed Björk, aki a TC1-es Volvo S60 fejlesztésében is részt vett. Új csapattársai a holland Nicky Catsburg és az argentin Néstor Girolami lesznek. Nicky ismert alak a túraautózásban, bár a WTCC-ben csak tavaly debütált, ám a Lada kiszállásával csapat nélkül maradt. Néstor kétszeres argentin Super TC 2000 bajnok és tavaly már kipróbálta őt a Polestar Cyan Racing. A leleplezésen Károly Fülöp svéd királyi herceg is ott volt, akinek egyébként a tavalyi Volvo Art Car is köszönhető. Vajon ő is beszáll pár futamra? Az STCC-ben már jó pár évet lehúzott, akár meg is történhet.
Ahogy az utcai Polestar modellekben, úgy a versenyautóban is 4 hengeres Drive-E motor dolgozik, ám kisebb, 1595 köbcentis. Az S60 TC1 400 lóerőt enged az első kerekekre, mellé mindössze 1100 kilós az acél és szénszálas kasztni
„Fantasztikus érzés volt már az első szezonban megszerezni első versenygyőzelmünket. A szezonon kívüli tesztprogram eredményes volt. Soha nem vezettem még ilyen sokat egy évad bevezetéseként, úgy érzem, készen állok arra, hogy versenybe szálljak a világbajnoki címért.” – mondta Thed Björk. A szezon előtti felkészülést 18 millió eurós beruházás könnyítette és gyorsította, ami a göteborgi Cyan Motorsport Center fejlesztését érintette. Ez minden idők legnagyobb skandináv motorsport-projektje, szerencsére úgy látszik, hogy a Volvo lát jövőt az autósportban. A 2017-es WTCC évad a monzai teszthétvégével kezdődik március 14-15-én, az első futam Marokkóban lesz április elején. A Hungaroringre május 12. és 14. között látogat a mezőny.
Az új Polestar WTCC műhely alapterülete több mint 6000 m2 lesz, F1-szabvány szimulátorral, fékpaddal, futómű- és motorgyártó állomásokkal, valamint tervezőirodával. Szükség lesz rá, ha szembe akarnak szállni a Hondával és az ex-gyári Citroënekkel
A 2017-es WTCC versenynaptár | |
2017. április 9. | Marrákes, Marokkó |
2017. április 30. | Monza, Olaszország |
2017. május 14. | Hungaroring, Magyarország |
2017. május 27. | Nürburgring, Nordschleife, Németország |
2017. június 25. | Vila Real, Portugália |
2017. augusztus 6. | Termas De Rio Hondo, Argentína |
2017. október 15. | Sanghaj, Kína |
2017. október 29. | Motegi, Japán |
2017. november 19. | Makaó, Kína |
2017. december 1. | Losail, Katar |