Már hivatalos: 170 km-t tud megtenni a Nissan villanyfurgonja

Genf 2014: tesztüzem után szériában a Nissan e-NV200

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csaknem kétévnyi tesztüzem után a Genfi Autószalonon már szériaváltozatban debütált a Nissan e-NV200. Személyautó és áruszállító is lesz belőle.

A Nissan a Genfi Autószalonon is kiállította a már több mint két éve tesztelt e-NV 200-at. A Leaf által ma a legjelentősebb villanyautó-gyártónak számító cég e modellel kívánja megőrizni vezető pozícióját. Az e-NV 200 rögtön három modellt jelent, ugyanis a már kínált, hagyományos hajtásláncú NV 200-hoz hasonlóan háromféle kivitelben, 4,2 m3-es rakterű áruszállítóként, Combiként ötszemélyes és hatalmas (2,3 m3) rakterű csapatszállítóként, illetve Evalia néven egy finomabb, egyterűsebb kivitelben is elérhető lesz, a márkakereskedésekbe nyár elején érkezik.
Hirdetés

A hajtáslánc mindegyik verzióban egységes, gyakorlatilag a Leafből való. A 109 lóerős, 254 Nm nyomatékú villanymotor az első kerekeket hajtja, az energiát a padlóvázba épített, a torziós merevséget is fokozó biztonsági kapszulába tett 24 kWh-s, 48 modulból összeálló, fékezéskor is táplált, kívülről gyorstöltővel 30 perc alatt 80%-ig nyomható lítium-ion akkumulátor adja. Háztartási, hagyományos konnektoros töltésére egy éjszakát érdemes szánni, 32 amperes, 6,6 kW-s töltéssel azonban 4 órára csökken a töltési idő.
A hatótáv 170 kilométer, városi áruterítésre, de akár szolgáltatói munkára is megfelelő lehet így a természetesen családszállítónak is remeknek ígérkező e-NV 200. Hétüléses elektromos verzióról egyelőre nincs hír, vélhetően az akkuk miatt a terhelhetőség nem engedi az utasszám bővítését.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?