Már korábban bejelentették, de csak most készült el a dízel Murano

Új orral dobják piacra a dízel Muranot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kétszáz lóerős dízelmotorral bővül a látványos vonalvezetésű Nissan szabadidő-autó motorkínálata.

Szép volt, de hogy jó is, arról megoszlanak a vélemények még itt a szerkesztőségen belül is. Egyezzünk ki abban, hogy nagyon is az amerikai vásárlók ízlésére szabták a kétségkívül lendületes vonalvezetésű autó viselkedését, igaz még mifelénk is vannak olyan pillanatok, amikor a nagy lökettérfogatú benzinmotor és az észrevétlenül működő fokozatmentes automata remekel. Ez a jövőben változni fog, ugyanis nyakunkon a 2,5 literes dízelmotorral szerelt változat piaci bevezetése. A 190 lóerős négyhengeres erőforráshoz hatfokozatú, automatikus váltót társítanak, így annak finomsága vetekedhet a V6-os benzines-CVT váltó párosával, csak annál közvetlenebb reakciókra számíthatunk tőle.
Az új turbódízel egyébként könnyen belement a V6-osra szabott motortérbe, de a megnövekedett frisslevegő-igény – hűtésre és a motorműködéshez egyaránt – miatt át kellett alakítani az autó orrát. Nagyobb légbeömlők található a lökhárítóban, és ebből az alkalomból a hűtőrácsot is átalakították. Az autóhoz méltó kifinomult működés érdekében a korábban láncos kormányszervo-pumpa szíjjal hajtott lett, egy ötödik motorrögzítési pont pedig csökkenti a vibrációkat. A blokk kivételével teljesen áttervezett négyhengeres dízel finomságával egyébként az ilyen trükköket nélkülöző Navara esetén sincs baj. Az importőr tájékoztatása szerint jelen pillanatban nem tudni, mikor lesz az autó hivatalosan megvásárolható Magyarországon.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?