Már nem rejtegeti, mennyire sportos – BMW i3s

Szélesebb, sportosabb, erősebb - BMW i3s teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megosztó egy autó a BMW i3, ám a különc külső mögött egy egészen egyszerű gép rejtőzik. Az i3 most sportosabb lett, na, nem mintha eddig nem ment volna veszettül jól.


Legelső villanyautós élményem pár évvel ezelőtt volt, akkor egy e-Golfot teszteltem, télen. Azóta csak hébe-hóba ültem elektromos kocsiban, teszten nem volt, járnom nem kellett vele, most viszont itt van ez, az i3s, szintén télen. Nem direkt szívatom magam, ez most így jött ki, megint, pedig ez a lehető legrosszabb időjárás arra, hogy kipróbáljunk egy elektromos autót. Hogy miért?

Hidegben az akkumulátor hatékonysága nem a legjobb, plusz ilyenkor fűteni kell, ami zabálja az elektronokat.

Ezt pedig még tetézi az, hogy az i3s egyik legfontosabb újdonságát is ki kellett volna próbálni, méghozzá az úttartását.
Az i3-mal korábban többeknek az volt a problémája, hogy miközben egyébként sportos, a vékony gumikon elég hamar elkezd csúszni kanyarban. Minden relatív, azért lehetett azzal is kanyarodni úgy, hogy ne essen le az útról, mégis gyors legyen.

Az i3s-nél négy centit szélesítettek a nyomtávon, és másfelet ültettek a futóművön.

Emellett szélesebb abroncsokat is kap, ezek összességében vélhetően javítottak az úttartásán. A feltételes mód most azért van, mert téli gumikkal próbáltuk, amik pedig a normál i3-as felnijein voltak, szóval a tapadás így nem volt jobb. Az i3s 175/55 R20-as abroncsai sem túl szélesek, ám a normál i3 kerekei még vékonyabbak, 155/70 R19. Nem csak bizarrul mutat, a nyálkás aszfalton táncol is rajtuk rendesen.
Az i3s egy frissítés keretén belül érkezett, ám még a frissített i3-astól is kicsit különbözik. Rögtön ott vannak a kerékjáratok szélesítései, amik a már említett szélesebb nyomtáv miatt szükségesek. Ott van továbbá az első lökhárító, amin hatalmasra nőtt a zongoralakk betét, ugyanitt változott a ködlámpák formája is. Agresszívebb lett, sportosabb, és bár a fényszórók nem változtak, a tekintete is mintha szúrósabb lenne.

Hangyányit vékonyabbak lettek a stilizált vesék és a tetőt is feketére fényezik.

Látványos, az biztos, és a karaktere ezzel nem változott túl sokat, még mindig cuki és megosztó a forma, van, aki trendinek látja, és van, aki borzalmasnak, ez ízlés kérdése, de nem ütött volna akkorát megjelenésekor, ha valami hagyományos bőrbe bújtatják a BMW első sorozatgyártású villanyautóját.
Hirdetés

Tisztán tartani hatalmas feladat a külsőt, ennyi fekete elemet lehetetlen folyton takarítani, a kosz szinte azonnal meglátszik rajta. Szerencsére nem túl nagy, így mosni nem igazán megerőltető, ám annál mégis sokkal nagyobb, mint számítanánk. Optikailag sokat csalnak a 19-es – nyáron 20-as – felnik, valójában egy kisautó helyére nem fér be. Az egész koncepciót nagyon szeretem, bár igaz, hogy totálisan túlbonyolították, ám a közönség imádja az újító megoldásokat, így nem csoda, hogy egyes országokban minden idők legkelendőbb BMW-je az i3. Itt ez a karbonszálas műanyag-szövet darabokból sütött monocoque karosszéria, ami borzalmasan merev, vagy a beltérben pőrén hagyott újrahasznosított anyagból készült burkolatok. Nagyon látványos, és ordítja az arcodba, hogy te igazán környezettudatos vagy, ami a vevőkör lelkének egész jól esik, és nem zavarja, hogy a felhasznált technológia és az energia, ami hajtja az autót, valójában elég jelentős környezetszennyezést okoz, valahol egészen távol tőlünk - de a közlekedés már csak ilyen.

Az i3 felépítése különös, egészen magas, gondolnánk, hogy a beltér ennek megfelelően tágas, ám ez csak széltében és hosszában igaz.

A padlóba épített 33 kWh-ás akkumulátor miatt magasra kell lépni beszálláskor. Plusz itt nincs az SUV-knál már megszokott praktikus megoldás, miszerint az ajtók betakarják a küszöböket, így ebben az időben nagyjából vádli magasságig folyamatosan koszos lesz a nadrágunk. Túl finnyás vagyok, tudom, de ez már egy megoldott probléma és figyelhettek volna rá. Az utasterét viszont imádom, a megszokott BMW-s vonások köszönnek ránk, mégis teljesen más, hisz középkonzol lényegében nincs, az ülések vékonyak, mégis elég jó tartásúak, és az anyagok is teljesen rendben vannak, az ajtók szöveteiért és a faberakásért ezúton mondok köszönetet. A frissítéssel kapott új iDrive-ot, ez már a csempés megoldás, de nem érintőkijelzős, hisz túl távol van amúgy is.
A lényeg persze a villanymotor, ami itt már 184 lóerős és 270 Nm nyomatékú, ami mint tudjuk, az első pillanattól kezdve rendelkezésre áll.

Az i3s-ben még jobban kihasználhatjuk, hisz itt már nem csak Comfort, hanem Sport állása is van a menetmód-kapcsolónak, ami a gázreakciót azonnalivá varázsolja.

A rajt piszkosul erős élmény, de van még egy lehetőség, a kipörgésgátló Traction állása. Ez még elveszi a gázt megcsúszásnál, de ugyanakkor engedi is, hóban büntetlen móka az i3s, hisz hátul hajt. Hatótávolsága szórakozva nem lesz túl sok, erre még rátett a -10 fokos hideg reggelente, így rendszerint 160 kilométert írt indulásnál. Igaz, a fűtéssel nem spóroltam, az azért fájt volna, de úgy gondolom, az a normális, hogy egy autóban azért van fűtés, hogy használjuk.
Normál felhasználásnál teljesen vállalható ez a hatótáv, egy vidék-reptér-belváros-vidék kört úgy fejezett be, hogy még maradt 40 kilométere, szóval teljesen vállalható, második autónak. Szorgosan kell töltögetni esténként, és akkor nincs probléma, ezt legalább még fel lehet tölteni 100%-ra 230 Voltos hálózatról egyetlen éjszaka alatt, nem úgy, mint az Ampera-e-t. Vezethetősége BMW-s, kicsit talán túl nehéz a kormányzása, de az szokható, ezzel legalább érezzük az autó súlyát, én szerettem. Az i3s kicsivel 14 millió alatt kezdődik, a tesztautó viszont 18 millió feletti árcédulát visel. Kicsit letaglózó, de az újító technológiák és a különleges külső ezt megköveteli.

Az sem elhanyagolható, hogy itt egy csöppet jobban kihasználható a teljesítménye, és élménynek sem utolsó egy i3s.


Értékelés
Pozitív
Csöndes használat, feszes futómű, erős villanymotor, remek anyaghasználat, formabontó megoldások
Negatív
Kényelmetlen beszállás, bizonytalan kanyarstabilitás
Árak
Tesztmodell alapára
13 876 000 Ft (2018.03.12.)
Tesztautó ára
18 033 200 Ft (2018.03.12.)
Műszaki adatok
Teljesítmény:
136 kW (185 LE)
Nyomaték:
270 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,9 s
Végsebesség:
159 km/h
Méretek
Hosszúság:
4006 mm
Szélesség:
1791 mm
Magasság:
1590 mm
Saját tömeg:
1340 kg
Össztömeg:
1700 kg
Terhelhetőség:
360 kg
Tengelytáv:
2570 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
261 l
Belső szélesség elöl:
1405 mm
Belső szélesség hátul:
1270 mm
Belmagasság elöl:
930-980 mm
Belmagasság hátul:
935 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
515 mm
Ülőlap hossza hátul:
435 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1015 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
955 mm
Csomagtér magassága:
350-634 mm
Csomagtér hossza:
920 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1530 mm
Raktérnyílás szélessége:
900 mm
Raktérnyílás magassága:
660 mm
Motor és váltó
Motor:
Elektromos
Sebességváltó:
irányváltó
Nyomaték:
270 Nm
Teljesítmény:
136 kW (185 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
159 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,9 s
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
55 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
65 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2018.03.12. at 09:24
      Permalink

      Ha így nézzük, akkor egyik villanyautó sem jó igazán semmire. De ha azt nézed, hogy a sima i3 állami támogatással mennyibe kerül (persze, még úgy is drága) és most még mit kapsz cserébe, akkor annyira azért nem rossz választás városi szaladgálósnak. Persze csak akkor, ha van rá pénzed.
      Ha viszont csak a pénzügyi részét nézed (a tesztautó 18 millió forintos árcédulájával kezdve) akkor igazad van, ennyiből egy átlag autót megvásárolva átlag felhasználás mellett teljes élettartalma alatt ingyen tankolsz és a szervizre is jut. De lehet a biztosítás is belefér.

  • 2018.03.12. at 09:21
    Permalink

    HAndrás megküldte a saját I3-t sok-sok padlóval, elég hamar kifogyott alóla a szufla, talán 60km körül bírt városban.
    Ott azt tapasztalta, hogy sok gyorsítás miatt a rendszer visszavesz a teljesítményből elég hamar, itt is tapasztalható volt a jelenség?

    Illetve, mennyi volt az átlagfogyasztás a végén?

    • 2018.03.12. at 11:48
      Permalink

      A villanyautók esetében elég szűk a kínűlat. és egyik sem olcsó.

      Persze, kétszer ennyiért már Tesla is van 🙂

      De akinek teljes értékű autó kell, lehet hogy jobban jár ezzel, meg egy rendes dízel prémium autóval, ha el kell hagynia a várost. És akkor nem kell két óránként félreállnia hogy 30-50 percig töltse…

  • 2018.03.12. at 15:04
    Permalink

    Koszos lesz a nadrágszára ? Pfúúú de gááz tekintve hogy 18 milliót egy átlag teszkófarmernadrágos emberke nem igazán tud kifizetni … aki meg megveszi ” az esetek 80% ban” az valószínűleg szövetnadrágos illető aki ad a megjelenésére . Szerintem ronda , de a BMW valószínű nem tudta előre mennyire lesz rá kereslet és mennyire nem ezért készített a BMW eredeti formától jóval eltérőbb dizájnt , hogy ha bukás lesz ne vigye magával a már bejáratott trend egy részét …. Bár én nem próbáltam az I3-at így nem tudok róla mit mondani csak azt amit hallottam eléggé puritán az anyaghasználata beltérben ” 18 millióhoz képest nyilván egy Dacia Dusterhez képest elfogadható” , macerás hátra beszállni és nincs is nagy hely benne … Ami viszont jó egy Teslahoz képet a az cascobiztosítása mivel 15-25 között kijön havonta szemben a Tesla 1XX.000 szemben , és nyilván a pótalkatrészekkel sincs különösebb gond garancia idő után sem …

  • 2018.03.14. at 11:54
    Permalink

    “és nem zavarja, hogy a felhasznált technológia és az energia, ami hajtja az autót, valójában elég jelentős környezetszennyezést okoz, valahol egészen távol tőlünk – de a közlekedés már csak ilyen.”

    Az elektromos autóval közlekedők, pont az alternatív energiatermelést preferálják. Nem véletlenül nevezik zöldnek.

  • 2018.03.15. at 21:24
    Permalink

    Azért ez nem semmi… Nem elég, hogy az i3 a BMW fennállásának szégyene, a leggyalázatosabb és legkínosabb manifesztációja a bajor márkának, de a helyzet az, hogy az i3 minden idők legocsmányabb autói között is előkelő helyen szerepel. Az meg hajmeresztően bizarr és vicces, hogy egy ilyen torzszülött, gnóm tárgy kapcsán a sportos jelzőt említik. Egy Trabantnak több köze van a sportossághoz, mint ennek a korcsnak.

  • 2018.03.16. at 13:02
    Permalink

    A villanyautózás nem a sportosságról szól! Az a gyártó lesz nyerő amelyik olcsó autókat tud gyártani. A legjobb választás jelenleg az új Leaf. Az ilyen i3 meg a hozzá hasonló BMW szemetek csak a sznobok játékszerei. A 300-400 kilométeres hatótáv és a 6-7 milliós új ár lendítené fel a piacot és kisöpörné a rengeteg szemetet az utakról.

    • 2018.03.16. at 13:42
      Permalink

      Próbáld ki valamelyik Teslát. Betojás, amikor hangtalanul megindul te meg belepréselődsz a székbe, hogy alig kapsz levegőt. Ennél csak az zavarba ejtőnbb amikor egy Model X-et (tkp egy 7 személyes egyterűt) leviszel a szerpentinre és kezesebb mint egy V60-as ballonosabb gumin (mondjuk 16os felnin).

  • 2018.03.18. at 10:25
    Permalink

    Babakocsi kerekeken billegő élére állított toi-toi budi, bohócautó 18millióért. Csak gratulálni tudok annak a hipszter majomnak aki megveszi ezt a szemetet ennyiért. :))

Vélemény, hozzászólás?